با توجه به داده های درج شده در وبسایت گوگل ترند، میزان جست و جوی کاربران اینترنتی در موتور جست و جوگر گوگل با عبارت «Bitcoin»، به پایین ترین سطح خود از اکتبر سال 2021 (مهر) رسیده است.

این داده ها حاکی از آن است که هم زمان با شدیدتر شدن نوسانات ارزش بیت کوین در یکی دو ماه گذشته، از میزان علاقه عمومی کاربران اینترنتی نسبت به پادشاه ارز های دیجیتال کم شده است.

ارز دیجیتال بیت کوین نخستین بار در سال 2008 توسط فرد یا افرادی با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از پادشاه ارز های دیجیتال، در سال 2009 همزمان با ارائه نرم افزار متن باز آن شروع شد و هم اکنون میلیون ها کاربر از بیت کوین در حال استفاده هستند. بیت کوین با تعداد حدودی سکه(21 میلیون) خلق شده است.

لازم به ذکر است که بیت کوین هم اکنون، با قیمتی نزدیک به 42 هزار دلار رتبه نخست ارز های دیجیتال را به خود اختصاص داده است. بیت کوین 42 درصد از ارزش بازار رمزارز ها را در اختیار دارد و روزانه بیش از 30 میلیارد دلار بیت کوین معامله میشود. با توجه به این که بیت کوین از سال 2009 تا به امروز از ارزشی ناچیز به قیمت چند ده هزار دلاری رسیده، بسیاری ادعا میکنند که بیت کوین در چند سال پیش رو ممکن است به ارزشی بیشتر از 1 میلیون دلار نیز برسد.