سواحل آفتابی فلوریدا در کشور آمریکا همیشه مقصدی محبوب برای گردشگران در سراسر دنیا بوده است. با این حال، در سال 2023 میلادی، گردشگری فلوریدا رکود قابل توجهی در بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته داشته است.

دانا یانگ، رئیس و مدیر عامل Visit Florida، درباره وضعیت گردشگری فلوریدا می گوید:

رقابت شدیدی را که ایالت فلوریدا از دیگر ایالت های آمریکا و مقاصد بین المللی که پس از محدودیت های مرتبط با بیماری همه گیر کرونا بازگشایی کرده اند، با آن مواجه است.

گردشگری فلوریدا

با وجود این، خانم یانگ همچنین به عنوان کرد که فلوریدا شاهد افزایش گردشگران بین المللی بوده که این ایالت را به عنوان مقصد تعطیلات خود در سال 2023 میلادی انتخاب می کنند.

خانم یانگ در ادامه سخنان خود می گوید:

ما نه فقط در داخل فلوریدا، بلکه در سطح جهانی رقابت می کنیم. در سه ماهه دوم سال 2023 میلادی، فلوریدا بیش از 33.092 میلیون گردشگر داشت که در مقایسه با زمان مشابه در سال 2022 میلادی که این ایالت شاهد 33.4 میلیون گردشگر بود، 1.2 درصد کاهش داشت.

گردشگری فلوریدا

تأثیرات رکود گردشگری در فلوریدا

کاهش گردشگری فلوریدا به طور مستقیم بر امور مالی عمومی شهرستان هیلزبرو تأثیر گذاشته است، که دارای سواحل خیره کننده در امتداد خلیج تامپا است. شورای توسعه گردشگری فلوریدا نیز از کاهش دریافت مالیات از اقامتگاه های هتل در ماه های پیش رو خبر داد. در ماه می، جمع آوری مالیات 2.3 درصد کمتر از سال قبل و در ژوئن 5.5 درصد کمتر از سال 2022 میلادی بود.

شرکت دیزنی گزارش داد که سود خود را در سه ماهه دوم در پارک های موضوعی اورلاندو کاهش داده است. مدیر عامل دیزنی، باب ایگر، اعلام کرد که این کار به دلیل کاهش عمومی گردشگری فلوریدا می باشد. با وجود این، دنیای والت دیزنی همچنان در سطوحی بسیار بالاتر از آنچه قبل از همه‌ گیری کووید بود، کار می‌کند.

گردشگری فلوریدا

تاثیر ران دسنتیس بر گردشگری فلوریدا

جنبه دیگری که باید در نظر گرفت، سیاست های مورد مناقشه ارائه شده توسط فرماندار ران دسنتیس است. این سیاست‌ ها شامل دستورالعمل‌ هایی در مورد تاریخ آفریقایی-آمریکایی و محدود کردن تنوع، برابری و ابتکارات گنجاندن است. در نتیجه، گروه های خاصی توصیه های سفر را صادر کرده اند. اینها شامل سازمان های مختلف و اتحادیه شهروندان آمریکای لاتین است که از مردم می خواهند از سفر به ایالت فلوریدا خودداری کنند.

گردشگری فلوریدا

بازگشت گردشگران بین المللی به فلوریدا

مشاهده شده است که در حالی که گردشگری فلوریدا به طور کلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، این ایالت در ماه های اخیر شاهد افزایش گردشگران بین المللی بوده است. به گفته دانا یانگ، تقریباً 1.9 میلیون گردشگر خارجی در طول سه ماهه دوم سال 2023 میلادی وارد فلوریدا شدند، در مقایسه با 1.7 میلیون گردشگر که در مدت مشابه سال 2022 میلادی وارد فلوریدا شدند. خانم یانگ توضیح داد که مقاصد بین المللی در حال بازگشایی هستند و از بودجه ذخیره شده برای جذب گردشگران استفاده می‌ کنند.

با توجه به تأثیر قوانین بحث برانگیز دسنتیس بر گردشگری فلوریدا، خانم یانگ اظهار داشت که هیچ مدرکی دال بر کاهش صنعت سفر وجود ندارد. بسیاری از گردشگران هنوز هم از فلوریدا دیدن می کنند و با صرف پول به اقتصاد این ایالت کمک می کنند. صنعت گردشگری از همه بازدیدکنندگان قدردانی می کند و مردم را تشویق می کند که به فلوریدا سفر کنند.