شرکت آمازون در حال ادغام دستیار هوش مصنوعی به نام Rufus در اپلیکیشن خرید موبایلی خود است.

به گفته آمازون، ویژگی جدید هوش مصنوعی Rufus، که به تازگی معرفی شده است، مبتنی بر یک مدل زبان بزرگ است که بر روی داده هایی از جمله کاتالوگ محصولات آمازون، بررسی های مشتریان، پرسش و پاسخ های جامعه و اطلاعات از وب آموزش داده شده است. هوش مصنوعی Rufus به سؤالات مربوط به محصولات پاسخ می دهد، مقایسه هایی را ارائه می دهد و محصولاتی را برای خرید توصیه می کند.

مشتریان با تایپ کردن یا صحبت کردن در نوار جستجوی تلفن همراه موجود، به ویژگی جدید هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت. شرکت آمازون می گوید که Rufus طی هفته های آینده به صورت محدود عرضه می شود و با زیر مجموعه کوچکی از مشتریان آمریکایی خود شروع به کار می کند.

معرفی Rufus بخشی از تلاش گسترده تر آمازون برای سرعت بخشیدن به ابتکارات هوش مصنوعی است، زیرا ارائه دهندگان تجارت الکترونیک و شرکت های فناوری در رقابت برای ادغام اشکال فزاینده ای از هوش مصنوعی مکالمه ای در فروشگاه ها و خدمات آنلاین خود هستند.

رقیب آمازون والمارت قبلا دستیار خرید هوش مصنوعی خود را با همکاری مایکروسافت رونمایی کرده بود.

استارتاپ هایی مانند Spiffy مستقر در ایالت سیاتل نیز با ابزارها و فناوری های مرتبط برای مجموعه گسترده تری از خرده فروشان وارد عمل می شوند.

هوش مصنوعی Rufus

Rufus نامی معروف در این شرکت است، به عنوان نام سگ سردبیر آمازون در روزهای اولیه این شرکت، که همچنین باعث شد آمازون نام یکی از ساختمان های اداری خود در سیاتل را بگذارد.

اعلام دستیار خرید مولد جدید هوش مصنوعی پیش از گزارش درآمد سه ماهه چهارم آمازون است که قرار است پس از بسته شدن بازار در ساعت 1 بعد از ظهر امروز بعد از ظهر به وقت اقیانوس آرام منتشر شود.