به نقل از خبرگزاری رویترز، سهام شرکت Zoom (نرم افزار جلسات تصویری زوم) تقریبا 90% از اوج همه گیری بیماری کرونا در اکتبر 2020 سقوط نموده است. سهام این شرکت در روز سه شنبه و پس از کاهش پیش‌بینی فروش سالانه و ثبت کندترین رشد سه ماهه توسط زوم، نزدیک به 10 درصد کاهش یافت و حداقل شش کارگزاری را بر آن داشت تا اهداف قیمتی خود را کاهش دهند.

اپلیکیشن زوم پس از شیوع کرونا معروف شد

شرکت Zoom که در دوران بیماری کرونا، به دلیل محبوبیت ابزارهای جلسات تصویری خود بسیار معروف شد، با تمرکز بر کسب و کارها و استارتاپ ها، با محصولاتی مانند سرویس تماس ابری Zoom Phone و میزبانی کنفرانس که Zoom Rooms را ارائه می دهد، تلاش می‌کند تا دوباره بتواند ارزش سهام خود را بازیابی نماید.

اپلیکیشن زوم

ارزش سهام شرکت Zoom به کندی افزایش خواهد یافت

به نظر تحلیلگران، فعلا هر گونه چرخش در وضعیت کاهش ارزش سهام این شرکت بسیار دشوار خواهد بود، زیرا رشد واحد آنلاین اصلی Zoom کند است. از طرفی هزینه های عملیاتی زوم در سه ماهه سوم 2022، بیش از 50 درصد افزایش یافت، زیرا هزینه بیشتری برای توسعه محصول و بازاریابی صرف کرده است. حاشیه عملیاتی تعدیل شده آن از 39 درصد در سال گذشته به 35 درصد کاهش یافته است.

به باور برخی کارگزاری‌ ها، خرید های سهام این شرکت می تواند به احیای رشد این شرکت کمک کند. رایان کونتز، تحلیلگر Needham & Co  می گوید:

بازی برای زوم تمام نشده است، اما بدون خرید سهام، این یک مسیر چند ساله برای بازگشت به رشد بالاتر است.

کاهش ارزش سهام شرکت Zoom

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ارزش سهام شرکت زوم در سال 2020 و با افزایش همه گیری بیماری کرونا 500 دلار بوده است. بعد از کاهش همه گیری قیمت سهام این شرکت هر ماه پایین تر آمده و در سال 2022 میلادی کمتر از 100 دلار معامله می شود.

درباره زوم

شرکت زوم میتینگز یا به‌ طور خلاصه، زوم در سال 2011 میلادی توسط Eric Yuan ایجاد شد. زوم هم اکنون بیش از 8000 کارمند دارد و روزانه میلیون ها نفر از خدمات این شرکت برای دورکاری، آموزش از راه دور و ارتباط تصویری اجتماعی آنلاین استفاده می کنند. زوم بعد از همه گیری ویروس کرونا بسیار محبوب شد، به طوری که در سال 2020 میلادی اپلیکیشن زوم با بیش از 470 میلیون بار دانلود، پنجمین برنامه دانلود شده تلفن‌ های همراه در سراسر دنیا بود.