شرکت مایکروسافت قصد دارد، 4 درصد از بورس لندن را به عنوان بخشی از یک قرارداد چند میلیارد پوندی، برای همکاری در تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری ابری خریداری کند.

به نقل از خبرگزاری های حوزه فناوری اطلاعات، مایکروسافت سهام را از کنسرسیومی از بلک استون و تامسون رویترز خریداری خواهد کرد و در هیئت مدیره گروه بورس لندن (LSEG) قرار خواهد گرفت. این کنسرسیوم قبلاً شرکت داده های مالی Refinitiv را با خرید 22 میلیارد پوندی به LSEG فروخته بود.

این معامله، بورس لندن را با یکی از قدرتمندترین شرکت های فناوری دنیا متحد می کند. LSEG، یکی از اعضای شاخص بازار سهام FTSE 100 که خودش آن را اداره می کند، پیوندهای تنگاتنگی با دولت انگلستان دارد و احتمالا نقش مهمی در احیای مجدد شهر لندن دارد.

خرید سهام توسط این شرکت بزرگ، احتمالا مورد استقبال سرمایه گذاران LSEG قرار می گیرد. با این خبر قیمت سهام LSEG در معاملات اولیه روز دوشنبه 4 درصد افزایش یافت و آن را به بزرگترین رشد در FTSE 100 تبدیل نمود.

شرکت‌ های داده‌ های مالی، از جمله LSEG، بلومبرگ و اس اند پی گلوبال، در حال رقابت برای ارائه ابزارهای جدید به سرمایه‌ گذاران و تحلیلگران برای مرتب‌ سازی حجم عظیمی از داده‌ ها در جستجوی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری جدید هستند.

توافق شرکت مایکروسافت و گروه بورس اوراق بهادار

توافق شرکت مایکروسافت و گروه بورس اوراق بهادار لندن 10 ساله است

شرکت مایکروسافت و گروه بورس اوراق بهادار لندن(LSEG) اعلام کردند که بر سر یک “مشارکت استراتژیک برای نسل بعدی داده ها و تجزیه و تحلیل و راه حل های زیرساخت ابری” به مدت 10 سال توافق نموده اند. طی این توافق هیئت مدیره LSEG توسط اسکات گاتری، معاون اجرایی مایکروسافت در بخش ابر و هوش مصنوعی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

گروه بورس اوراق بهادار لندن، مدیریت داده و خدمات ابری خود را به شرکت مایکروسافت منتقل خواهد نمود، همچنین از نرم افزار اداری خود استفاده خواهد کرد و تکنولوژی ارائه شده به متخصصان صنعت مالی را با مایکروسافت یکپارچه خواهد نمود.

این معامله برای “LSEG” مبلغی تا 300 میلیون پوند هزینه نقدی خواهد داشت و انتظار می رود در طول 10 سال آینده حداقل 2.8 میلیارد دلار برای خدمات ابری مایکروسافت هزینه کند. LSEG اعلام کرد که اگر تقاضا برای خدمات جدید افزایش یابد، ممکن است این هزینه افزایش یابد.

در بیانیه ای به بازار سهام در روز دوشنبه، LSEG گفت:

در این معامله انتظار داریم رشد درآمد LSEG به طور معنی داری در طول زمان افزایش یابد، زیرا محصولات جدید وارد بازار می شوند.