خواه کوه نوردی، کاوش در معابد یا غوطه ور شدن در چشمه های آب گرم را ترجیح می دهید، تایوان جزیره ای از وسوسه های بی پایان برای هر کسی است.

پر جنب و جوش ترین دموکراسی آسیا نیز در رابطه با قوانین مهاجرتی نسبتاً آرام است، برخلاف سیاست های سخت تر روادید کشوری مانند چین در سراسر شرق آسیا. به طور کلی، شرایط ویزا برای ورود به تایوان به ملیت شما بستگی دارد.

در این مقاله ما با شرایط ورود به تایوان، با تمام اطلاعاتی که در مورد انواع ویزا و مراحل آن نیاز دارید، آشنا خواهیم شد.

ورود بدون ویزا به تایوان

گردشگران از اکثر کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی و ژاپن (همراه با پراکنده ای از کشورهای دیگر) می توانند از ورود بدون ویزا به تایوان برای اقامت تا 90 روزه لذت ببرند. مسافران از تعدادی از کشورهای دیگر از جمله سنگاپور و مالزی مجاز به 30 روز سفر بدون ویزا به تایوان هستند.

گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر باید برای ویزای بازدید کننده درخواست دهند. شهروندان سرزمین اصلی چین باید برای نوع خاصی از مجوز سفر اقدام کنند.

تمامی مسافران معاف از ویزا به پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود و 2 صفحه خالی برای مهر ورود و خروج نیاز دارند. به محض ورود، باید قبل از پایان دوره سفر بدون ویزا، یک بلیط سفر تایید شده همراه با برنامه سفر خود را برای خروج از تایوان نشان دهید.

آیا می توانید اقامت بدون ویزا را تمدید کنید؟

به طور خلاصه، خیر، مگر اینکه اهل کشورهای کانادا یا بریتانیا باشید. شهروندان این دو کشور می توانند اقامت خود را تا 180 روز تمدید کنند. با این حال، دارندگان ویزا که حداقل 60 روز اقامت دارند، می توانند سفر خود را تمدید کنند. درخواست تمدید ویزا را می توان در تایوان در نزدیکترین دفتر آژانس ملی مهاجرت انجام داد. شایان ذکر است که اقامت بدون ویزا نمی تواند پس از انجام سفر به اقامت ویزا تبدیل شود.

ویزای تحصیلی، کاری و توریستی تایوان

اگر قصد دارید برای مدت طولانی برای کار، تحصیل یا ملاقات با بستگان خود به کشور تایوان بروید، می توانید در یک مأموریت خارج از کشور ROC (جمهوری چین، نام رسمی تایوان) در کشور خود برای دریافت ویزای بازدیدکننده درخواست دهید. (برای یک بار ورود و برای دوره های کمتر از 6 ماه) یا ویزای اقامت برای اقامت طولانی تر. توجه داشته باشید که هیچ نوع ویزای اختصاصی دانشجویی در کشور تایوان وجود ندارد.

هزینه ویزای بازدیدکننده تقریباً 50 دلار آمریکا است (این میزان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است)، در حالی که ویزای اقامتی تقریباً 100 دلار آمریکا هزینه دارد.

همچنین فرصت هایی برای شهروندان بسیاری از کشورهایی که تحت پوشش سفر بدون ویزا قرار دارند، وجود دارد تا برای درخواست روادید تحت برنامه تعطیلات کاری تایوان، که افراد بین سنین 18 تا 30 سال را هدف قرار می دهد، درخواست دهند. برای دوره های حداکثر 12 ماه، این طرح اجازه می دهد.

منبعی مفید برای همه چیزهایی که باید در مورد ویزای تایوان بدانید

اولین نقطه تماس شما هنگام در نظر گرفتن هر نوع سفر به تایوان باید بخش امور کنسولی وب سایت MOFA (وزارت امور خارجه) برای تایوان باشد. در این سایت، می توانید فهرستی از سفارتخانه ها و نمایندگی های تایوان در خارج از این کشور را به همراه بخش اختصاصی ویزا که آخرین الزامات و مقررات را نشان می دهد (در بخش “اخبار و رویدادها”) مشاهده کنید. همچنین پیوندهایی به فرم های درخواست ویزای آنلاینی که باید پر کنید و به نزدیک ترین سفارت خارج از کشور تایوان خود ارسال کنید یا شخصاً به همراه فهرست مدارک پشتیبانی لازم، بسته به نوع ویزا، را مشاهده کنید.