بنظر می رسد تایمر و کرنومتر دستی در جستجوگر گوگل دوباره بعد از مدتی قابل استفاده است. این ابزارها برای چند ماه بود که در دسترس نبودند، اما آقای دنی سالیوان، رابط جستجوی عمومی گوگل در توییتی اعلام کرد که تایمر در روز چهارشنبه بازگشته است.

برای استفاده از تایمر، کافی است عبارت “set a timer” همراه با مقدار عددی آن به دقیقه جست و جو کنید. اگر می خواهید تایمر را ویرایش کنید، روی اعداد در حال شمارش معکوس کلیک کنید. برای استفاده از کرنومتر، عبارت “stopwatch” را در گوگل جست و جو کنید و روی دکمه “start” در کادر ظاهر شده کلیک کنید. همچنین می‌ توانید بین تایمر و کرونومتر، اگر یکی از آنها قبلاً در نتایج جستجوی شما ظاهر شده است، به عقب و جلو ضربه بزنید.

توییت دنی سالیوان در رابطه با بازگشت تایمر و کرنومتر به گوگل

جستجوگر گوگل برای نخستین بار تایمر و کرونومتر را در سال 2013 میلادی برای کاربران خود معرفی کرد، اما گزارش ها حاکی از ناپدید شدن آنها از نتایج جستجو در اواسط جولای امسال است. در 1 آگوست، سالیوان در توییتی به وبسایت The Verge تأیید کرد که آنها به دلیل “مشکلی” در دسترس نیستند و تیم انتظار دارد “به زودی” آنها را بازگرداند. اکنون که این دو ابزار دوباره قابل استفاده هستند، می‌ توانید یک بار دیگر کارها را به اندازه دلخواهتان زمان‌ بندی نمایید.