شما می توانید در بسیاری از مشاغل کار کنید، اما اگر قصد دارید صنعت فناوری را انتخاب کنید، باید خود را برای یک سفر رقابتی، سریع و گاهی خسته کننده آماده کنید. سرعت تغییر در صنعت فناوری بسیار سریع است، مشتریان خواستار هستند و زمانی که مشتریان ناراضی باشند، خروج آنها برای آنها آسان خواهد بود. اگر برای مدت طولانی سر خود را پایین نگه دارید و سخت کار کنید، نیازهای مشتریان و فرصت های بازار تغییر می کند و رقابت شما می تواند برنده شود. هر روز که می گذرد، همه کسب و کارها در حال تبدیل شدن به کسب و کارهای فناوری هستند تا پیشتاز بمانند.

مراقب خودتان باشید تا بتوانید از دیگران مراقبت کنید

همه کارکنان شرکت ها یا سازمان ها همیشه در مورد تعادل بین کار و زندگی صحبت می کنند، اما در شرایط عادی جدید ما برای کار از خانه، اکنون باید دریابید که چگونه کار را در زندگی خود جا بیندازید، نه اینکه زندگی را در کار خود قرار دهید. نیازهای شما دائماً تغییر می کند، بنابراین به آسانی انتخاب نسبت کار و زندگی و حفظ آن آسان نیست. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که تعادل مناسب در هر نقطه مشخص چیست. در طول سفر خود، باید به یاد داشته باشید که به نیازهای فیزیکی، عاطفی و اجتماعی خود توجه داشته باشید.

فرسودگی شغلی

اگر مراقب خود نباشید، ممکن است دچار فرسودگی شغلی شوید، که از بهترین خود در محل کار، خانه و با دوستانتان جلوگیری می کند. طبیعی است که اولویت های دیگر را در مقابل نیازهای شخصی خود قرار دهید، اما این امر پایدار نیست.

در همه تنظیمات یک نفر باشید

در اوایل کارم، وقتی ناهار را با یک مدیر عامل باتجربه خوردم که درس های زندگی خود را به اشتراک می گذاشت، تحت تأثیر قرار گرفتم. او در حالی که شرکت سهامی عام خود را توسعه می داد و نمی دانست انرژی خود را کجا خرج می کند تقریباً خود را نابود کرد. در تاریک‌ ترین ساعات زندگی‌ اش، او سرانجام متوجه شد که انرژی زیادی را صرف سه چیز متفاوت می‌ کند. وقتی سعی می کنید بر اساس محیط، افراد متفاوتی باشید، به عنوان خود واقعی خود ظاهر نخواهید شد، که می تواند منجر به عدم اعتماد مردم به شما شود. به خصوص در واقعیت کار از خانه امروزی، یافتن خود واقعی باعث می‌ شود مردم در اطراف شما راحت‌ تر باشند، به شما این امکان را می‌دهد که رهبر مطمئن‌ تری باشید و انرژی بیشتری برای آنچه مهم است به شما بدهد.

روی مهم ترین دارایی خود – افراد خود تمرکز کنید

افراد شما محصولات شما را می سازند و از مشتریان شما مراقبت می کنند، اما آیا شما از افراد خود مراقبت می کنید؟ شرکت‌ های بزرگ زیادی برای کار کردن وجود دارند، اما مایه تاسف است که بسیاری از آنها کارمندان خود را بدیهی می‌ دانند. اطمینان از اینکه کارکنان شما درک می کنند موفقیت در نقش خود به چه معناست و چگونه به شرکت کمک می کند تا به اهداف خود برسد، برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و سازنده بسیار مهم است. همچنین مهم است که فقط در مورد اهداف مالی صحبت نکنید. مشکلاتی را که شرکت در حال حل آن است به اشتراک بگذارید. این “ویژگی خوب” هدف شرکت شما نامیده می شود. دیگر کافی نیست به کسی کاری بدهید و او را مجبور به کار کنید. مردم امروز انتظار و لیاقت بیشتری دارند و باید بدانند که چگونه بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند و چگونه شرکت در حال ایجاد تفاوت است.

نوآوری

برای مشتریان خود نوآوری کنید

در صنعت فناوری، شما باید به طور مداوم از انتظارات فراتر بروید وگرنه مشتریان شما به سرعت بهترین شرکت بعدی را پیدا خواهند کرد. به نظر می رسد تمرکز روی مشتریان کار آسانی باشد. با این حال، بسیاری از شرکت ها درگیر فعالیت های عادی روزمره خود می شوند و مشتریان فعلی خود را فراموش می کنند. اگر تنها کاری که انجام می دهید صرف وقت برای ایجاد کسب و کار جدید است، ممکن است ردیابی آنچه برای مشتریانتان ضروری است را از دست بدهید.

به طور مثال شما:

1. کارهایی که برای مراقبت از مشتریان خود انجام می دهید چیست؟

2. هر چند وقت یکبار به طور فعالانه با مشتریان خود تماس می گیرید تا رضایت آنها را پیگیری کنید؟

3. آیا ابزارهای ارتباط با مشتری و سیستم های پشتیبانی مشتری مناسب دارید؟

4. چه چیزی برای مشتریان شما کار می کند و رقبای شما چه مشکلاتی را در بازار شما حل می کنند؟

هر تعامل با مشتری فرصتی است تا مشتریان خود را به مبشر(خبر خوش رساننده) تبدیل کنید. با هماهنگی با مشتریان خود و مشکلاتی که برای آنها حل می کنید، می توانید نقشه راه محصول مناسبی را ترسیم کنید تا به فراتر از انتظارات ادامه دهید. نوآوری برای مشتریان شما با ارتباطی که با آنها دارید و درک این که چه مشکلاتی را امروز و در آینده برای حل آنها تلاش می کنید شروع می شود.

بدانید که همه چیز را نمی دانید و از شکست نترسید

اطمینان از اینکه به عنوان سالم‌ ترین خود نشان داده می‌ شوید، تمرکز بر افراد و نوآوری برای مشتریانتان ممکن است ساده به نظر برسد، اما فریب نخورید. این مراحل نیاز به تمرکز، فداکاری و برنامه ای برای اینکه کجا هستید و به کجا می روید نیاز دارد. راحت‌ تر است که روز خود را با این فکر بگذرانید که همه پاسخ‌ ها را دارید تا اینکه خودتان را با این واقعیت به چالش بکشید که هرگز همه پاسخ‌ ها را نخواهید داشت و به احتمال زیاد پاسخ‌ های درست امروز فردا پاسخ‌ های اشتباه خواهند بود.

همانطور که آلبرت انیشتین گفت:

هر چه بیشتر یاد بگیرم، بیشتر متوجه می شوم که چقدر نمی دانم.

اگر اطراف خود را با افرادی “بله” احاطه کنید که شما یا یکدیگر را به چالش نمی کشند، شانس شما ممکن است به زودی تمام شود. برخی از مدیران از شکست خوردن می ترسند و نفس آنها به آنها اجازه نخواهد داد که ببینند آنچه آنها را به این نقطه رساند آنها را به سطح بعدی نمی رساند. شرکت های بزرگ با تغییر چشم انداز به تکامل خود ادامه می دهند، از کارکنان خود مراقبت می کنند و فرهنگ رشد ایجاد می کنند. شرکت هایی که به طور مداوم طرز تفکر خود را به چالش می کشند، از امتحان چیزهای جدید نمی ترسند و به نوآوری برای مشتریان خود ادامه می دهند، برنده های بلند مدت خواهند بود. حتی بهتر از آن، همه در آن شرکت ها از سفر لذت خواهند برد.