بر اساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری بلومبرگ، ایلان ماسک در حال برنامه ریزی برای افتتاح دانشگاهی در ایالت تگزاس است. یک پرونده مالیاتی برای بنیاد خیریه ماسک، فاش می کند که این میلیاردر قصد دارد 100 میلیون دلار برای ساخت مدارس ابتدایی و متوسطه متمرکز بر STEM قبل از افتتاح یک دانشگاه “متخصص به آموزش در بالاترین سطوح” کمک کند.

این بنیاد در اکتبر 2022 میلادی درخواست معافیت مالیاتی را به خدمات درآمد داخلی ارائه کرد و خبرگزاری بلومبرگ می گوید که در مارس سال جاری تأیید شده است. همانطور که در پرونده ذکر شد، دانشگاه در موضوعاتی مانند ریاضی، علوم، مهندسی و فیزیک، علاوه بر تجربه یادگیری عملی از جمله شبیه سازی، مطالعات موردی، پروژه های ساخت/طراحی و آزمایشگاه ها، آموزش های “هیئت علمی با تجربه” را ارائه خواهد کرد. این مدرسه همچنین به دنبال تأیید اعتبار توسط انجمن جنوبی کالج ها و کمیسیون مدارس در کالج ها خواهد بود.

این برنامه همچنین جزئیاتی در مورد مدارس برنامه ریزی شده K-12 نیز ارائه می دهد که بر آموزش موضوعات STEM “و موضوعات دیگر” تمرکز خواهند کرد. انتظار می رود که ثبت نام اولیه از حدود 50 دانش آموز آغاز شود، “با هدف مقیاس پذیری ثبت نام در طول زمان.” طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، ایلان ماسک همچنین ممکن است مدرسه ای را با تمرکز بر آموزش به روش مونته سوری به عنوان بخشی از برنامه های خود برای ساختن شهری در ایالت تگزاس افتتاح کند.

البته این اولین باری نیست که ایلان ماسک قصد دارد در زمینه آموزش فعالیت کند. در سال 2014 میلادی، ماسک موسسه ای به نام Ad Astra را برای پنج فرزند خود و تعداد کمی از دانشجویان دیگر افتتاح کرد. با این حال، ماسک و بنیانگذاران مدرسه Ad Astra را بستند و Astra Nova را در سال 2020 میلادی افتتاح کردند، یک مدرسه آنلاین که از سال گذشته حدود 50 دانش آموز تمام وقت داشت.