فایر باکس یک وسیله حیاتی برای مبارزه با حریق در محیط‌های مختلف است. یکی از دغدغه های ذهنی افراد این است که آیا آنها می‌توانند این باکس های بسیار مهم را در محیط خود نصب کنند یا محدودیتی برای آن تعریف شده است؟ و چه المان‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود ما بهترین کارایی و عملکرد را از این قطعات ببینیم؟ در این مقاله می خواهیم این موضوع را کاملا روشن کنیم که فایر باکس ها چندان محدودیتی ندارند و اگر احساس میکنید بروز حریق میتواند خسارات زیادی را به محیط شما وارد کند با اطمینان خاطر یک نمونه از این باکس ها را که تنوع بالایی نیز دارند در یک نقطه مناسب نصب کنید.

خوش سایز بودن فایر باکس

یک فایر باکس استاندارد سایز ایده آلی دارد. یعنی شما توقع یک وسیله بسیار بزرگ و جاگیر را نباید داشته باشید. زیرا شرکت های تولید کننده امروز توانستند با تبعیت از استانداردهای تعریف شده در حوزه طراحی و ساخت این تجهیزات یک محصول خوش سایز را طراحی کنند. طول این باکس‌ها از 60 سانتی‌متر تا نهایت 100 سانتی‌متر متغیر می‌باشد. عرض آنها در اندازه‌های 50 تا 85 سانتی‌متر و عمق یا ارتفاع آنها نیز 18 سانتی متر می باشد.

همانطور که میبینید این جعبه های آتش نشانی در سایزهای بسیار بزرگ ساخته نشدند. شما باید بتوانید در زمان هایی که سیستم اعلام حریق به صدا در می آید به بهترین شکل از این باکس ها استفاده کنید. در صورتی که اگر یک جعبه آتشنشانی ابعاد بزرگی داشته باشد شاید افراد بخواهند آن ها را در داخل راه روهای با عرض کم نصب کنند. در چنین شرایطی رفت و آمد بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل است که عمق یا ارتفاع این باکس ها تا حد امکان کم انتخاب میشود تا بتوانند باعث حذف محدودیت ها در فرایند نصب و اتصال شوند.

خوش سایز بودن فایر باکس

نصب فایرباکس در محیط های مختلف

با توجه به ابعاد و سایزی که فایر باکس ها دارند میتوان آنها را در محیط هایی همچون فضای کاری و صنعتی، تولیدی ها، شرکت ها، ساختمان های تجاری و اداری و حتی آپارتمان ها که محل زندگی افراد نیز هست نصب کرد. پس این دغدغه ذهنی کاملا حل شده می باشد و کاربران برای افزایش امنیت محیط و جلوگیری از آسیب هایی که حریق میتواند به افراد و همچنین سرمایه آنها وارد کند از این باکس ها بهره برداری کنند.

موارد گوناگونی وجود دارد که میتوانید یک نصب مناسب و ایده آلی داشته باشید. باید نقاطی انتخاب شود که کاربران با تسلط کامل بتوانند از متعلقات داخلی جعبه های آتشنشانی در سریع ترین زمان استفاده کنند. این موضوع بستگی به ضریب ریسک محیط دارد. به همین دلیل اگر یک فضای خاصی احتمال آتش سوزی بالایی نسبت به سایر محیط ها دارد شما باید حدالامکان این فایر باکس ها را در نزدیکی محل به دیوار اتصال دهید. مدل های پایدار آنها نیز وجود دارد که کاملا بر روی زمین محکم خواهند شد.

فایر باکس ها دربرگیرنده چه قطعات و تجهیزاتی هستند؟

قطعات متعددی وجود دارد که به راحتی در داخل فایر باکس ها جای گرفته است. در واقع متعلقات داخلی هستند که شما از طریق جعبه آتشنشانی به آنها دسترسی دارید و می توانید از آنها استفاده کنید. یک جعبه آتشنشانی محفظه فلزی است که وظیفه آن نگهداری و حفاظت کامل از لوازم میباشد که شما برای اطفاء حریق از آنها کمک می گیرید. این لوازم شامل کپسول آتش نشانی، شیلنگ های آتش نشانی، نازل ها، شیر فلکه ها همچنین قرقره های فلزی که شیلنگ ها دور آنها پیچیده می شوند می باشد.

برخی از سیستمهای اطفاء حریق امکان دارد فقط دارای قرقره جمع کننده شیلنگ های آتش نشانی باشند. اما این جعبه های فلزی از پراکندگی و آسیب دیدگی آنها جلوگیری میکنند و طول عمر آن ها را نیز افزایش میدهند. شیلنگ ها لوله هایی هستند که نباید در معرض تنش های محیطی نظیر گرد وغبار، تماس فیزیکی و دیگر موارد قرار بگیرند. لذا نصب یک جعبه آتشنشانی لازم و ضروری می باشد.

فایر باکس ها دربرگیرنده چه قطعات و تجهیزاتی هستند؟

مدلهای تک درب و دو درب جعبه های آتشنشانی

جعبه آتشنشانی فلزی براساس ظرفیت و تعداد وسایل و قطعاتی که در خود جای میدهد، میتواند در نمونه های تک درب و دو درب طراحی و ساخته شود. مدل هایی که دارای دو درب جداگانه هستند طبیعتا ظرفیت بیشتری را دارند. شما میتوانید در سمت راست قرقره ها و شیلنگ ها، نازل ها و شیر فلکه ها را ببینید و در سمت چپ انواع کپسول های آتش نشانی را قرار دهید. البته هر سایزی از کپسول ها داخل آن جای نمیگیرد. زیرا فضای آن محدود است و باید از سایز مناسب لوازم اطفاء حریق استفاده کنید. برای زیبایی کار نیز برخی از آنها دارای درب شیشه ای هستند.

خرید انواع جعبه های آتش نشانی از شرکت به سازان سرای مهر آهنگ

شرکت به سازان سرای مهر آهنگ یک مرکز تولیدی در حوزه انواع جعبه آتشنشانی در مدل های گوناگون است. شما می توانید طرح هایی همچون استیل طلایی، دودی و همچنین ساختارهای فلزی رنگ شده با مکانیزم الکترواستاتیک را با بهترین قیمت از این شرکت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت bsma.ir مراجعه فرمائید.