طبق اخبار منتشر شده، موجی از اخراج کارکنان در چندین شرکت مسافرتی در راه است. شرکت های Expedia، TripAdvisor، Navan و اکنون Sojern، جزو شرکت هایی هستند که اعلام کرده اند که 20 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کنند.

سخنگوی Sojern اظهار داشت که این شرکت تصمیم دشواری را برای کاهش نیروی کار خود در واکنش به پویایی بازار در حال تغییر اتخاذ کرده است که از 6 دسامبر 2023 میلادی لازم الاجرا شده است. این تصمیم بر چندین موقعیت در بخش ها و سطوح مختلف شرکت تأثیر خواهد گذاشت.

در حالی که این شرکت همچنان سودآور است، مدیران اجرایی و هیئت مدیره آن توافق دارند که کاهش هزینه ها بهترین راه حل برای اطمینان از رشد سودآور بلندمدت در سال آینده است.

شرکت Sojern در سال 2007 میلادی تاسیس شد و اطلاعاتی در مورد اهداف سفر، تاریخچه رزرو و وفاداری مشتری به مشتریان خود ارائه می دهد. در ماه جولای، این شرکت VenueLytics، یک پلتفرم تجربه مشتری و شهرت نام تجاری را خریداری کرد.

پیش از این نیز چند شرکت مسافرتی دیگر از تابستان امسال اخراج خود را اعلام کرده اند. شرکت Navan، TripActions، همچنین 145 نفر، 5 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است. سخنگوی Navan اظهار داشت که این شرکت تلاش های خود را برای پیشرفت سریعتر به سمت سودآوری متمرکز می کند زیرا برای عرضه اولیه سهام خود در مرحله بعدی کسب و کار آماده می شود. از سوی دیگر، هاپر، اپلیکیشن مسافرتی که بهترین زمان رزرو پرواز را پیش بینی می کند، اکتبر گذشته اعلام کرد که 250 شغل را به دلیل تغییرات سازمانی حذف خواهند کرد.

شرکت های Expedia (اخراج حدود 100 کارمند) و TripAdvisor (اخراج 4٪ از نیروی کار خود) نیز در تابستان امسال نیروی کار بسیاری را اخراج کرده اند.