بوتسوانا یکی از خیره کننده ترین مقاصد سافاری آفریقا بشمار می رود که به خاطر مدل گردشگری سطح بالا و کم تاثیر، پارک های ملی وسیع بدون حصار و حیات وحش دیدنی شهرت دارد. حالا یک خبر خوب برای گردشگران وجود دارد: بسیاری از مسافران می توانند در بدو ورود به بوتسوانا ویزا بگیرند و شروع به کاوش این کشور آفریقایی کنند.

شرایط ویزا برای ورود به بوتسوانا به ملیت شما بستگی دارد. بازدید برای گردشگری برای اکثر مسافران ساده است، اما اگر کشور شما در لیست سفرهای معاف از ویزا نیست، می توانید به صورت آنلاین برای ویزا درخواست دهید.

در ادامه این مقاله ما در مورد الزامات ورود به کشور بوتسوانا سخن خواهیم گفت، مانند هر چیزی که باید در مورد انواع ویزا، هزینه ها و جزئیات نحوه درخواست بدانید.

چه کسانی می توانند بدون ویزا به بوتسوانا سفر کنند؟

شهروندان 100 کشور جهان می توانند برای مقاصد گردشگری بدون ویزا وارد کشور بوتسوانا شوند. فهرست کشورهای معاف از ویزا شامل آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور و اکثر کشورهای اروپایی و همچنین آفریقای جنوبی و نامیبیا می شود. اگر هنوز مطمئن نیستید، می توانید در وب سایت بوتسوانا evisa بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر.

در فرودگاه مهری در پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که اجازه اقامت تا 90 روز در بوتسوانا را می دهد. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به بوتسوانا با حداقل سه صفحه استفاده نشده معتبر باشد. اتباع دوتابعیتی که از دو پاسپورت متفاوت استفاده می کنند، فقط می توانند با همان پاسپورتی که برای خروج از کشور قبلی استفاده می کردند وارد این کشور شوند.

همچنین باید برای نشان دادن یک بلیط رفت و برگشت و شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود آماده باشید.

سفر به بوتسوانا

کدام کشورها برای بوتسوانا به ویزا نیاز دارند؟

اتباع حدود 140 کشور برای سفر به کشور بوتسوانا برای گردشگری نیاز به ویزا دارند، از جمله بسیاری از شهروندان کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، آسیا و آفریقا. در حالی که اکثر کشورهای مشترک المنافع معاف هستند، شهروندان کشورهای غنا، نیجریه، بنگلادش، هند، پاکستان و سریلانکا به ویزا نیاز دارند. لیست به روز کشورهایی که به ویزا نیاز دارند را می توانید در وب سایت بوتسوانا evisa بیابید.

شما می توانید با تکمیل فرم درخواست و بارگذاری مدارک لازم از جمله پاسپورت تایید شده، بلیط رفت و برگشت، تاییدیه اقامتگاه و عکسی که اخیرا گرفته شده، برای ویزای توریستی بوتسوانا به صورت آنلاین درخواست دهید. البته دو تا سه هفته برای تایید زمان سپری می شود.

شما می توانید بین ویزای یکبار ورود تا 30 روز برای 300 پول بوتسوانا (BWP) یا ویزای چند بار ورود تا 90 روز برای 500 BWP انتخاب کنید.

آیا می توانم ویزای خود را در بوتسوانا تمدید کنم؟

تمدید اقامت خود با دلیل موجه امکان پذیر است. مسافرانی که مایل به انجام تمدید ویزا هستند باید قبل از انقضای دوره اولیه اقامت خود در اداره مهاجرت و شهروندی در پایتخت گابورون یا در ماون درخواست دهند. هزینه 500 BWP برای برنامه های افزودنی وجود دارد.

چگونه می توانم ویزا برای داوطلبی یا کار در بوتسوانا دریافت کنم؟

اگر می خواهید کار داوطلبانه در بوتسوانا انجام دهید، سازمانی که برای آن کار می کنید یا سازمانی که از طریق آن رزرو می کنید می تواند به ترتیب ویزای شما کمک کند.

اگر قصد دارید در کشور بوتسوانا کار کنید، کارفرمای شما باید ویزای کار را سازماندهی کند، یا می توانید از طریق وب سایت evisa درخواست دهید. ویزا معمولاً 6 ماه اعتبار دارد و تا زمانی که در این کشور هستید امکان تمدید آن وجود دارد.

نکاتی که باید هنگام سفر با کودکان بدانید

علاوه بر پاسپورت و ویزای معتبر (در صورت وجود)، کودکان زیر 18 سال که به بوتسوانا سفر می کنند، باید یک کپی تایید شده از گواهی تولد کامل خود ارائه دهند.

اگر کودکی با یکی از والدین یا با بزرگسالان دیگر سفر می کند، والدین یا والدینی که در آنجا حضور ندارند باید نامه تایید شده ای ارائه دهند که در آن رضایت کودک برای سفر ارائه شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با نزدیکترین سفارت بوتسوانا تماس بگیرید.

آیا برای تب زرد به گواهی بین المللی واکسیناسیون نیاز دارم؟

طبق مقررات بین المللی بهداشت، گواهی واکسیناسیون تب زرد برای مسافران یک سال به بالا که از کشورهایی که خطر انتقال تب زرد دارند یا از آنها عبور کرده اند، الزامی است. حتما قبل از سفر به کشوری، سایت سازمان بهداشت جهانی را برای مشاهده لیست کشورهای آسیب دیده بررسی کنید.