نااطمینانی اقتصادی و رکود در آینده بر چشم انداز سال 2023 میلادی حاکم شده است. شرکت پژوهشی و مشاوره گارتنر، اخیراً پیش بینی خود را برای هزینه های فناوری اطلاعات به رشد 2.4 درصدی در سال جاری کاهش داده است و با توجه به نگرانی ها در مورد ثبات بانکداری، آخرین اخلالگر، ممکن است این رقم همچنان رو به کاهش باشد. با وجود این، بسیاری بر این باورند که سرمایه گذاری در فناوری سازمانی قوی باقی خواهد ماند، زیرا سازمان ها به دنبال راه هایی برای بهبود کارایی و افزایش رشد خود هستند.

امنیت، همه چیز هوش مصنوعی و ابر از فشارهای رکودی مصون خواهند ماند، زیرا مزایای کسب و کار در طول همه گیری ثابت شد و به ایجاد مزیت رقابتی کمک کرد. خطرات عدم سرمایه گذاری در این فناوری ها بسیار بیشتر از هزینه های کوتاه مدت است.

آدنا فریدمن، مدیر عامل نزدک در نمایشگاه CES در ماه ژانویه گفت:

هرکسی که این ابر روندها را نادیده بگیرد، خود را عقب می بیند.

بنابراین، شرکت ها باید مسیری رو به جلو بیابند که به استقبال مدرن سازی فناوری بدون متحمل شدن هزینه های غیر ضروری ادامه دهد.

نقشه راه سرمایه گذاری فناوری

مدیران ارشد فناوری باید نحوه و مکان سرمایه‌گذاری در فناوری را برای به حداکثر رساندن تأثیرگذاری شناسایی کنند، که این کار آسانی نیست. این امر مستلزم نادیده گرفتن تبلیغات و درک این موضوع است که فناوری می تواند به طور مستقیم از اهداف تجاری پشتیبانی کند. به عنوان مثال، با وجود نویز، ChatGPT پاسخگوی هر مشکلی نیست! در عوض، از داده ها برای تعیین اینکه کدام حوزه ها نیاز به سرمایه گذاری دارند و کدام مناطق می توانند برای منطقی کردن هزینه ها ساده شوند، استفاده کنید. راه هایی را برای جلوتر ماندن از رقبا و فناوری که می تواند این امر را تسهیل کند، شناسایی کنید، مانند نرم افزارهای جدید یا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی که می توانند بهره وری را افزایش دهند. اگر سرمایه گذاری فناوری با اولویت های کسب و کار مطابقت نداشته باشد، صرف نظر از شرایط اقتصادی نباید این اتفاق بیفتد.

کاهش بدهی فنی

این یک دستورالعمل جدید نیست. با این حال، در طول یک رکود، تاثیر بدهی فنی بزرگتر می شود، زیرا چابکی را کاهش می دهد که بسیار مهم است. علاوه بر این، هزینه های قابل توجهی در ارتباط با حفظ سیستم های قدیمی وجود دارد و اغلب نوآوری را محدود می کند. سازمان ها باید به سرمایه گذاری روی نرم افزارها و برنامه های با کیفیت بالا ادامه دهند تا بار را کاهش دهند و خود را برای موفقیت بلندمدت آماده کنند. مدرن سازی سیستم ها و برنامه های کاربردی بدون در نظر گرفتن صنعت باید یک اولویت برای شرکت ها باقی بماند.

اتوماسیون یک الزام تجاری است

هر شرکتی باید به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش اتوماسیون باشد. این اجازه می دهد تا زمان و توجه کارکنان به کارهای استراتژیک و خلاقانه تر تغییر کند. علاوه بر این، کارهای کسل کننده و تکراری مستعد خطاهای دستی هستند. با این حال، هنگامی که یک ماشین از انسان ها می گیرد، این مشکل حل می شود. اتوماسیون یک سرمایه گذاری تجاری مناسب در دوران رکود است زیرا از شعار انجام کارهای بیشتر با افراد کمتر پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، هوشمندی راه حل های هوش مصنوعی می تواند به شرکت ها کمک کند تا نیازها و رفتارهای مشتریان را بهتر درک کنند. داده ها باید به تلاش های فروش و توسعه محصول کمک کنند تا هیچ وقت یا پولی در مناطق حاشیه ای که درآمدزایی در رکود سخت تر است تلف نشود. این تنها نمونه ای از این است که چگونه فناوری نوآورانه قادر است به سازمان در تلاش برای سریع تر شدن و بهتر شدن کمک کند.

کیفیت داده ها حیاتی است

داده ها باید نیروی محرکه سرمایه گذاری در فناوری باشند. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که داده ها با کیفیت بالا هستند و می توان به آنها اعتماد کرد. در غیر این صورت، تصمیم گیری ناقص خواهد بود.

هنگامی که داده ها قابل اعتماد هستند، باید تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری فناوری را برای اطمینان از اینکه راه حل های مناسب گنجانده شده اند، آگاه کند. رهبری باید بر گزارش های عملیاتی و آمار تکیه کند تا به شناسایی حوزه هایی که می توان کارایی را بهبود بخشید، کمک کرد. اطلاعات باید مشخص کند که کجا سرمایه گذاری شود تا تأثیر آن به حداکثر برسد.

عامل مردم

اغلب، سازمان ها به محض اینکه اقتصاد متزلزل به نظر می رسد، به دنبال کاهش مشاوران فناوری خارجی هستند. با این حال، این اغلب به یک هزینه ختم می شود، زیرا این متخصصان می توانند ارزش بیشتری نسبت به تلاش برای آموزش مجدد یک منبع داخلی به سرعت ارائه دهند. در عوض، تصمیمات را بر روی یافتن بهترین استعدادها متمرکز کنید و جسور باشید و روی مهارت های تخصصی سرمایه گذاری کنید.

دام دیگری که باید از آن اجتناب کرد این است که فرض کنیم ساعات طولانی تر کارمندان در زمان های چالش برانگیز اجباری هستند. یک رویکرد بهتر نگاه کردن به خروجی و تأثیر است، زیرا اینها یک تجارت را به جلو می برند و یکی دیگر از مزایای جانبی این امر آن است که وقتی اقتصاد اوج گرفت، احتمال اینکه کارمندان شما از کشتی پرش کنند کمتر خواهد بود.

فناوری

فناوری

وقتی صحبت از سرمایه گذاری فناوری در دوران رکود می شود، برای همه یکسان نیست و عاقلانه است که شرکت ها عملیات خود را دوباره ارزیابی کنند. با این حال، با وجود فشار برای از بین بردن ضایعات و یافتن کارایی، مکث پاسخی نیست. مهم است که توجه داشته باشیم که اتکای ما به فناوری فقط افزایش خواهد یافت. بنابراین، باید به طور موثر مستقر شود. سازمان ها باید بدانند که اگر فناوری از خلق ارزش حمایت کند، می تواند در زمان های خوب و بد، یک ابرقدرت باشد.