کریس داولانتز، مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ Reach، می گوید کسب و کارش توانسته در اولین دور از جذب سرمایه، مبلغی در حدود 30 میلیون دلار جمع آوری کند. این استارتاپ در دره سیلیکون فعالیت دارد و هدفش انتقال بسیم برق است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، استارتاپ Reach Power Inc در ایالت کالیفرنیا، کسب و کاری در دره سیلیکون است، که میخواهد در سال های آینده انتقال برق به صورت بیسیم را می خواهد امکان پذیر کند. مدیرعامل این استارتاپ روز جمعه خبر داد که 30 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری جمع‌ آوری کرده است که به تجاری‌ سازی محصولاتش کمک می کند.

در سال های دور، از آنتن‌ ها و بشقاب های بزرگ با منابع پرقدرت برای نشان دادن فناوری های مشابه این استفاده شده است.

فناوری های قدیمی برای انتقال بیسیم برق

کریس داولانتز، که بنیان‌ گذار و مدیرعامل اسن استارتاپ است می گوید:

توسعه اخیر آنتن‌ های پرقدرت که می‌ توانند پرتوهای انرژی را دقیقاً متمرکز کنند، توانسته بهبود نرم‌ افزار برای کنترل ایجاد سیستم های انتقال برق بی سیم موثر را ممکن کند.

داولانتز در یک اقدام و برای نشان دادن کارایی روش نوین خود، یک رادیو بدون باتری را به یک گیرنده برق بی سیم مبتنی بر آنتن متصل کرد، که رادیو را تا فاصله 25 فوتی (7.6 متری) از فرستنده برق روشن می نمود.

او در پاسخ به سوالی در مورد ایمنی شلیک پرتوهای قوی‌ تر برق، گفت که این سیستم‌ می‌ تواند اشیا را شناسایی کرده و آنها را خاموش کنند یا در اطراف آنها قرار بگیرند.

مدیرعامل استارتاپ Reach در ادامه میگوید:

ما همیشه تضمین خواهیم کرد که وقتی در اطراف یکی از سیستم‌ های ما هستید، در معرض قرار گرفتن در معرض همان محدودیت‌ های همه تلفن‌ های همراه قرار می‌ گیرید.

طبق این خبر درج شده در این خبرگزاری، این کسب و کار قراردادی با وزارت دفاع آمریکا برای نمونه های اولیه امضا کرده است که می توانند چندین ماژول پرتودهی انرژی را برای انتقال نیروی قوی تر یا بردهای طولانی تر ترکیب نمایند.

استارتاپ های انتقال بی سیم برق

طبق سخنان یکی از سرمایه گذاران این سرمایه، تعداد انگشت شماری استارتاپ دیگر در زمینه انتقال برق بصورت بی سیم وجود دارد، اما هیچ کدام نمی توانند با “ترکیب قدرت، فاصله، مقیاس پذیری، کارایی انرژی، ایمنی و مقرون به صرفه بودن با  Reach Power Inc برابری کنند.