آمارها حاکی از آن است که پیام رسان محبوب تلگرام بیش از یک میلیارد بار توسط کاربران دانلود شده است. این پیام رسان روسی پانزدهمین نرم افزاری است که میزان بارگیری(دانلود) آن از مرز یک میلیارد گذشته است. با این حال این ارقام نشان دهنده میزان کاربران فعال این پیام رسان نیست.

به نقل از وبسایت فناوری تک کرانچ، یکی از شرکت های آماری در حوزه نرم افزارها با نام SensorTower اعلام نموده که اپلیکیشن تلگرام هم اکنون توانسته به نقطه عطفی بزرگ در میان دیگر نرم افزار ها دست پیدا کند. این اپلیکیشن اجتماعی که برای نخستین بار فعالیت خود را از سال 2013 و با حدود 100 هزار کاربر فعال آغاز نموده بود اینک بیش از یک میلیارد نصب دارد.

با توجه به آمار های ارائه شده از این میزان دانلود اپلیکیشن تلگرام 22 درصد مربوط به کشور هند است. با این اوصاف میتوان نتیجه گرفت که بازار اول این پیام رسان کشور هند است. دو کشور روسیه و اندونزی به ترتیب با حدود 10 و 8 درصد سهم در این دانلودها سهم دارند. اوج بارگیری این پیام رسان اجتماعی در نیمه اول سال جاری میلادی بوده است که تقریبا 61 درصد نسبت به سال پیش رشد کرده است. با توجه به آمارها در اوایل سال جاری میلادی تعداد کاربران فعال پیام رسان تلگرام حدودا 500 میلیون برآورد شده بود. از دلایل محبوبیت پیام رسان اجتماعی تلگرام میتوان به روزرسانی های قابل توجه آن و قابلیت‌های منحصر بفرد که برای کاربران خود در نظر گرفت بود نام برد. آپدیت بزرگی که این پیام رسان در اوایل مرداد ماه انجام داد قابلیت هایی نظیر پیام های خود محو شونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو را شامل می شد.