اینترنت آینده این فرصت را برای انسان ها فراهم می کند که به روشی کاملاً جدید سفر کنند، چه از طریق تجربه های سفر مجازی کاملاً فراگیر یا با تکمیل تجربیات سفر در دنیای واقعی با فناوری های پیشرفته.

با فناوری اینترنت غیرمتمرکز و متاورس، شرکت های مسافرتی قادر خواهند بود تجارب شخصی و فراگیرتر را به مشتریان ارائه دهند. با ادامه پیشرفت این فناوری ها، انتظار می رود که تأثیر قابل توجهی بر صنعت سفر داشته باشند.

در این مقاله از مجله اینترنتی، 3 راه کلیدی را که اینترنت آینده بر نحوه سفر و دیدن جهان تأثیر می گذارد و بهبود می بخشد را بررسی نماییم.

سفر مجازی در اینترنت آینده

سفر مجازی در اینترنت آینده

واقعیت مجازی (VR) به انسان ها این امکان را می‌ دهد تا مکان‌ های جدید را بدون ترک خانه، دفتر یا کلاس درس کاوش کنند. اگرچه این ویژگی جایگزین جادوی سفر در دنیای واقعی نخواهد شد، اما هنوز هم می توان دنیا را بدون نیاز به پریدن در هواپیما یا قطار یا یک سفر جاده‌ ای طولانی کاوش کرد.

به عنوان مثال، منطقه پاتاگونیا یک تجربه Oculus Rift ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد از کوه دورافتاده فیتز روی بازدید کنند و همچنین تماشای یک دریاچه یخی خیره کننده که در پای کوه قرار دارد. شاید شما هرگز نتوانید در زندگی واقعی خود از کوه دورافتاده فیتز روی دیدن کنید، اما این تجربه همه جانبه بهترین چیز بعدی را به شما خواهد داد.

مسافران همچنین می‌ توانند از واقعیت مجازی برای “تست قبل از خرید” استفاده کنند و ببینند که آیا می‌ خواهند قبل از خرید بلیط، هتل‌ ها و گردش‌ ها از مقاصد دیدن کنند. هتل ها در حال حاضر از واقعیت مجازی به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب بازدیدکنندگان به درهای خود استفاده می کنند.

همانطور که متاورس تکامل می یابد و کپی های دیجیتال بیشتری از مقاصد واقعی را در خود جای می دهد، ما می توانیم تنها با قرار دادن هدست خود به طیف وسیعی از مکان ها سفر کنیم. از آنجایی که اینترنت آینده متصل و پایدار خواهد بود، ما همچنین قادر خواهیم بود به طور یکپارچه از یک مکان به مکان دیگر سفر کنیم، حتی چمدان مجازی خود را با خود ببریم!

اینترنت آینده

بهبود سفر در دنیای واقعی

فناوری های اینترنتی آینده نیز به بهبود و ارتقای تجربیات سفر در دنیای واقعی ما ادامه خواهند داد. مقاصدی مانند پارک های دیزنی در حال حاضر در حال کار بر روی ترکیب شبیه سازهای دنیای مجازی در مکان های خود با استفاده از تصاویر پیش بینی شده هستند.

فعلا و در حال حاضر پارک های موضوعی واقعیت مجازی، مانند پارک موضوعی VR Star در چین یا پارک VR در دبی را داریم که انواع بازی ها، سواری ها و تجربیات را ارائه می دهند و می توانیم انتظار داشته باشیم که حتی بیشتر از این مقاصد را در آینده ببینیم.

پارک های موضوعی سنتی همچنین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در سفرها و تجربه‌ های معمولی خود گنجانده‌ اند. به عنوان مثال، در SeaWorld در اورلاندو، ایالت فلوریدا، به سواران هدست های واقعیت مجازی داده می شود تا تجربه ترن هوایی را افزایش دهند. علاوه بر پیچ و تاب های معمول ترن هوایی، هدست VR سواران را به دنیای دیجیتال زیر آب منتقل می کند.

مردم همچنین از واقعیت مجازی کمک می گیرند تا سفر را آسان تر، دلپذیرتر و سرگرم کننده تر کنند. تصور کنید که به یک مقصد واقعی برسید و بتوانید اطلاعات تعاملی مانند مسیرها، نقاط دیدنی و نقاط مورد علاقه را در عینک هوشمند یا تلفن خود مشاهده کنید.

ویژگی Google Maps Live View AR فلش‌ ها و مسیرهای واقعیت افزوده با قابلیت دنبال کردن آسان را در خیابان واقعی روبروی شما پوشش می دهد و شما را راهنمایی می‌ کند که کجا پیاده روی کنید و کجا بچرخید تا به مقصد برسید.

Tunnel Vision NYC یکی دیگر از برنامه های واقعیت افزوده است که نقشه های مترو شهر نیویورک را به تجسم های تعاملی تبدیل می کند. برنامه اشتراک گذاری سواری چینی DiDi دارای یک ویژگی واقعیت افزوده است که مسافران را در ساختمان هایی مانند ایستگاه های قطار و فرودگاه ها راهنمایی می کند تا مکان‌ های دقیق سوار شدن را پیدا نمایند.

وب 3

فناوری های سفر و وب 3

فناوری های وب 3 مانند بلاکچین نیز راه خود را به صنعت سفر باز خواهند کرد. در حال حاضر پلتفرم های رزرو مبتنی بر بلاکچین در دسترس هستند و شرکت هایی مانند گروه TUI در حال کار بر روی ادغام بلاک چین و قراردادهای هوشمند در تجارت سفر خود هستند. شرکت ها به طور بالقوه به دنبال استفاده از رزرو مبتنی بر بلاک چین برای حذف سایت های واسطه مانند Orbitz و Expedia هستند.

در اینترنت آینده، ما همچنین می توانیم انتظار داشته باشیم که توکن های غیرقابل تعویض مرتبط با سفر (NFT) بیشتری ببینیم. برند هتل لوکس Marriott Bonvoy با هنرمندان مختلفی همکاری کرد تا NFT های منحصر به فردی را ایجاد کند که به سه برنده و هر کدام 200000 امتیاز Marriott Bonvoy اهدا شد.

از آنجایی که فناوری های وب 3 همچنان صنعت سفر را متحول می کنند، ما نه تنها می توانیم تمام سفرهای خود را در بلاکچین رزرو کنیم، بلکه حتی گذرنامه هایمان نیز ممکن است NFT در وب غیرمتمرکز باشند.

درباره اینترنت آینده بیشتر بدانید

اینترنت آینده یک اصطلاح کلی برای فعالیت های تحقیقاتی در مورد معماری های جدید برای اینترنت است.

در حالی که توسعه فنی اینترنت از ابتدا یک موضوع تحقیقاتی گسترده بود، افزایش آگاهی عمومی از چندین کاستی حیاتی از نظر عملکرد، قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری، امنیت و بسیاری از مقوله های دیگر از جمله جنبه های اجتماعی، اقتصادی و تجاری، منجر به اینترنت آینده شد. تلاش های پژوهشی افق زمانی مطالعات اینترنتی آینده معمولاً طولانی مدت است و چندین سال طول می کشد تا استقرار قابل توجهی انجام شود.