برزیل کشوری وسیع است که گنجینه ای از تجربیات متنوع سفر را در خود جای داده است. جنگل‌ های بارانی دلربا، تالاب‌ های وسیع، شهرهای شلوغ و سواحل عالی، همگی توقف‌ های تماشایی در برنامه سفر شما ایجاد می‌ کنند.

اما قبل از سفر به برزیل، مطمئن شوید که مدارک ویزای خود را مرتب کرده اید. در این مقاله مواردی که باید در مورد سیاست های ویزا برزیل بدانید گفته شده است.

آیا قبل از سفر به برزیل باید ویزا بگیریم؟

کشور برزیل بسته به هدف سفر و کشور مبدا، ویزاهای مختلفی را ارائه می دهد. سیستم ویزای این کشور تا حد زیادی بر اساس سیاست های متقابل است. یعنی اگر شهروندان برزیلی بتوانند بدون ویزا به کشور مورد نظر سفر کنند، آن شهروندان نیز می توانند به هر دلیلی بدون ویزا به برزیل سفر کنند. تنها استثناهای این قانون آمریکا، استرالیا، کانادا و ژاپن هستند. مسافران این کشورها اکنون می توانند به لطف تغییر سیاست در جولای 2019 میلادی، برای گردشگری بدون ویزا از برزیل دیدن کنند.

اما شهروندان ده ها کشور دیگر نیز می توانند بدون ویزا به کشور برزیل سفر کنند. جهت اطلاع از لیست کشورها می توانید از وب سایت کنسولگری برزیل به نشانی: لینک بازدید کنید. گردشگرانی که نیازی به ویزا ندارند، می‌ توانند تا 90 روز در هر ورود در برزیل بمانند. اما نمی‌ توانند در عرض 12 ماه از 180 روز تجاوز کنند. مسافران باید یک پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی داشته باشند.

انواع ویزای توریستی برزیل

برای شهروندان کشورهایی که برای ورود به برزیل به ویزا نیاز دارند، ویزای توریستی اولیه VIVIS است که گردشگری و سفرهای تجاری را پوشش می دهد. سفر برای کسب و کار نیاز به مدارک اضافی دارد، از جمله نامه ای از کارفرمای متقاضی روی سربرگ شرکت که جزئیات شغل متقاضی، هدف از سفر، طول سفر و سایر جزئیات شغلی را نشان می دهد. برای دریافت لیست کاملی از الزامات نامه تجاری، وب سایت نزدیکترین کنسولگری خود را بررسی کنید.

هزینه ویزا بسته به کشور مبدا مسافر متفاوت است. هزینه ویزا برای شهروندان کشور آنگولا 180 دلار، برای شهروندان الجزایری 85 دلار و برای شهروندان چینی 115 دلار است. هزینه مسافران از سایر کشورهای دنیا 80 دلار است. درخواست ویزا فقط از طریق پلتفرم کنسولی الکترونیکی برزیل تکمیل می شود. در صورت وجود تأخیر در سیستم، قبل از سفر برای ویزای خود درخواست دهید.

ویزای کار به عنوان ویزای VITEM VI شناخته می شود و به دارندگان ویزا اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در یک دوره 12 ماهه در برزیل کار و تحصیل کنند. کشورهای زیر از درخواست ویزای VITEM معاف هستند:

1. اتریش

2. شیلی

3. کلمبیا

4. فنلاند

5. فرانسه

6. آلمان

7. ایسلند

8. هلند

9. پاراگوئه

10. فیلیپین

11. لهستان

12. اسپانیا

13. سورینام

14. ترینیداد و توباگو

15. بریتانیا

آیا می توانیم ویزای برزیل را تمدید کنیم؟

برنامه های افزودنی، مانند تمدید ویزای برزیل برای هر کشوری در دسترس نیست، حتما در این باره با کنسولگری برزیل در کشور اقامت خود تماس بگیرید. اگر تمدید ویزا در دسترس شما باشد، توسط اداره پلیس فدرال برزیل اعطا خواهد شد. توجه داشته باشید که مجموع اقامت شما هنوز نمی تواند از 180 روز در 12 ماه تجاوز کند.

آیا برای ورود به برزیل به واکسن تب زرد نیاز داریم؟

برای ورود به برزیل نیازی به زدن واکسن تب زرد نیست، اما اگر به یکی از ایالت‌ های زیر می‌ روید واکسن را توصیه می‌ کند: آکر، آماپا، آمازوناس، دیستریتو ناسیونال، گویاس، مارانیو، ماتو گروسو، ماراکاجو، مینا ژرایس، پارا، رودونیا، رورایما و توکانتینس.