به گزارش رسانه های خبری در حوزه فناوری اطلاعات، شرکت آمازون قصد دارد سایت DPReview را که در زمینه بررسی دوربین های دیجیتال و عکاسی دیجیتال فعالیت می کند، تعطیل کند.

شرکت آمازون به عنوان بخشی از کاهش کارکنان خود اعلام کرد که، قصد دارد سایت DPreview را نیز تعطیل کند. طبق اعلامیه منتشر شده در این سایت، تیم وبسایت DPReview به انتشار نظرات و سایر محتواها تا 10 آوریل امسال ادامه خواهند داد و پس از آن سایت قفل خواهد شد، بدون اینکه بروزرسانی بیشتری انجام شود.

اسکات اورت، مدیر کل سایت دیجیتال فتوگرافی رویو می گوید:

پس از نزدیک به 25 سال فعالیت، DPReview در آینده نزدیک بسته می شود. این تصمیم دشوار بخشی از بررسی برنامه عملیاتی سالانه است که شرکت مادر (آمازون) ما در اوایل امسال به اشتراک گذاشت.

او همچنین در ادامه بیان می کند:

همه کارکنان ما قبل از کار در DPReview از خوانندگان و طرفداران سایت بودند و ما از جوامعی که در اطراف سایت تشکیل شده اند سپاسگزاریم.

از حمایت شما در طول سالیان متشکریم و امیدواریم در هفته های آینده در جشن گرفتن این سفر به ما بپیوندید.

دیجیتال فتوگرافی رویو

این سایت در سال 1998 میلادی راه اندازی شد و توانست با بررسی های دقیق و متفکرانه خود، دربارهٔ دوربین های دیجیتال، لنزهای دوربین و تجهیزات عکاسی و همینطور راهنمای خرید معروف شود. به طور مثال اگر در حال تحقیق در مورد دوربین (یا لنزهای بدون آینه DSLR) باشید، مطمئناً با محتوای این سایت برخورد کرده اید.

دیجیتال فتوگرافی رویو

اما حالا به نظر می رسد که بعد از تقریباً 25 سال فقط برای مدت کوتاهی دسترسی به این سایت امکان پذیر باشد. کانال یوتیوب وبسایت DPreview، که در نوع خود یک آموزشگاه عالی بود نیز به کار خود پایان خواهد داد.

سایت DPreview جزو زیرمجموعه های آمازون بود

DPReview برای مدت طولانی جزو زیرمجموعه های شرکت آمازون بود. غول خرده فروشی اینترنت، این سایت را در سال 2007 میلادی خریداری کرد. البته دلایل خود را در مورد اینکه چرا یک سایت بررسی عکاسی را خرید، چیزی عنوان نشد.

تعطیلی سایت DPReview، جزو راهکارهایی است که، آمازون با انجام آن کارکنان خود را کاهش می دهد.

در ماه ژانویه، مدیر عامل شرکت آمازون، اندی جاسی، کاهش گسترده ای از کارکنان را برای کمک به کاهش هزینه ها اعلام کرد و از آن زمان تا به امروز 9000 اخراج اضافی اعلام شده است. جدیدترین اخراج ها بر کارکنان Twitch و AWS و همچنین بخش تبلیغات و منابع انسانی شرکت تأثیر می گذارد.

طبق اطلاعات درج شده در سایت DPReview، در حال حاضر 11 کارمند در دیجیتال فتوگرافی رویو کار می کنند.