آفریقای جنوبی با حیات وحش باورنکردنی، سواحل در کلاس جهانی و شهرهای بین المللی، چیزهای زیادی برای گفتن دارد و جای تعجب نیست که مسافران زیادی قصد سفر به این کشور را داشته باشند. اما آگاهی از الزامات سفر همچون ویزا، برای جلوگیری از هرگونه مشکل بسیار مهم است.

خبر خوب این است که همه مسافران برای سفر به آفریقای جنوبی برای مقاصد گردشگری یا تجاری به ویزا نیاز ندارند. شهروندان بسیاری از کشورها در لیست معافیت ویزا صادر شده توسط وزارت امور داخلی آفریقای جنوبی هستند، به این معنی که آنها برای بازدید از این کشور آزاد هستند. اگر شما نیز قصد سفر به آفریقای جنوبی دارید در بسیاری از موارد تا 90 روز میتوانید بدون ویزا از این کشور دیدن کنید.

90 روز زمان زیادی است و به شما این فرصت را می دهد تا برخی از بهترین مکان های این کشور را ببینید، از حیات وحش آن عکاسی کنید، بیلتونگ و دیگر غذاهای محلی را بخورید، ببینید کجا دو اقیانوس به هم می رسند و یاد نلسون ماندلا را در سایت های 27 Madiba’s Journey گرامی بدارید.

در این مقاله از مجله اینترنتی، هر آنچه را که باید در مورد ویزای آفریقای جنوبی و نحوه دریافت آن بدانید ذکر شده است. پس با ما همراه باشید.

سفر به آفریقای جنوبی

بسیاری از مسافران برای سفر به آفریقای جنوبی نیازی به ویزا ندارند

اگر با گذرنامه از کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، بریتانیا و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا سفر می کنید، برای سفر به آفریقای جنوبی نیازی به ویزا ندارید تا زمانی که سفر شما گردشگری یا تجاری باشد و بیش از 90 روز نباشد. شما باید بلیطی داشته باشید که سفر برگشت خود را در حال خروج از آفریقای جنوبی نشان دهد، تعدادی از شرایط گذرنامه را رعایت کنید و بسته به اینکه از کجا سفر می کنید، مدارک دیگری ارائه دهید. اما به خاطر داشته باشید که الزامات می تواند تغییر کند و مهم است که قبل از سفر بررسی کنید.

لیست معافیت ویزا را برای آخرین اطلاعات متناسب با پاسپورت خود بررسی کنید. همچنین عاقلانه است که وب سایت جمهوری آفریقای جنوبی، سایت سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور خود (مانند سفارت ایران در آفریقای جنوبی) و همچنین سایت مشاوره سفر بین المللی دولت خود (مانند وزارت خارجه ایران) را دوباره بررسی کنید. پس حتما قبل از خرید بلیط هواپیما این موارد را بررسی کنید.

فراموش نکنید که صرف نظر از داشتن ویزای معتبر یا معافیت از نیاز به آن، افسر مهاجرت در بندر ورودی شما تصمیم می گیرد که آیا اجازه ورود به کشور آفریقای جنوبی را دارید. یعنی چه واجد شرایط اقامت باشید و چه شرایطی را رعایت کنید، افسر مهاجرت تصمیم گیرنده خواهد بود.

یک سیستم eVisa وجود دارد، اما برای همه کار نمی کند

مسافرانی که نیاز به ویزا دارند می توانند از طریق eVisa آفریقای جنوبی به صورت آنلاین درخواست دهند، سیستمی که در حال حاضر برای کاربران برخی کشورها از جمله شهروندان کرواسی، اسلواکی، هند، چین و مکزیک فعال است.

برخی از مسافران باید برای ویزا در سفارت اقدام کنند

اگر در حال حاضر سایت eVisa به کشور شما سرویس نمی دهد، باید از سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور خود برای ویزا درخواست دهید. احتمالاً باید شخصاً بروید و یک فرم BI-84 (تکمیل شده با جوهر سیاه)، دو عکس در اندازه پاسپورت، به علاوه مدارک اضافی همراه داشته باشید. هزینه به پاسپورت شما، نوع ویزای درخواستی و مدت زمانی که قصد اقامت دارید بستگی خواهد داشت.

آفریقای جنوبی

الزاماتی برای سفر به آفریقای جنوبی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید

مقررات مهاجرت آفریقای جنوبی بیان می کند که پاسپورت شما باید حداقل 30 روز پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از این کشور معتبر باشد. با این حال، هم مقامات هواپیمایی و هم مقامات مهاجرت اصرار دارند که مدت اعتبار آن 6 ماه باشد. برای اطمینان از اینکه به محض رسیدن به آفریقای جنوبی از سوار شدن به هواپیما خودداری نمی کنید یا به خانه باز نمی گردید، مطمئن شوید که تاریخ انقضای پاسپورت شما حداقل 6 ماه پس از تاریخی است که قصد خروج از این کشور را دارید.

همچنین باید دوباره بررسی کنید که فضای کافی در گذرنامه خود دارید. هر ورود به آفریقای جنوبی مستلزم داشتن دو صفحه خالی است و آنها باید متوالی باشند. این صفحات خالی باید آنهایی باشند که با “ویزا” مشخص شده اند (به جای “تأییدات”، “اصلاحات” یا “مشاهدات”).

مدرکی دال بر سفر آینده داشته باشید و ممکن است به گواهی تب زرد نیاز داشته باشید

حتی اگر از نیاز به ویزا معاف هستید، باید مدرکی دال بر سفر بعدی داشته باشید که نشان دهد بیش از 90 روز در آفریقای جنوبی نخواهید بود. الزامات بهداشتی نیز وجود دارد. آفریقای جنوبی به مدرکی مبنی بر واکسیناسیون تب زرد نیاز دارد، به عنوان مثال، اگر در یکی از کشورهایی که توسط سازمان بهداشت جهانی برای ابتلا به تب زرد در 10 روز قبل از ورود به آفریقای جنوبی تعیین شده است، بوده اید. این شامل چندین کشور آفریقایی مانند کنیا، آرژانتین و پاناما نیز می شود.

جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

چندین نوع ویزای آفریقای جنوبی وجود دارد

آفریقای جنوبی انواع مختلفی از ویزا دارد، از جمله برای ملاقات با خانواده، تحصیل، شرکت در کنفرانس ها، انواع دیگر کار، درمان پزشکی، ویزای ترانزیت سه روزه، ویزا برای کسانی که می خواهند در آفریقای جنوبی بازنشسته شوند و برای افراد زیر سن 25 سال یا شرکت در یک برنامه تبادل. وب سایت ویزای وزارت امور داخلی آفریقای جنوبی و سایت VFS.Global دارای جزئیاتی برای همه دارندگان گذرنامه است.

بیش از مدت ماندن ویزای شما می تواند جریمه داشته باشد

ویزای آفریقای جنوبی قابل تمدید است. درخواست ها و هزینه ها را می توان به یکی از ده ها مرکز تسهیل روادید در کشور آورد. جریمه برای اقامت بیش از تاریخ مجاز شما اعمال می شود، از جمله اگر از نیاز به ویزا معاف هستید، بنابراین مراقب تاریخ های سفر خود باشید.