اگر شما آشنایی کافی با کامپیوترها و مخصوصا لپ تاپ ها داشته باشید، افراد مختلف در زندگی شما مخصوصا دوستان و اقوام، سوالات رایجی در مورد لپ تاپ از شما می پرسند. یکی از این پرسش آن است که یک لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

متأسفانه پاسخ به این پرسش همانطور که در مورد بسیاری از پاسخ ها در زندگی وجود دارد ذهنی خواهد بود. گاهی اوقات از لپ تاپ مورد استفاده دوستان و همکاران خود متنفریم و بالعکس. اما این سوال ما را مجبور به عقب نشینی می کند تا کمی درون نگری کنیم (همانطور که اغلب افراد این کار را میکنند). و این سوال را از خود بپرسیم که چه چیزهایی لپ تاپ من را که عاشقش هستم، از یک لپ تاپ خوب متمایز می کند؟

فکر کردن به لپ تاپ خوب

اول از همه، فکر کردن به اینکه چه چیزهایی باعث می شود که یک لپ تاپ خوب نباشد، بسیار آسان است. یک ساعت عمر باتری؟ خب این خوب نیست. یک لپ تاپ با پورت USB-C، و تمام؟ خب این هم خوب نیست. زمان زیادی طول میکشد تا راه اندازی شود؟ خوب نیست. چند ده میلیون قیمت دارد؟ احتمالاً خوب نیست مگر اینکه همراه با آن یک ماشین سواری رایگان ارسال کنند.

اما به نظر میرسد، این سوال که چه چیزی خوب است بسیار سخت است، زیرا بسیاری از وسایل الکتریکی از جمله لپ تاپ ها بیشتر به نوع استفاده مخاطبان بستگی دارد. عمر باتری 7 ساعته برای لپ تاپ قابل حل شاید گزینه مناسبی بنظر برسد، اما برای یک لپ تاپ گیمینگ و مناسب بازی بدردنخور است. به احتمال زیاد برای یک لپ تاپ گیمینگ خوب به یک GPU مجزا نیاز خواهید داشت، اما مطمئنا برای یک لپ تاپ با کارایی ساده همانند وب گردی و … خیر.

ویژگی ها و امکانات زیادی از جمله: پورت‌ های خاص، وضوح صفحه‌ نمایش و نرخ تازه‌ سازی، حس صفحه‌کلید، اندازه قاب و … وجود دارند که مردم به طور منطقی در مورد ارزش آن‌ ها اختلاف نظر دارند. اما بنظر میرسد مجموعه ای از امکانات وجود دارند که یک لپ تاپ همه منظوره، مانند هر چیزی که از راه دور شبیه مک بوک ایر به نظر می رسد، باید داشته باشد تا بتوانیم از آن به عنوان لپ تاپ خوب یاد کنیم.

لپ تاپ های خوب

اگر در حال خرید یک لپ تاپ همه‌ منظوره هستید، بدون توجه به ترجیحات دیگری که ممکن است داشته باشید، باید مطمئن شوید لپ‌ تاپی که می خرید معیارهای زیر را برآورده میکند.

ویژگی های لپ تاپ خوب

 

  • صفحه نمایش حداقل ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

امروزه مدل های سطح بالای لپ تاپ ها، با وضوح پایین تر از این نیز در بازار به فروش می رسند. اما مناسب استفاده نخواهند بود و حتی در صفحه نمایش هایی با اندازه 16 اینچ یا بزرگتر 1080p شما می توانید پیکسل ها را در آنها ببینید.

 

  • حداقل دو پورت و جک هدفون

ای کاش توانایی آن را داشتیم که تعداد بسیار بالاتری پورت داشته باشیم، اما بسیاری از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار امروز دقیقا با دو پورت USB-C و جک هدفون به فروش می رسند. این به اندازه کافی پیشرفته بشمار می رود. بتهر است اعلام کنیم که برای ما مهم نیست که چقدر کابل تاندربولت خود را دوست دارید، لپ تاپ با کمتر از دو پورت اصلا خوب نیست.

  • فن های قوی و بی صدا

در نظر داشته باشید که در سال 2022 میلادی هستیم. اگر با باز کردن پنج تب کروم لپ تاپ شما به یک توستر شده و صداهای وحشتناک بدهد ، لپ تاپ شما خوب نیست.

  • نور پس زمینه صفحه کلید

این ویژگی برای کارهای آخر شب ضروری است و به ویژه برای افراد کم بینا مفید است. لپ تاپ های خوب دارای این امکانات هستند.

نور کیبورد لپ تاپ

 

  • لپ تاپ با عمر باتری هفت ساعت

هیچ بهانه ای برای انتخاب لپ تاپ با عمر باتری کمتر از 5 ساعت در بین ویژگی های خوب اشاره شده وجود ندارد، حتی با قیمت های ارزان. اگر شخصی سعی دارد لپ تاپی را به شما توصیه کند که کمتر از هفت یا شاید شش ساعت و نیم کار می کنند، به او بگویید اشتباه می کند و این مقاله را برای او ارسال نمایید. لطفا.

  • پردازنده قوی

این سخن را بیاد داشته باشید: زمان آن رسیده که از قرار دادن پردازنده های همچون سلرون(Celeron) در لپ‌ تاپ‌ خودداری کنیم. حتی برای افرادی که حجم کاری بسیار کمی دارند، مناسب نخواهد بود چون این نوع پردازنده ها کند هستند. ممکن است بودجه شما برای خرید لپ تاپ خوب بسیار محدود باشد، اما مطمئن باشید با خرید پردازنده ای قوی که دوام بیشتری داشته باشد، در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی می کنید. بیشتری قدرت پردازنده ها در سری Core و Ryzen است. انتخاب هر یک از آن ها به نحوه استفاده شما بستگی دارد.

  • رم و هارد ذخیره سازی لپ تاپ

یک لپ تاپ ویندوزی، باید حداقل دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت هارد، جهت ذخیره سازی فایل های شما داشته باشد. قبلا افراد زیادی لپ تاپ هایی با حافظه 128 گیگابایتی استفاده کرده و از آن ناراضی هستند چون خود سیستم عامل ویندوز حجم زیادی از این فضا را اشغال می‌ کند و ظرفیت بسیار کمی برای شما باقی می‌گذارد. شاید بعضی از خریداران لپ تاپ ها ترجیح دهند برای کودکان خود لپ تاپی با این حافظه خرید کنند اما متاسفانه بعدا پیشمان خواهند شد.

 

ممکن است شما لپ تاپ را برای اهداف خاصی خرید کنید. در زیر به این پرسش ها جواب خواهیم داد.

 

ویژگی های لپ تاپ خوب دانشگاهی چیست؟

اولین مورد قابل حمل بودن آن است. یک لپ تاپ خوب برای استفاده دانشجویان و دانش آموزان باید وزن کمتری جهت حمل راحت آن داشته باشد. فضای کوله پشتی شما چیز های زیادی برای حمل خواهد داشت(کتاب و لوازم تحریر)، پس بهتر است با انتخابی صحیح وزن زیادی را در پشت خود حمل نکنید.

بهترین لپ تاپ ها برای تجارت چگونه باید باشند؟

مهم ترین نکته برای این نوع از لپ تاپ ها کیفیت ساخت آنهاست. لپ‌تاپ‌ های تجاری و مناسب کسب و کارها، ممکن است گران بنظر برسند ولی با این حال در آزمون زمان مقاوت بسیار موفق عمل میکنند. یک لپ‌ تاپ مناسب کسب و کار و تجارت باید از آلومینیوم، فیبر کربن یا سایر مواد غیر پلاستیکی ساخته شده باشد و وقتی صفحه‌ نمایش را می چرخانید یا صفحه‌ کلید را فشار می‌ دهید، نباید همه جای آن خم شود. فضای ذخیره‌ سازی بالا و ویژگی‌ های امنیتی عالی از دیگر مواردی است که یک لپ تاپ مناسب تجارت و کسب و کار را میسازد.

لپ تاپ مناسب گیمینگ دارای چه امکاناتی است؟

نرخ فریم و از جمله مواردی همچون کیفیت صفحه‌ کلید، پد لمسی و عمر باتری بسیار مهم هستند. علاوه بر این ها پردازنده قوی و کارت گرافیک قدرتمندی را باید خریداری کنید. این ها ویژگی هایی است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ و مناسب بازی باید روی آن ها تمرکز کنید.

لپ تاپ مناسب گیمینگ

 

نتیجه گیری: لپ تاپ خوب لپ تاپ گران قیمت نیست

چه بخواهید و چه نخواهید برای خرید لپ تاپ مناسب و پیشرفته باید هزینه زیادی پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که با بررسی نیاز های خود و مشخص نمودن نوع استفاده از لپ تاپ تا مقدار قابل توجهی میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به عنوان مثال اگر علاقه مند به خرید لپ تاپ تنها برای وب گردی و تماشای فیلم و سریال هستید، نیازی به هزینه چند ده میلیون تومانی نخواهید داشت. شما میتوانید با صرف هزینه کمتری لپ تاپی خوب برای این کار تهیه کنید. اگر امروز قصد خرید دارید حتما با بهره گیری از این مقاله انتخابی درست داشته باشید.