اگر به‌دنبال تجهیزات قابل اعتماد و کارآمد شبکه برای کسب‌و‌کار خود هستید، محصولات سیسکو یکی از بهترین انتخاب‌هایی هستند که پیش رو دارید. Cisco، ارائه‌دهنده پیشرو سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات شبکه است که می‌تواند تمام نیازهای کسب‌و‌کار شما را تامین کند.

در این مقاله راهنمای کامل محصولات سیسکو برای مشاغل، طیف متنوعی از محصولات تولید‌شده توسط سیسکو و این‌که چگونه می‌توانند برای سازمان شما مفید باشند را بررسی خواهیم کرد. اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو یا هر یک از دیگر تجهیزات این برند را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

 محصولات سیسکو

سوئیچ سیسکو

دستگاه سوئیچ قطعه‌ای از سخت‌افزار است که در شبکه‌های کامپیوتری برای اتصال دستگاه‌ها و شبکه‌ها، به یکدیگر استفاده می‌شود. این دستگاه در لایه 2 (لایه پیوند داده) مدل OSI عمل می‌کند و عملکرد ارسال بسته‌های داده را از یک بخش شبکه به بخش دیگر انجام می‌دهد.

سوئیچ‌های سیسکو از آدرس‌های MAC (کنترل دسترسی رسانه‌ها) برای شناسایی منبع و مقصد بسته‌های داده و سپس ارسال آن‌ها براساس آن استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین با ارسال بسته‌های داده فقط به دستگاه‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند، به‌کاهش ازدحام شبکه کمک می‌کنند.

اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو را دارید، ما در اینجا انواع این سوئیچ‌ها را به‌شکل طبقه‌بندی‌شده معرفی می‌کنیم:

سوئیچ‌های مدولار

سوئیچ‌های مدولار سیسکو به شما امکان می‌دهند ماژول‌های اضافی را در صورت نیاز اضافه کنید. ماژول‌های توسعه شامل مواردی برای فایروال، اتصال بی‌سیم یا تجزیه و تحلیل شبکه می‌شوند. همچنین ممکن است اینترفیس‌های اضافی، منابع تغذیه یا فن‌های خنک‌کننده را نیز شامل شوند. این نوع سوئیچ بیشترین انعطاف را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما قیمت سوئیچ سیسکو مدولار بیشتر است.

 

سوئیچ سیسکو

سوئیچ‌ با پیکربندی ثابت

سوئیچ‌‌های سیسکو پیکربندی ثابت، تعداد مشخصی پورت دارند که قابل ارتقا نیست و به‌همین دلیل قیمت آن‌ها کم‌تر است. سوئیچ‌های پیکربندی ثابت شامل سوئیچ‌های غیرمدیریتی، سوئیچ‌های هوشمند و سوئیچ‌های مدیریتی هستند.

سوئیچ‌های غیرمدیریتی سیسکو

این سوئیچ‌ها برای ارائه اتصال اولیه استفاده می‌شوند و هیچ پیکربندی برای آن‌ها پیاده‌سازی نمی‌شود. سوئیچ‌های غیرمدیریتی زمانی مفید هستند که فقط به سوئیچینگ و اتصال اولیه نیاز باشد. شبکه‌های خانگی یا هر جای دیگری که فقط به چند پورت نیاز است، گزینه مناسبی برای نصب این سوئیچ‌ها هستند.

سوئیچ‌های هوشمند

سوئیچ‌های هوشمند برخی از امکانات مربوط به مدیریت و تقسیم‌بندی و همچنین ویژگی‌های امنیتی را در اختیار قرار می‌دهند؛ بنابراین می‌توانند جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای برای انواع مدولار سوئیچ‌های سیسکو باشند.

با این حال، آن‌ها به‌اندازه کافی مقیاس‌پذیر نیستند و به‌عنوان زیرساخت برای شبکه‌های کوچک‌تر یا با پیچیدگی کم‌تر استفاده می‌شوند.

سوئیچ‌های مدیریتی

در بین سوئیچ‌های پیکربندی ثابت سیسکو، سوئیچ‌های مدیریتی بیشترین امکانات و مقیاس‌پذیری را دارند. آن‌ها معمولاً به‌عنوان سوئیچ‌های تجمع/دسترسی در شبکه‌های بسیار بزرگ یا به‌عنوان سوئیچ‌های اصلی در شبکه‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند.

سوئیچ‌های مدیریتی از همه انواع سوئیچ‌های پیکربندی ثابت سیسکو گران‌تر هستند و در سازمان‌هایی با شبکه‌های بزرگ یا در حال رشد استفاده می‌شوند.

 

قیمت سوئیچ سیسکو

قیمت سوئیچ سیسکو

قیمت سوئیچ سیسکو تا حد زیادی وابسته به‌نوع آن است. در میان انواع مختلف سوئیچ سیسکو، انواع مدولار بیشترین قیمت را دارد. پس از آن‌ها، انواع مدیریتی سوئیچ و سپس انواع هوشمند قرار دارند. پایین‌ترین قیمت‌ها، معمولا مربوط به خرید سوئیچ سیسکو غیرمدیریتی است که کم‌ترین امکانات را در اختیار قرار می‌دهد.

روتر سیسکو

از خرید سوئیچ سیسکو که بگذریم، روتر سیسکو یکی دیگر از تجهیزات این شرکت است که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد دارد.

روتر یک دستگاه شبکه است که چندین شبکه کامپیوتری را به هم متصل کرده و ترافیک داده‌ها را بین آن‌ها هدایت می‌کند. وظیفه اصلی آن تعیین بهترین مسیر برای انتقال بسته‌های داده از یک شبکه به شبکه دیگر است. روترها در لایه شبکه (لایه 3) مدل OSI کار می‌کنند و از آدرس‌دهی منطقی (مانند آدرس‌های IP) برای تصمیم‌گیری در مورد مکان ارسال داده‌ها استفاده می‌کنند.

تفاوت اصلی بین خرید یک روتر و خرید سوئیچ سیسکو در این است که سوئیچ برای اتصال دستگاه‌های داخل یک شبکه استفاده می‌شود، اما روتر برای اتصال چندین شبکه به یکدیگر کاربرد دارد. روترها همچنین قادر به انجام عملکردهای پیشرفته‌تری مانند فیلتر‌کردن و اولویت‌بندی بسته‌های داده هستند.

روترهای سیسکو به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. روترهای سیمی
  2. روترهای بدون سیم
  3. روترهای لبه (Edge routers): یک روتر سیمی یا بی‌سیم که بسته‌های داده را بین یک یا چند شبکه توزیع می‌کند اما نه در یک شبکه. این روتر در مرز شبکه قرار می‌گیرد.
  4. روترهای مرکزی (Core routers ): این روترها سیمی یا بی‌سیم هستند و داده را در شبکه‌ها، اما نه بین چندین شبکه جابه‌جا می‌کنند. این روتر‌ها بسیار کارآمد هستند.
  5. روترهای مجازی (Virtual routers): این روترها قطعات نرم‌افزاری هستند که به سرورها اجازه می‌دهند عملکردی شبیه به روتر داشته باشند. آن‌ها مقیاس‌پذیر بوده و بسیار انعطاف‌پذیر هستند.

با خرید سوئیچ سیسکو و روتر این شرکت، می‌توانید دو عدد از مهم‌ترین تجهیزات شبکه سیسکو را برای کسب‌و‌کار خود تهیه کنید. اما تجهیزات شبکه سیسکو علاوه‌بر سوئیچ سیسکو و روتر، موارد زیر را نیز در بر می‌گیرد:

  • دسترسی به شبکه
  • مرکز داده و شبکه ابری
  • شبکه‌های صنعتی اینترنت اشیا
  • امنیت شبکه
  • نرم‌افزار شبکه
  • سیلیکون و اپتیک
  • شبکه گسترده (WAN)

تجهیزات جابه‌جایی و وایرلس سیسکو

علاوه‌بر خرید سوئیچ سیسکو، برخی از کسب‌وکارها به تجهیزات جابه‌جایی و وایرلس سیسکو نیز نیاز دارند:

نقاط دسترسی (Access points)

نقاط دسترسی سیسکو شامل موارد زیر هستند:

  • نقاط دسترسی داخلی
  • نقاط دسترسی در فضای باز و صنعتی
  • نقاط دسترسی با مدیریت ابری
  • نقاط دسترسی مدیریتی توسط ابر
  • نقاط دسترسی بدون کنترل

کنترلرهای بی‌سیم ( Wireless controller)

با کنترلرهای بی‌سیم می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید و زمان کم‌تری را برای مدیریت شبکه خود صرف کنید.

مدیریت شبکه (Network management)

با استفاده از آن می‌توانید شبکه بی‌سیم خود را از راه دور بر روی پلتفرم ابری Meraki از راه دور پیکربندی و مدیریت کنید.

تجهیزات ارتباط از راه دور سیسکو

علاوه‌بر خرید سوئیچ سیسکو، روتر و سایر تجهیزات شبکه و جابه‌جایی، ممکن است در کسب‌و‌کار خود به تجهیزات ارتباط از راه دور سیسکو نیز نیاز داشته باشید. این تجهیزات شامل موارد زیر هستند:

  • تلفن اینترنتی: با فناوری (Voice over IP (VoIP می‌توانید از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس‌ها، چه تلفن ثابت و تلفن همراه و چه از رایانه به رایانه استفاده کنید.
  • ویدئو کنفرانس: این تجهیزات سیسکو به شما کمک می‌کند تا جلسات خود را از راه دور، اما به‌صورت چهره‌به‌چهره برقرار کنید. همچنین می‌توانید روی صفحه نمایش مسائل مربوط به کار خود را نمایش داده و حتی در مسیر رفت‌و‌برگشت در جلسه شرکت کنید.

تجهیزات امنیتی سیسکو

سیسکو مجموعه‌ای از راه حل‌های مناسب امنیت سایبری، فیزیکی و محیطی را پیش پای کسب‌وکارها قرار داده است. Cisco Secure با نیازهای در حال تحول مشاغل سازگار شده و با خاصیت مقیاس‌پذیری که دارد، می‌تواند در بلند‌مدت نیازهای امنیتی مشاغل را برطرف کند. تجهیزات امنیتی سیسکو شامل موارد زیر هستند:

Cisco Umbrella: امنیت ابری ساده‌شده

Cisco Umbrella یک سرویس امنیتی ارائه‌شده در فضای ابری است که توسط Cisco Systems ارائه می‌شود. Cisco Umbrella که قبلا به‌عنوان OpenDNS شناخته می‌شد، برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات آنلاین مانند بدافزار، فیشینگ و باج‌افزار طراحی شده است.

Cisco Umbrella از زیرساخت اینترنت برای اعمال امنیت و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب، قبل از برقراری ارتباط استفاده می‌کند. با ارائه امنیت ابری، هیچ سخت‌افزاری برای نصب و هیچ نرم‌افزاری برای به‌روز‌رسانی دستی وجود ندارد. همه این‌ها به‌شکل اتوماتیک انجام می‌شوند.

Cisco Duo

Cisco Duo که معمولاً به عنوان Cisco Duo Security یا به سادگی Duo شناخته می‌شود، یک پلتفرم احراز هویت چند عاملی (MFA) و دسترسی ایمن است که توسط Duo Security توسعه یافته است و اکنون بخشی از سیستم های سیسکو است. Cisco Duo طیف وسیعی از راه حل‌های امنیتی را با هدف کمک به سازمان‌ها برای محافظت از سیستم‌ها و داده‌های خود با اجرای اقدامات احراز هویت قوی ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر دو مورد فوق، شرکت سیسکو، تجهیزات دیگری را با نام‌های زیر در حوزه امنیت کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد:

  • امنیت رمز عبور
  • فایروال‌ها
  • Endpoint و امنیت VPN
  • امنیت ایمیل

تجهیزات محاسباتی

همه کسب‌و‌کارها، چه کوچک و چه بزرگ برای انجام کارهای خود نیاز به تجهیزات محاسباتی دارند. برخلاف خرید سوئیچ سیسکو، خرید تجهیزات محاسباتی نیازمند توجه زیادی است. برخی از تجهیزات محاسباتی که توسط شرکت سیسکو تولید می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • سرورها: سرورهای مدولار، تیغه‌ای، رک و ذخیره‌سازی برای تمام نیازهای کسب‌و‌کارها
  • زیرساختهای فوق همگرا: زیرساخت‌های فراهمگرا (HCI) یک سیستم زیرساخت فناوری اطلاعات یکپارچه است که تمام عناصر سیستم‌های سخت‌افزاری را مجازی می‌کند. HCI منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی و شبکه را در یک پلتفرم واحد و نرم‌افزاری تعریف می‌کند. هدف HCI ساده‌سازی مدیریت مرکز داده، بهبود مقیاس‌پذیری و افزایش استفاده از منابع است.
  • زیرساختهای همگرا: زیرساخت همگرا نوعی معماری مرکز داده است که منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی و شبکه را در یک سیستم واحد و از پیش‌پیکربندی‌شده ترکیب می‌کند. این زیرساخت برای ساده‌سازی استقرار و مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات طراحی شده است که می‌تواند به‌راحتی در صورت نیاز، کوچک یا بزرگ شود.

نرم‌افزارها

اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو را دارید، باید بدانید که این شرکت علاوه‌بر ارائه محصولات فیزیکی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، نرم‌افزار‌های مختلفی را نیز تولید کرده و راهی بازار کرده است. برخی از نرم‌افزارهای سیسکو شامل موارد زیر هستند:

شبکه سازی

  • مرکز کاتالیزور (Catalyst Center)
  • مدیر کاتالیست ((SD-WAN (Catalyst SD-WAN Manager
  • داشبورد عملیات اینترنت اشیا (IoT Operations Dashboard)
  • پلتفرم مراکی (Meraki Platform)
  • داشبورد Nexus

امنیت

  • سایبر ویژن (Cyber Vision)
  • دسترسی ایمن به تجهیزات (Secure Equipment Access)
  • ابر امنیتی (Security Cloud)

قابلیت مشاهده کامل پشته

  • AppDynamics
  • هزار چشم (ThousandEyes)

همکاری

  • وبکس توسط سیسکو (Webex by Cisco)

محاسبه

  • Intersight

اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو متناسب با نیاز شبکه خود را دارید، یا می‌خواهید از قیمت سوئیچ سیسکو آگاه شوید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3
تلفن تماس

021-43491
021-43000403
09334030033