به گزارش رسانه های حوزه فناوری اطلاعات، بانک مرکزی برزیل روز گذشته راه اندازی پرداخت های شرکت متا را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در این کشور از طریق برنامه پیام رسانی واتساپ تایید نمود.

این چراغ سبز به سیستم پرداختی شرکت متا در حالی صورت می گیرد که، این شرکت به دنبال استفاده از بازار کشور برزیل به عنوان یک فضای آزمایشی کلیدی برای پیام رسان واتساپ است. برزیل منطقه ای است که به دلیل کاهش تبلیغات تجاری متا، اهمیت بیشتری برای توسعه به خود گرفته است.

البته پیش از این و از 2021 میلادی، کاربران واتساپ در برزیل قادر به انتقال وجه داخل این پیام رسان به یکدیگر بودند. اما توسعه جدید این پیام رسان، راه را برای مشاغل برای دریافت پول باز خواهد کرد.

گیلرمه هورن، رئیس واتساپ آمریکای جنوبی در پستی که در صفحه لینکدین خود به اشتراک گذاشت، می گوید:

به زودی، کاربران پیام رسان واتساپ خواهند توانست مستقیما در بین مکالمه خود با کارت های Mastercard، visa و دیگر کارت های اعتباری برای محصولات و خدمات پرداخت نمایند.

گیلرمه هورن، رئیس واتساپ آمریکای جنوبی

آقای هورن در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که کشور برزیل، به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای پیام رسان واتساپ، اولین کشوری خواهد بود که ابزارهای جدید را در خارج از برنامه های آزمایشی به کار می گیرد.

قبل از این مارک زاکربرگ مؤسس و مدیر اجرایی شرکت متا، در ویدئویی که در نشست واتساپ در سائوپائولو برزیل نمایش داده شد، گفت:

هدف نهایی در اینجا این است که آن را به گونه ای بسازیم که بتوانید همه را در یک چت واتساپ بیابید، پیام دهید و از یک کسب و کار خرید نمایید.

مارک زاکربرگ