آیا قصد دارید به ایسلند سفر کنید؟ آیا رویای شفق‌های قطبی که در آسمان‌های تاریک زمستانی می‌رقصند را در سر دارید؟ یا خورشیدی که قبل از طلوع دوباره در طول شب‌های روشن تابستانی زیر قطبی از افق می‌تابد؟

شگفتی ها و زیبایی های ایسلند بسیار است و اگر قصد سفر به این کشور را دارید یا فقط رویای آن را در سر می پرورانید، خوش شانس هستید. چون به احتمال زیاد می توانید بدون ویزا از ایسلند بازدید کنید.

در این مقاله از مجله اینترنتی اسید هولیک می خواهیم در مورد شرایط دریافت ویزای ایسلند با شما صحبت کنیم. پس قبل از اینکه آماده سفر به ایسلند شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

ایسلند

آیا می توان بدون ویزا وارد ایسلند شد؟

اگر شما شهروند کشوری در اتحادیه اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) هستید، برای ورود به کشور ایسلند نیازی به ویزا نخواهید داشت.

ایسلند یکی از اعضای منطقه شینگن است که امکان رفت و آمد آزادانه افراد در سراسر مرزهای ملی اکثر کشورهای اروپایی را فراهم می نماید. اگر پیش از این ویزای یک کشور شینگن دیگر را دریافت کرده اید، نیازی به ویزای اضافی برای کشور ایسلند ندارید. به یاد داشته باشید که ویزای شینگن یکنواخت یا متحدالشکل (USV) برای سفر در سراسر بلوک معتبر است.

شهروندان کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن و بریتانیا (که عضو شنگن نیست)، همراه با بسیاری دیگر از کشورها، از سفر بدون ویزا به منطقه شینگن لذت می برند. توجه داشته باشید که سیستم مسافرت و مجوز اروپا (ETIAS) در حال انجام است که مسافران را ملزم می کند فرم آنلاین را پر کنند و هزینه ای را برای پرداخت بپردازند. سیستم جدید باید تا اوایل سال 2025 میلادی راه اندازی و اجرا شود.

برای بررسی اینکه آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر، از سایت Digital Iceland (درگاه اینترنتی دولت ایسلند) بازدید کنید.

سفر به ایسلند

برای سفر به ایسلند به غیر از ویزا، به چه چیزهای دیگری نیاز داریم؟

برای مقاصد گردشگری یا تجاری، مسافران می توانند در ایسلند یا سایر کشورهای شینگن تا 90 روز در یک دوره 180 روزه بمانند. پس شما به بودجه کافی و بلیط هواپیمای رفت و برگشت نیاز خواهید داشت.

پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه پس از تاریخی که قصد خروج از منطقه شینگن را دارید معتبر باشد و باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که کودکان و خردسالان نیز باید پاسپورت خود را داشته باشند.

می توانید جزئیات بیشتر و الزامات و تعهدات شینگن را در وبسایت اتحادیه اروپا مطالعه کنید.

از کجا برای ویزای ایسلند اقدام کنیم؟

افرادی که به ویزای ایسلند نیاز دارند – که شامل شهروندان کشورهای هند و چین نیز می شود – می توانند در سفارتخانه های ایسلند در کشور خود برای دریافت ویزا درخواست دهند. در حدود 120 شهر دیگر در سراسر دنیا، سفارت های کشورهای عضو شینگن می توانند از طرف ایسلند ویزا صادر نمایند.

بسیاری از سفارتخانه ها و کنسولگری ها از ارائه دهندگان خدمات برای دریافت درخواست ها استفاده می کنند. این اشخاص ثالث، قبل از اینکه سفارت درخواست را ارزیابی کند و ویزا را صادر کند، همه درخواست ها را پردازش می کند. این فقط برای ویزای C که برای بازدیدهای کوتاه، سفرهای کاری و مطالعات کوتاه مدت صادر می شود، اعمال می شود. درخواست ویزای D یا مجوز اقامت باید از طریق اداره مهاجرت بررسی شود.

سفر به ایسلند

روند درخواست ویزا چگونه است و هزینه آن چقدر است؟

بستگی به جایی دارد که درخواست ویزا می دهید. وب سایت سفارت یا مرکز درخواست مربوطه راهنمایی کامل در مورد این روند ارائه می دهد. معمولا دریافت ویزای ایسلند حداقل 15 روز طول می کشد، بنابراین مطمئن شوید که با زمان کافی شروع کنید. هزینه درخواست ویزا 80 یورو (40 یورو برای افراد 6 تا 12 ساله) می باشد.

آیا می توانیم ویزای ایسلند خود را تمدید کنیم؟

بله، شما می توانید ویزای کشور ایسلند را تمدید کنید. البته در صورتی که مدت اعتبار ویزای صادر شده کمتر از 90 روز باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دیجیتال ایسلند مراجعه کرده و در مورد نحوه تمدید ویزا مطالعه کنید.