آشوینی وایشناو، وزیر اتحادیه هند در گردهمایی وزرای ارتباطات که در دهلی نو با موضوع “توانمندسازی نوآوری در ارتباطات برای تضمین تحول دیجیتال جامعه” برگزار شد، شرکت کرد.

وایشناو، وزیر اتحادیه هند می گوید:

با توجه به موفقیت هند در نوآوری، کشور ما باید به یک رهبر جهانی در فناوری 6G تبدیل شود.

چندی پیش، نخست وزیر نارندرا مودی برای کشور هند در فناوری هدفی را تعیین کرد، او گفت:

ما باید در ارتباط 5G با بقیه جهان در یک سطح باشیم و در مورد 6G باید رهبری را بر عهده بگیریم. دانشمندان و کارآفرینان ما بر روی این مسئله تلاش می کنند. ما تا به امروز بیش از 127 پتنت برای فناوری های 6G دریافت کرده ایم.

نخست وزیر هند در ادامه می گوید:

امروزه هند به طور پیوسته در حال توسعه فناوری اطلاعات است. صنایعی مانند فولاد، راه آهن و انرژی های تجدیدپذیر را در هر بخش در نظر بگیرید، کشور هند به جای گرفتن وام، شروع به توسعه تکنولوژی کرده است. این تغییری در ذهنیت است که در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است.

هند فعالیت زیادی در عرصه فناوری دارد

در این گردهمایی وزرای ارتباطات و مقامات ارشد دولتی از سراسر منطقه جنوب آسیا و همچنین نمایندگان اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) حضور داشتند. در طی این گفتگوها، آخرین تحولات در مخابرات با تمرکز بر فناوری های نوظهور، مسائل نظارتی و نقش دولت ها در تقویت نوآوری و رشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنها همچنین به چالش های پیش روی بخش مخابرات پرداختند.

این گردهمایی با تعهداتی برای ترویج آینده دیجیتال فراگیرتر و پایدارتر و همکاری در زمینه طیف وسیعی از مسائل از جمله 5G، امنیت سایبری و استفاده از فناوری دیجیتال برای توسعه اجتماعی-اقتصادی به پایان رسید.

هدف اصلی این رویداد فراهم کردن فرصتی برای استارتاپ ها و شرکت های مخابراتی هندوستان برای ملاقات با خریداران بالقوه خارج از این کشور بود.

6G چیست؟

6G یک استاندارد نسل ششم ارتباطات سیار است که بالاترین سرعت انتقال داده را ارائه می دهد. شبکه های 6G قادرند داده ها را صدها برابر سریع تر از 5G انتقال دهند. میزان سرعت داده ها می تواند حتی به یک ترابیت در ثانیه نیز برسد.

6G چیست؟

تفاوت مهم 6G با دیگر استانداردهای قبلی، انتقال از گیگاهرتز به تراهرتز خواهد بود. این امر پوشش 6G را چند صد برابر افزایش می دهد. به عنوان مثال، ارتباط در زیر آب، در ارتفاعات زیاد و حتی در فضا امکان پذیر خواهد بود. در عین حال فرستنده ها و سایر تجهیزات شبکه مصرف برق پایینی خواهند داشت.

طبق پیش بینی های اولیه، استاندارد 6G در دهه 2030 گسترش خواهد یافت. همچنین تغییرات قابل توجهی در مراقبت های بهداشتی انتظار می رود. برنامه ریزی شده است که 6G جراحی از راه دور را فعال می کند و گردش کار در مراقبت های بهداشتی را بهینه می کند.

شبکه های 6G زمانی که کاربر در فضا با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت سفر می کند، چه با قطار پرسرعت یا با هواپیما، می توانند اتصال با کیفیتی را ارائه دهند.