با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت دلار در سال‌های اخیر، شاید خرید یک لپ‌تاپ مناسب با سخت‌افزار قوی که بتوان بازی‌های روز را روی آن نصب کرد، برای بسیاری از افراد غیر‌ممکن شده باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، راهنمایی در مورد انتخاب لپ تاپ استوک گیمینگ در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با حداقل هزینه، بهترین خرید را انجام دهید.

لپ تاپ استوک گیمینگ

نکات مهم خرید لپ تاپ استوک

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک HP برای گیمینگ را دارید، بهتر است دستگاه مورد‌نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و حتماً برای تست عملکرد دستگاه و مشخص شدن نواقص احتمالی، از آن‌ها مهلت بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید حتماً به مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم توجه کنید:

بررسی بدنه

اولین نکته‌ای که در هنگام تهیه و انتخاب لپ تاپ استوک اچ پی یا هر برند دیگری باید به آن توجه کرد، ظاهر دستگاه است. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که Laptop به خوبی نگهداری شده است یا خیر. در‌صورتی‌که آسیب‌های جدی عمیق روی بدنه مشاهد کردید یا تغییراتی در شکل ظاهری ایجاد‌شده بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش را به‌دقت بررسی کنید تا فاقد پیکسل سوختگی باشد. برای این کار، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد؛ اما اگر کار کردن با آن‌ها برایتان دشوار است، به شما توصیه می‌کنیم زیر نور سفید، قسمت‌های مختلف را بررسی کنید. با تغییر بک‌گراند ویندوز نحوه نمایش رنگ‌ها را چک کرده و در صورت هرگونه مشکل، آن را به فروشنده اطلاع دهید. از‌آنجایی‌که قصد تهیه لپ تاپ استوک گیمینگ را دارید، کیفیت تصویر اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورت وجود نقص، به دنبال گزینه‌های دیگر بروید.

پورت‌های دستگاه

روی دستگاه پورت‌های مختلفی وجود دارد که شما باید به‌صورت تک تک همه آن‌ها را بررسی کنید؛ زیرا در لپ تاپ استوک، احتمال خرابی درگاه‌ها به دلیل استفاده نامناسب به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم با یک فلش که از سالم بودن آن مطمئن هستید، درگاه‌های USB را چک کرده و هدفونی را به جک صدا متصل کنید تا از کارکرد بی‌نقص آن اطمینان پیدا کنید.

خرید لپ تاپ استوک

کیبورد و تاچ پد

سالم بودن کیبورد و تاچ پد در لپ‌ تاپ استوک دل، لنوو یا هر برند دیگری که قصد خرید آن را دارید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا تمام دستورات صادر‌شده از جانب کاربر از طریق تجهیزات گفته‌شده به سیستم منتقل می‌شود. برای تست، ابتدا سلامت فیزیکی بخش‌های گفته‌شده را بررسی کنید و سپس از طریق نرم‌افزار مطمئن شوید که تمام دکمه‌ها به‌درستی کار می‌کند. البته در صورت استفاده از موس و کیبورد جداگانه، می‌توانید حساسیت کمتری در این زمینه به خرج دهید.

سلامت باتری

حتماً در هنگام خرید، وضعیت باتری و درصد سلامت آن را بررسی کرده و تست سلامت را با اجرای برنامه‌های مختلف انجام دهید. یکی از روش‌های کاربردی، پخش کردن فیلم و بررسی مدت‌زمانی است که دستگاه بدون نیاز به شارژ کار می‌کند. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری، بنچ مارک‌های لپ تاپ استوک HP که قصد خرید آن را دارید، بررسی کنید و مقایسه را بر اساس اطلاعاتی که به‌دست آورده‌اید انجام دهید.

سلامت سخت افزار

در ابتدا مشخصات اعلام‌شده از سوی فروشنده را بررسی کنید. برای این کار نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد؛ اما می‌توان از طریق Sysytem Information یا Device Manager نیز قطعات و نوع آن‌ها را مشاهده کرد. پس از انجام این کار نوبت به تست تک‌تک قطعات لپ تاپ استوک دل می‌رسد. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهایی مثل Mem Test، AIDA 64 و غیره استفاده کنید تا از میزان حرارت سیستم تحت فشار و عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید.

لپ‌ تاپ استوک

وضعیت سیستم خنک‌کننده

اگر قصد تهیه لپ تاپ استوک گیمینگ را دارید، حتماً باید با دقت بسیار زیادی وضعیت سیستم خنک‌کننده را بررسی کنید. در صورت معیوب بودن این بخش، CPU به‌درستی خنک نشده و کارایی دستگاه به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. برای این منظور حتماً دور فن و میزان صدای ایجاد‌شده تحت فشار، در دماهای بالا را چک کنید.

ویژگی‌های لپ تاپ استوک مخصوص بازی

هنگام تهیه لپ تاپ استوک لنوو یا هر برند دیگری برای بازی کردن باید به چهار فاکتور مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه کنید تا بتوانید انتخاب بهتری انجام دهید:

گرافیک

مهم‌ترین قطعه‌ای که یک گیمر هنگام خرید باید با وسواس فراوانی قدرت آن را بررسی کند، گرافیک است. برای اجرای بازی‌های جدید شما نیاز به سخت‌افزاری قدرتمند دارید که بازی‌ها را بدون افت فریم و با بالاترین کیفیت اجرا کند. اگر این کار به‌درستی انجام نشود، مجبور هستید تنظیمات گرافیکی را به کمترین حالت ممکن قرار دهید.

رم

حداقل رم مورد‌نیاز برای لپ تاپ استوک اچ پی که بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند، 16 گیگ است. در حال حاضر می‌توان بدون هیچ مشکلی، بازی‌های موجود را با این میزان اجرا کرد؛ اما اگر مقدار گفته‌شده را به 32 افزایش دهید، فشار کمتری به سیستم وارد می‌شود. در هنگام انتخاب سیستم مورد‌نظرتان، حتماً به فرکانس رم نیز توجه داشته باشید.

سی پی یو

حداقل پردازنده مورد‌نیاز برای اجرای بازی‌های امروزی، Core i3 یا Ryzen 3 است. البته لپ تاپ استوک لنوو موجود در بازار که به منظور اجرای گیم طراحی‌شده، قدرت بسیار بیشتری دارد. هرچه تعداد هسته‌ها بیشتر باشد، توان پردازش نیز افزایش پیدا می‌کند.

حافظه

برای نصب بازی‌های جدید به فضای زیادی نیاز دارید. در حال حاضر دو نوع حافظه HDD و SSD در بازار وجود دارد که برای نصب گیم‌های مختلف به شما توصیه می‌کنیم، حتماً از اس اس دی‌ها استفاده کنید که سرعت بسیار بالاتری داشته و مصرف بسیار کمتری دارند. البته برای اجرای بازی‌های جدید مثل فاینال فانتزی، نبود حافظه‌های پرسرعت می‌تواند دردسرهای متعددی را برای شما ایجاد کند.

لپ تاپ استوک مخصوص بازی

جمع‌بندی

اگر شما گیمر هستید، ولی بودجه کافی برای تهیه سیستم موردنظر خود را ندارید، خرید یک لپ تاپ استوک گیمینگ می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. در این مقاله نکاتی که در هنگام انتخاب یک دستگاه لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید را بررسی کردیم. بهتر است قبل از مراجعه به وب‌سایت‌ها یا مراکز فروشگاهی برای خرید لپ تاپ استوک HP، حتماً بخش‌های مختلف این مطلب را بارها مطالعه کنید.