پردیس افکاری، بازیگر ایرانی، عصر امروز پنجشنبه 3 اسفندماه بر اثر بیماری درگذشت. در روز گذشته خبری مبنی بر اینکه پردیس افکاری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما به بیماری سرطان مبتلا شده است منتشر شد و بخش تاسف برانگیز این ماجرا آن است که گویا در یک بیمارستان بستری می باشد که امکانات لازم برای درمان چنین بیماران را نیز ندارد.

به گزارش رسانه های خبری، الهام پاوه نژاد با انتشار این خبر نوشت:

دوستان خبرنگار پیگیر وضعیت پردیس افکاری باشیم، امروز متوجه شدم در بیمارستانی دورافتاده درگیر درمان سرطان شده، کمک کنیم شاید نهاد‌های مربوطه کاری انجام دهند.

بیوگرافی پردیس افکاری

بیوگرافی پردیس افکاری

پردیس افکاری متولد 6 اردیبهشت سال 1347 بود. افکاری کار بازیگری خود را در سال 1367 با فیلم شاخه های بید شروع کرد. پردیس افکاری در نقش اصلی فیلم اکشن پنجاه روز التهاب به ایفای نقش پرداخته است.

خانم افکاری شاید برای نسل امروزی چندان نام و چهره آشنایی نباشد، ولی او کارنامه پر باری در زمینه بازیگری دارد. او از 16 سالگی در مدرسهٔ هنرپیشگی آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی دورهٔ 2 ساله بازیگری را گذراند. بعد در تئاتر‌های کارگردانان مشهوری، همچون مصطفی اسکویی، مجید جعفری، رکن الدین خسروی، دکتر قطب الدین صادقی و … حضور داشت.

در برنامه های تلویزیونی عروسکی معروف دهه 60، چون “بزبز قندی” و “هادی و هدی” به عنوان بازیگردان عروسکی مشغول به فعالیت بوده است. همزمان با نمایش در سینما در فیلم های زیادی نیز نقش آفرینی کرد و بیش از 20 فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد.

فیلم هایی مانند قلاده های طلا، شیرین قناری بود، شور شیرین، کیفر، بانی چاو، پرواز را به خاطر بسپار، برخورد و دخترک کنار مرداب از آثار سینمایی پردیس افکاری محسوب می شود.

او سابقه بازیگری در بیش از 15 مجموعه تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد و بعضی از آنها، چون فکر پلید، خسته دلان و … پربیننده هم بوده اند.

درگذشت پردیس افکاری

درگذشت

متاسفانه خانم افکاری دچار بیماری سرطان کبد بود. به گفته همسر او، از زمان تشخیص بیماری اش تا به امروز کمتر از یک هفته گذشت. طبق خبرها او نهایتاً در 3 اسفند 1402 بر اثر سرطان کبد درگذشت.