به گزارش رسانه های حوزه گردشگری، تمامی هتل های لمباردی رزرو شده است و گردشگری لمباردی (Lombardy) رو به رونق است. لمباردی فصل تابستان موفقی را با بازگشت خوب گردشگران چینی گزارش داده است. رزرو هتل در شهر کومو و دریاچه گاردا به ترتیب 83 و 81 درصد افزایش داشته است. شهر میلان نیز از گردشگران پر است و تمامی اتاق های، هتل های مجلل برای هفته مد مردان فروخته شده اند.

لمباردی

برای تابستان امسال، لمباردی خود را برای رونق گردشگری آماده می کند، از شهر میلان تا دریاچه ها، جاذبه هایی می باشد که در صدر مقاصد گردشگری ملی در کنار رم، ونیز و فلورانس قرار دارند.

لمباردی میزبان گردشگران بسیاری است

تعداد هتل های رزرو شده نشان دهنده نتایج بهتر از سال رکورد گردشگری (به دلیل همه گیری کرونا)، 2019 میلادی است. برآوردهای دپارتمان گردشگری، مد، طراحی، بازاریابی منطقه ای و شرکت های بزرگ منطقه لمباردی بر این موضوع تاکید دارد. تقاضای شدید برای بازدید دریاچه های لمباردی از جمله، افزایش قیمت ها، به ویژه در دریاچه کومو (+20 تا 50 درصد نسبت به سال 2022 میلادی) بوده است.

لمباردی

لمباردی از همه نقاط جهان گردشگر دارد

علاوه بر گردشگران اروپای شمالی، مسافران جدیدی از قاره آسیا و منطقه بالکان وارد شهر لمباردی می شوند. دریاچه کومو به عنوان مقصد مورد علاقه آمریکایی ها، استرالیایی ها، بریتانیایی ها و آسیایی ها شناخته شده است که کره ای ها در میان آنها برجسته هستند. آلمانی ها، اتریشی ها و سوئیسی ها عاشقان اصلی دریاچه گاردا هستند، جایی که گردشگران از بالکان (کرواسی) دوباره مورد استقبال قرار می گیرند.

لمباردی ایتالیا

هتل های شهر میلان نیز شلوغ بوده اند و میانگین ضریب رزرو بیش از 77 درصد در پنج ماه اول سال 2023 میلادی را نشان می دهند که نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش داشته است. پیش بینی رزرو در ماه ژوئن از قبل نشان دهنده رشد از سال 2022 میلادی است. هفته طراحی میلان در آوریل و هفته مد مردانه آتی از 16 تا 20 ژوئن، یکی از عوامل مهم این رونق بوده است که به 83 درصد از رزرو هتل ها کمک کرده اند.

ناحیه لمباردی

تقاضا به ویژه برای هتل های مرکز شهر، منطقه مد Via Tortona و مناطق اطراف آن، به ویژه برای هتل های لوکل (4 و 5 ستاره) بالاتر است. برای ماه های جولای و آگوست، رزروهای فعلی در پایتخت لمباردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافته است. یکی از دلایل این امر آن است که رزرو در لحظه آخر به طور فزاینده ای انجام می شود.