در کل دنیا یکی از مهم ‎ترین وعده ‎های غذایی شیرینی‎ها، دسرها، شکلات، بستنی و … است. که نمی‎توان آن ها را به هیچ وجه از زندگی خود جدا کرد.

به همین دلیل صنعت شیرینی پزی یکی از صنعت‌های پر اهمیت و پر رونق این روزها می‎باشد، که در آن روزانه هزاران تن از انواع شیرینی ‎ها تولید شده و توسط مردم خریداری و مصرف می‎شود.

این اندازه از تولید و مصرف شیرینی باعث می‎شود که درست کردن شیرینی به صورت دستی دیگر هیچ سودی نداشته باشد، اینجاست که کسانی که کارگاه‎های شیرینی پزی دارند به خریداری یک سری از دستگاه‎ها نیاز پیدا می‎کنند.

برای آنکه بتوانند در طول روز تعداد مشخص و زیادی شیرینی بفروشند تا به سود مورد نظر خود برسند و همینطور اینکه نیاز مردم و مشتریان خود را بر طرف کنند، باید بتوانند تعداد زیادی تولید کنند و این کار فقط با استفاده از دستگاه‎ها انجام پذیر می‎باشد.

البته استفاده از این دستگاه‎ها مانند دستگاه تارت، دستگاه دونات زن، دستگاه برش کیک و … کاربردهای دیگری نیز دارند.

در ادامه مقاله علاوه بر معرفی و راهنمای خرید آن ها کاربردهای مختلف آن را نیز توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفتیم اهمیت استفاده از دستگاه‎های قنادی در شیرینی فروشی بسیار بالا است، که انواع مختلفی دارد. اکنون مهم‎ترین و ضروری‎ترین دستگاه‎های مورد نیاز برای شما شرح می‎دهیم.

مهم ترین دستگاه های مورد نیاز در کارگاه های شیرینی پزی

· دپازیتور شیرینی :

می‎توان گفت یکی از پر کاربردترین دستگاه‎های قنادی همین دستگاه دپازیتور شیرینی است که می‎تواند در تولید مدل‎های متعدد و مختلف شیرینی با انواع خمیرهای سفت و نرم کمک کند.

· فرهای شیرینی پزی

به طور کل با فرهای شیرینی پزی می‎توان محصولات بسیار مختلفی تولید کرد مانند نان پیتزا، نان باگت، پای سیب، بیسکویت، کلوچه و شیرینی، که قابلیت پخت همزمان چند محصول را نیز دارد و برای تولیدات زیاد بسیار کارآمد می‎باشد.

· دستگاه خمیرگیر

این نوع از دستگاه قنادی برای تولید مواد اولیه خمیر نان و شیرینی مناسب است.

به احتمال زیاد می‌دانید که یکی از پروسه ‎های بسیار مهم و وقت گیر شیرینی پزی، ورز دادن خمیر آن است که با استفاده از این دستگاه قنادی می‎توانید به این مرحله از تولید نیز سرعت ببخشید.

· دستگاه برش کیک

زمانی که شما شیرینی را به صورت انبوه تولید می‎کنید، یکی از مراحل مهم آن برش دقیق آن هاست که با استفاده از این دستگاه کار شما هم راحت می‎شود و هم از کیفیت خوبی بر خوردار خواهد شد.

تا به اینجا از ضروری‌ترین دستگاه‎های قنادی صحبت کردیم حال می‎خواهیم تعدادی دیگر از دستگاه‎های مورد استفاده در شیرینی پزی ها را به شما معرفی کنیم.

انواع دستگاه‎های مورد استفاده در کارگاه شیرینی پزی

· دستگاه دونات زنی

این دستگاه دارای دماسنج دیجیتال و کنترل خودکار دما برای تنظیم دمای روغن است که به شما این امکان را می‌دهد بهترین شیرینی دونات را در عرض چند دقیقه تهیه کنید.

· دستگاه برش ویفر

این دستگاه قنادی می‎تواند ویفر را در تمامی اندازه‎ها برش دهد.

· دستگاه شیتر برقی

برای پهن کردن خمیر به شکل نازک و با قطر کم، به صورت سنتی و با دست به وقت و انرژی زیادی احتیاج است.

اما دستگاه شیتر برقی برای پهن کردن خودکار خمیر شیرینی‎های دانمارکی، باقلوای استانبولی، کره ای و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، که سبب می‎شود هم استفاده از نیروی انسانی و هم زمان لازم برای درست کردن شیرینی‎ها کاهش یابد.

· دستگاه گرد کن دستی

این دستگاه می‎تواند به شما در گرد کردن خمیرهای نخودچی، دادلی و اسکار، حاج بادوم و … کمک بسیاری بکند.

· دستگاه چاپ، زرده مال و خط انداز

از این دستگاه برای تولید کلوچه، نان شیرمال، نان چایی و نان اهری استفاده می‎شود.

این دستگاه دارای تجهیزات خودکار مختلفی برای پهن کردن خمیر، مالیدن زرده تخم مرغ و همینطور چنگال زدن و پاشیدن کنجد بر روی خمیر است.

· دستگاه تخم مرغ شکن

در این دستگاه سفیده و زرده تخم مرغ به صورت خودکار توسط سطح شیب دار و شیارهای دستگاه جدا می‌شوند. سپس هر کدام وارد درگاه‎های تخلیه مختلفی می‌شوند.

راهنمای خرید تجهیزات و دستگاه ‎های قنادی مانند دستگاه تارت

خرید تجهیزات صنعتی شیرینی پزی یک نوع سرمایه گذاری برای هر فروشگاه قنادی به حساب می آید.

وابسته به محصول مورد نظرتان برای تولید و همینطور نوع پخت می‎توان انواع مختلفی از ماشین آلات قنادی مانند دستگاه تارت، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک و … را تهیه نمایید.

در ادامه چند مورد از نکاتی که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید را برایتان بازگو می‎کنیم:

  • تجهیزات شیرینی پزی کم مصرف را انتخاب کنید:

با این کار می‎توانید هزینه‎های جانبی را در کارتان مانند قبض آب و برق را کنترل کنید.

  • به دنبال دستگاه‎های بهداشتی و با امکان تمیز کردن راحت باشید:

اگر دستگاه‎ها از استیل ضد زنگ و باقبلیت شستشو باشند، کار شما بسیار راحت‎تر است و همینطور کیفیت محصولات شما بیشتر.

  • دستگاه‎های کاربردی بگیرید که کار کردن با آنها بسیار راحت و انعطاف پذیر باشد:

به این معنی که در کارگاه‎ها با تعداد کار کنان کم بتوان از آن استفاده کرد و همینطور کاربردهای آن دستگاه زیاد باشد و منعطف پذیر باشد تا با تعداد دستگاه‎های کمتر انواع بیشتری شیرینی تولید کرد.

  • مطمئن شوید که دسترسی به قطعات و خدمات تعویض دستگاه قنادی به آسانی انجام می‎گیرد.

خرید دستگاه‎های قنادی مانند دستگاه تارت از شرکتی مطمئن

با توجه به نکاتی که برای خرید پیش‎تر گفتیم شما باید جایی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن انواع دستگاه‎ها برای کارگاه‎های شیرینی پزی دارای کیفیت لازم باشد و از بهترین متریال‎ها برای تولید این دستگاه‎ها استفاده کنند و در نهایت به شما این اطمینان را بدهند که در زمینه های مختلف مانند مشاوره دادن، دادن اطلاعات کافی، تضمین محصولات و … شما با هیچ مشکلی رو به رو نشوید.

گروه تولیدی کیانی ماشین دارای تمام دستگاه‎های لازم در قنادی‎هاست. اگر به دنبال بهترین متخصص تولید انواع دستگاه قنادی در ایران هستید با این گروه تولیدی که سازنده انواع دستگاه قنادی، دستگاه تارت، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک، دستگاه رولت زن ، دپازیتور شیرینی و … است، تماس بگیرید. 09137918153

کلام آخر

نکاتی که در پایان به شما گوشزد خواهیم کرد این است که قبل از استفاده از هر قطعه ای از تجهیزات، حتماً دستورالعمل سازنده را با دقت مطالعه کنید.

این کار تضمین می‌کند که از آن به درستی استفاده کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید.

در صورتی که در خصوص عملکرد دستگاه سوالی دارید می‌توانید با گروه پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

و در آخر اینکه مطمئن شوید که کارگاه قنادی شما فضای کافی برای راه اندازی تجهیزات قنادی مورد نظر را دارد، که این موضوع اولین نکته ای می‎باشد که باید به آن توجه کنید.