شرکت خدمات مسافربری اوبر، گام به گام در حال گسترش پایه های امپراتوری خود در دنیا می باشد. در حالی که اغلب افراد این شرکت بزرگ را در زمینه ارائه خدماتی همچون تاکسی و تحویل درب منزل می شناسند، اما به نظر می رسد اوبر می خواهد نفوذ خود را در زمینه سفر گسترش دهد. این شرکت قصد دارد با ارائه دادن سرویس رزرو رستوران و فعالیت های اوقات فراغت در اپلیکیشن خود، به یک ابزار ضروری در حوزه توریسم تبدیل شود و در نتیجه تبدیل به یک غول گردشگری شود.

برای دستیابی اوبر به این نتیجه بزرگ، این شرکت با OpenTable، که در زمینه رزرو آنلاین رستوران توسط وبسایت خود تخصص دارد و شرکت Tripadvisor که به رزرو تورها و سایر جاذبه‌ ها کمک می‌ کند، شریک شده است. این دو شرکت در ویژگی Uber Explore که در ماه مارس امسال رونمایی شد، ادغام شده‌اند.

همانطور که اوبر در یک بیانیه مطبوعاتی فاش کرد، با سرویس Uber Explore، می‌ خواهد مشتریان خود را فراتر از سفر ببرد. به همین جهت به تجربیات تبلیغ شده توسط شرکت Airbnb نزدیک‌ تر است، که علاوه بر تعداد زیادی از اقامتگاه‌ها، رزرو فعالیت‌ های محلی را نیز ارائه می دهد.

اوبر پیش از این با سرویس Uber Travel به صنعت گردشگری وارد شده است

این نخستین تلاش شرکت اوبر در صنعت گردشگری نیست. در ماه مه امسال، Uber Travel توسط این شرکت معرفی شد. این سرویس به کاربران این پیشنهاد را می کند که اطلاعات مربوط به سفر (رزرو هتل، پرواز و غیره) را وارد کرده و سپس برنامه های سفر خود را برنامه ریزی نمایند.

مسافرت

ویژگی‌ های بسیار زیادی وجود دارد که می‌ تواند اوبر را به یکی از پلتفرم های پیشرو در اوقات فراغت و گردشگری در دنیا تبدیل نماید. اوبر مفهوم یک مرحله ای خود را برجسته کرد که در آن کاربر می تواند از طریق اپلیکیشن Uber به حداکثر پیشنهادات دسترسی داشته باشد.

سرویس Uber Travel این شرکت، در ماه آگوست 2022 میلادی یک مرحله آزمایشی را در کشور انگلستان و در یک عملکرد جدید راه اندازی نمود، که به کاربران اجازه می دهد بلیط قطار یا بلیط اتوبوس را مستقیماً از طریق اپلیکیشن خریداری نمایند. برای انجام این کار، اوبر با سایت رزرواسیون Omio همکاری نموده است. این امر باعث می شود اوبر به یک رقیب اصلی در صحنه پلتفرم های رزرو تبدیل شود.

درباره شرکت اوبر

شرکت اوبر در سال 2009 میلادی و در کشور آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد. اپلیکیشن موبایلی اوبر به‌ طور خودکار، مسافر را با نزدیکترین راننده مرتبط می سازد و موقعیت مسافر را به راننده می فرستد. هم اکنون محدوده فعالیت اوبر در 10500 منطقه شهری در 72 کشور جهان می باشد. اوبر نزدیک به 30 هزار کارمند دارد و بصورت ماهانه میلیون ها نفر از خدمات این شرکت استفاده می کنند.