آن هیش با نام اصلی: (آن سلست هِیش) بازیگر و کارگردان اهل کشور آمریکا بود. آن هیش برای انواع نقش هایی که در فیلم ها، تلویزیون و تئاتر ایفا کرده بود برنده جوایز متعدد، از جمله جایزه هیئت ملی بازبینی و جوایز متعدد امی شده است.

آن هیش برای اولین بار بازیگری را از سریال “دنیایی دیگر” آغاز نمود. خانم هیش بیشتر به دلیل رابطه اش با کمدین الن دی جنرس و بازی در سریال “مردان در درختان” به شهرت دست یافت.

آن هیش بازیگری را از کجا شروع کرد؟

او برای اولین بار با ایفای نقش در سریال دنیای دیگر پا به عرصه بازیگری گذاشت. اولین فیلمی که آن هیش در آن بازی کرد، فیلم کمین ارواح محصول سال 1993 میلادی بود. بازی آن هیش در فیلم Donnie Brasco محصول سال 1997 میلادی بود که توجه همگان را به او جلب کرد. در سال 2002 میلادی، هیش اولین بازی تئاتر خود را در برادوی انجام داد. او در سال 2004 میلادی برای نخستین بار، برای فیلم “انتخاب گریسی” نامزد دریافت جایزه امی شد. هیش چند سال بعد در سریال های تلویزیونی آویزان و درام نظامی The Brave ایفای نقش نمود.

آن هیش

آغاز و اوایل زندگی آن هیش

در 25 مه سال 1969 میلادی در شهر آرورا، ایالت اوهایو در کشور آمریکا متولد شد. هیش در یک خانواده مذهبی محافظه کار بدنیا آمده، به طوری که پدرش مدیر گروه کر باپتیست و مادرش یک خانه دار بوده است. پدرش زمانی که هیش تنها 12 سال داشت بر اثر بیماری ایدز درگذشت و خانواده خود را در وضعیت مالی بسیار سختی قرار داد. بعد از آن حادثه آن هیش جوان برای کمک به خانواده‌ اش، بازیگری را در یک تئاتر شام در شهر نیوجرسی آمریکا آغاز نمود. خانواده هیش نیز بعد از گذشت مدتی به شهر شیکاگو نقل مکان کردند.

آن هیش بازیگری را شروع میکند

با آن که او در چند فیلم کوتاه بازی کرده بود، اما در سال 1993 میلادی با ایفای نقش در فیلم بلند کمین ارواح بازیگری را آغاز کرد. سال بعد (1994)، او یک رابطه کوتاه مدت عاشقانه با استیو مارتین داشت. آن و استیو در فیلم سینمایی A Simple Twist of Fate، در نقشی نامشخص با هم همکاری کرده بودند. او در ادامه هنرپیشگی خود، نقشی را در فیلم Donnie Brasco محصول سال 1997 به تصویر می کشد که همسر یک مامور مخفی FBI (با بازی جانی دپ) است، که ازدواج او به دلیل کار شوهرش دچار مشکل شده است. بازی هیش در این فیلم تحسین منتقدان را برای او به همراه داشت.

آن هیش و جانی دپ

در آن زمان، آن هیش با ایفای نقش‌ هایی در فیلم های درام و اکشن همچون، “آتشفشان” در مقابل تامی لی جونز به‌ نظر می‌ رسید که در مسیری سریع برای موفقیت قدم گذاشته باشد.

رابطه جنجالی آن هیش با الن دی جنرس

در سال 1997 میلادی، آن هیش برای نوع زندگی عاشقانه جدید خود بسیار خبرساز شد. او با الن دی جنرس، بازیگر و ستاره کمدین وارد رابطه شد. برخی از بازیگران این رابطه را دارای تأثیر منفی بر حرفه او میدیدند. با وجود همه نگرانی ها، هیش در فیلم “شش روز هفت شب” در مقابل هریسون فورد بازی کرد. در این فیلم او نقش یک تدوین گر را بازی میکرد، که در نهایت پس از اینکه آن دو از یک سقوط هواپیما جان سالم میبردند، عاشق شخصیت فورد، که بازیگر نقش یک خلبان بود میشود. هیش سپس در فیلمی دیگر با نام بازگشت به بهشت ​​با وینس وان بازی کرد.

اندکی بعد از پایان رابطه هیش و دی جنرس در سال 2000 میلادی، هیش دچار آشفتگی عاطفی و روحی شده و برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد.

ازدواج رسمی آن هیش

او با انتشار کتاب خاطرات خود در سال 2001 میلادی، با نام مرا دیوانه صدا کن، صادقانه دوران سخت کودکی و دیگر چالش های شخصی خود را بیان کرد. بعد از گذشت چند ماه، هیش با فیلمبردار سینما کولی لافون ازدواج نمود. ثمره ازدواج آن دو فرزند پسری به نام هومر بود، که در سال 2002 میلادی متولد شد.

آن هیش و کولی لافون

در سال 2007 میلادی، زندگی هیش شروع به بازتاب شخصیت او کرد. او از شوهرش کولی طلاق گرفت آن دو درگیر یک نبرد عمومی برای حضانت از فرزند خود شدند. چندی بعد، هیش با همبازی خود جیمز تاپر که در فیلم “مردان در درختان” بازی میکردند، پیوندی عاشقانه برقرار نمود. آنها هرگز ازدواج نکردند و در اوایل سال 2018 میلادی جدایی خود را از یکدیگر اعلام نمودند.

درگذشت آن هیش

آن هیش در تاریخ 5 آگوست سال 2022 میلادی در یک تصادف شدید اتومبیل راهی بیمارستان شد. یک هفته بعد، در روز 11 آگوست، خانواده هیش اعلام کردند که بعید به نظر می‌ رسد که او پس از تحمل یک آسیب مغزی شدید بدون اکسیژن زنده بماند و بدون دستگاه کمکی به زندگی ادامه دهد. آن ها همچنین عنوان کردند که اگر اعضای بدن هیش قابل اهدا باشد، آن را اهدا خواهند کرد. هیش در همان روز و در 53 سالگی درگذشت.

آن هیش