توییتر هم اکنون جزو 10 سایت پربازدید جهان است و کاربران زیادی بصورت روزانه در آن اقدام به ارسال توییت می کنند. حالا در اقدامی جدید قرار است امکان ویرایش توییت ها برای کاربران توییتر محیا شود. در مرحله نخست کاربران دارای تیک آبی توییتر در اواخر این ماه میلادی دسترسی برای ویرایش توییت های خود را خواهند داشت.

اعلام رسمی آزمایش ویژگی ویرایش توییت

شرکت توییتر هم اکنون در حال آزمایش قابلیت ویرایش توییت است چون درخواست بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بود. پس از سال‌ ها بلاخره انتظار می رود، توییت‌ های قابل ویرایش در اواخر این ماه در دسترس برخی از کاربران دارای تیک آبی توییتر قرار بگیرند. ویژگی ویرایش توییت در حال حاضر تحت “آزمایش داخلی” در شرکت توییتر است و به نظر می‌ رسد از شرکت فیسبوک در سبک ویرایش خود تقلید کند. اگر بدنبال آموزش ویرایش یا حذف پست در فیسبوک هستید به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

طبق یک مطلب منتشر شده در وبلاگ رسمی شبکه اجتماعی توییتر:

قابلیت ویرایش توییت ها در 30 دقیقه اول انتشار توییت فعال است و میتوان در این مدت زمان چند بار توییت را ویرایش نمود. توییت‌ های ویرایش‌ شده با نماد، مهر زمانی و برچسب ظاهر خواهند شد، بنابراین برای خوانندگان واضح خواهد بود که توییت اصلی اصلاح شده است.

یک توییت ویرایش شده

 

نماد توییت ویرایش شده شامل یک تاریخچه ویرایش کامل با نسخه های قبلی توییت ویرایش شده خواهد بود. طبق گفته های توییتر این شرکت در نظر دارد قابلیت ویرایش توییت را ابتدا برای گروه کوچکی فعال نماید تا از اشکالات احتمالی این سرویس خبردار شود. همچون این که ممکن است ویژگی ویرایش توییت توسط برخی افراد مورد سوء استفاده قرار بگیرد. این شرکت می گوید: هرگز نمی توانید خیلی مراقب باشید.

پس از آن که این ویژگی بصورت داخلی در توییتر آزمایش شد، امکان ویرایش توییت در اواخر این ماه میلادی به برخی از افراد دارای تیک آبی توییتر داده خواهد شد. سپس توییتر میگوید:

این آزمایش ابتدا در یک کشور بومی‌ سازی می‌ شود و با یادگیری و مشاهده نحوه استفاده کاربران از ویژگی ویرایش توییت، برای عموم نیز گسترش خواهد یافت.

 

ویژگی ویرایش توییت در توییتر بیشترین درخواست کاربران است

طبق گفته های معاون محصولات مصرفی شرکت توییتر، طی سال‌ های گذشته بیشترین درخواست از توییتر مربوط به ویرایش توییت ها بوده است. با این حال شرکت توییتر نگران سوء استفاده برخی افراد از این ویژگی است. قبل از این نیز جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر در برابر ویژگی ویرایش توییت مقاومت کرده است و در سال 2020 میلادی عنوان کرد که ممکن است توییتر هیچ وقت این ویژگی را برای این شبکه اجتماعی فعال نکند.

شبکه های اجتماعی بزرگ دارای قابلیت ویرایش پست ها و پیام ها هستند

شبکه های اجتماعی بزرگ و پیام رسان های پرطرفداری همچون فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، مدیوم و بسیاری از پلتفرم‌ های دیگر شامل گزینه های ویرایش هستند و نمونه‌ های برجسته زیادی از سوء استفاده کاربران این شبکه ها وجود ندارد.

فعلا شبکه اجتماعی توییتر در مورد توییت های قابل ویرایش برای افراد دارای تیک آبی خود صحبت می نماید که در روزهای گذشته قیمت آن را در آمریکا از 2.99 دلار به 4.99 دلار در ماه افزایش داده است. این بدان معنی است که احتمالاً به این زودی دکمه ویرایش را برای کاربران عادی توییتر نخواهیم داشت. از دیگر ویژگی‌ های موجود برای کاربران دارای تیک آبی توییتر میتوان به لغو برای یادآوری توییت‌ ها قبل از ارسال، یک نوار پیمایش قابل تنظیم، فهرستی از مقالات برتر به اشتراک گذاشته شده توسط کاربرانی که دنبال می نمایید را نام برد.