اپل، با ارزش ترین شرکت جهان است. طبق خبرهای منتشر شده این شرکت در تلاش برای افزایش مشترکین پلتفرم پخش +Apple TV می باشد و در حال بررسی یک حمله میلیارد دلاری به سالن های سینما و استریم ورزشی است.

انتظار می رود اپل سالانه یک میلیارد دلار برای تولید فیلم هایی برای اکران آنها در سینما هزینه کند. طبق گزارش ها، اپل در حال مذاکره با استودیوهای فیلم برای شریک شدن در اکران فیلم های آینده مارتین اسکورسیزی، ریدلی اسکات و دیگران است. این شرکت همچنین در حال بررسی مناقصه برای حقوق پخش بازی های فوتبال انگلیس است.

طرح های جدید افزایش قابل توجهی در هزینه های سرگرمی اپل ایجاد می کند که می تواند بخشی از تلاش برای جلب علاقه بیشتر به Apple TV+ باشد، که در اشتراک ها از رقبای بزرگ خود عقب است. Apple TV+ حدود 40 میلیون مشترک دارد که در مقایسه با حداقل 200 میلیون مشترک برای آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس، مشترک کمتری دارد.

apple tv

اپل همچنین در هزینه های محتوا از رقبای خود عقب است. این شرکت در سال 2021 میلادی حدود 6.5 میلیارد دلار برای فیلم و تلویزیون هزینه کرد، در حالی که نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو به ترتیب 17 میلیارد و 9 میلیارد دلار هزینه کرده اند.

تا به امروز، بزرگترین موفقیت شرکت اپل در پخش تلویزیونی، با سریال تحسین شده Ted Lasso بوده است. با توجه به همه گیری ویروس کرونا، فروش بلیت فیلم ها حدود یک سوم کمتر از سال 2019 میلادی می باشد. زنجیره هایی مانند ای ام سی فروش ضعیف را به کمبود فیلم های موجود نسبت داده اند.

توافق نامه های توزیع اپل ممکن است به افزایش فروش بلیت کمک کند و این تنها شرکت فناوری نیست که وارد سینماها می شود. آمازون سال گذشته استودیوی بزرگ مترو گلدوین مایر را به مبلغ 8.5 میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون قصد دارد هر سال تا 15 فیلم را برای اکران در سینما بسازد.
در هر مورد، اپل و آمازون ممکن است سعی کنند با انتشار بعدی آن فیلم ها در پلتفرم مربوطه خود، بینندگان جریان را افزایش دهند.

علاقه شرکت اپل به اضافه کردن بازی های فوتبال انگلیس به پلتفرم استریمینگ خود به دنبال قرارداد 10 ساله استریم 2.5 میلیارد دلاری با لیگ برتر فوتبال ایالات متحده است. فعلا شرایط توافق احتمالی بین اپل و لیگ برتر انگلیس فاش نشده است.