اخیرا حساب‌ های رسمی کانیه وست، خواننده رپ و بازیگر معروف آمریکایی، در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و توییتر به دلیل پست‌ هایی که یهودی‌ ستیزانه نام برده شده است، محکوم شده و مسدود شده اند.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، شرکت صاحب شبکه اجتماعی پارلر (Parler) با نام Parlement Technologies روز دوشنبه این هفته و در طی خبری اعلام کرد که پارلر توسط خواننده رپر معروف Kanye West (کانیه وست) خریداری خواهد شد. شبکه اجتماعی پارلر که یک پلتفرم محبوب در میان محافظه کاران بحساب می آید، اعلام کرده است که انتظار دارد معامله فروش پارلر در سه ماهه چهارم سال 2022 میلادی بسته شود.

شبکه اجتماعی پارلر می گوید:

در دنیایی که نظرات محافظه کارانه به عنوان موارد بحث برانگیز در نظر گرفته می شود، ما باید مطمئن شویم که حق ابراز آزادانه خود را داریم.

شبکه اجتماعی پارلر

کانیه وست در اقدامی در سال 2021 میلادی نام خود را به Ye تغییر داد. حساب‌ های اینستاگرام و توییتر Ye (کانیه وست) مدتی قبل مسدود شده‌ اند. ماه گدشته هنگامی که شبکه های اجتماعی پست‌های او را که کاربران آنلاین آن‌ ها را به ضدیهودی محکوم کردند، حذف شدند.

این خواننده معروف رپ آمریکایی که قبلا با نام کانیه وست شناخته می‌ شد، در سال 2020 میلادی عنوان کرده بود که در یک چالش ظاهری با دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق ایالات متحده، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا خواهد شد، اما بعداً از آن منصرف شد.

شبکه اجتماعی پارلر چالش های فراوانی تجربه کرده است

خبرگزاری رویترز در ماه گذشته میلادی گزارش داد که اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر در حال بازگشت به فروشگاه Google Play است. نرم افزار پارلر پس از شورش های صورت گرفته در کنگره آمریکا در ژانویه 2021 میلادی توسط گوگل حذف شد. پلتفرم Parler مانند شبکه اجتماعی توییتر، مورد توجه حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده قرار گرفته بود.

در آن زمان، یکی از سخنگویان شرکت گوگل به خبرگزاری رویترز گفته بود که اپلیکیشن پارلر با گزینه ای برای مسدود کردن کاربران توهین آمیز و حذف محتوایی که ممکن است خشونت را تحریک کند، به روز شده است. این نرم افزار قبل از اینکه به فروشگاه اندرویدی Google Play بازگردد، به طور اساسی برای مطابقت با خط‌ مشی‌ های فروشگاه گوگل پلی تغییر یافته بود.