مسافران بی باک به اردن می آیند تا خرابه های باستانی پترا، فضاهای باز گسترده وادی روم، پیاده روی های هیجان انگیز و مهمان نوازی عرب ها را تجربه کنند.

خوشبختانه، اردن ورود را برای بسیاری از گردشگران آسان می کند و ویزا را در بدو ورود و با امکان تمدید ارائه می دهد. از آنجایی که شرایط ویزا بر اساس کشور شهروندی شما متفاوت است، به یاد داشته باشید که قبل از سفر به کشور اردن همه چیز را چند بار بررسی کنید. چون تغییرات در شرایط ورود غیر معمول نیست.

ما در این مقاله نکات و اطلاعات داخلی زیادی در مورد نحوه دریافت ویزای اردن بیان خواهیم کرد تا بتوانید برای سفر یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

سفر به اردن

آیا میتوان بدون ویزا وارد اردن شد؟

دارندگان پاسپورت از حدود 10 کشور، از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، می توانند بدون ویزا برای اقامت حداکثر 3 ماهه در یک دوره 6 ماهه وارد اردن شوند. اتباع کشور لبنان با داشتن کارت شناسایی ملی می توانند بدون ویزا وارد اردن شوند، در حالی که شهروندان یمن، سوریه و لیبی نیز در صورت داشتن مجوز اقامت حداقل 6 ماهه از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، مجاز به سفر بدون ویزا هستند.

چه کسانی برای سفر به اردن به ویزا نیاز دارند؟

اکثر گردشگران از کشورهای غیر عربی برای سفر به اردن به ویزا و پاسپورت با اعتبار 6 ماهه نیاز دارند. برخی از مسافران قبل از خروج از کشور خود ملزم به دریافت ویزا در سفارت هستند، اما بازدیدکنندگان از 115 کشور می توانند ویزای یکبار ورود را برای JD40 دریافت کنند. به فهرست کشورهای تایید شده نگاه کنید تا ببینید در کدام گروه قرار می گیرید. قوانین ممکن است تغییر کند، بنابراین برای تأیید با سفارت یا کنسولگری اردن در کشور خود تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری اردن

جردن پاس (Jordan Pass) چیست؟

مسافران بیش از 130 کشور از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا می توانند جردن پاس (Jordan Pass) را خریداری کنند که شامل هزینه ویزای ورود به اردن می شود. اگر شهروند یک کشور غیر عربی هستید و قصد دارید از پترا بازدید کنید و حداقل 3 شب در اردن بمانید، بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. این کارت را می توان قبل از حرکت به صورت آنلاین خریداری کرد. پس از خرید Jordan Pass، یک ایمیل با یک کد QR دریافت خواهید کرد. به سادگی این را در بدو ورود به افسران مهاجرت نشان دهید تا ویزای شما را در محل دریافت کنند.

جردن پاس همچنین شامل ورود به پترا، وادی رام و حدود 40 جاذبه گردشگری دیگر است. هنگام سفر به اردن و اطراف آن، حتماً کد QR را روی تلفن خود و یک نسخه چاپی آن را در دست داشته باشید.

سفر به اردن

در بدو ورود از کجا می توانم ویزا بگیرم؟

اگر در بدو ورود واجد شرایط دریافت ویزا هستید، می توانید آن را در اکثر نقاط ورودی از جمله فرودگاه بین المللی ملکه علیا در امان، فرودگاه بین المللی ملک حسین در عقبه و پل شیخ حسین در نزدیکی اربید دریافت کنید. در صورت ورود و خروج از عقبه، هزینه ویزا به لطف سازمان منطقه ویژه اقتصادی عقبه لغو می شود. اگر از مرز دیگری خارج شوید، هزینه ویزا از شما دریافت خواهد شد.

ویزا در گذرگاه Wadi Araba در نزدیکی عقبه (به جز دارندگان جردن پاس و مسافرانی که از قبل هماهنگی کرده اند) یا ملک حسین/پل آلنبی، حتی برای کسانی که واجد شرایط دریافت ویزا در بدو ورود هستند، داده نمی شود.

چگونه می توانم ویزای چند بار ورود برای اردن دریافت کنم؟

اگر علاقه مند به دریافت ویزای چند بار ورود هستید، باید از قبل در سفارت یا کنسولگری اردن در خارج از کشور اردن درخواست دهید.

با این حال، این الزام در حال تغییر است و برخی از مسافران، از جمله شهروندان آمریکایی، اکنون می توانند ویزای چندبار ورود برای JD120 هنگام ورود به فرودگاه بین المللی کوئین آلیا خریداری کنند. برای دریافت به روزترین اطلاعات با سفارت یا کنسولگری اردن در کشور خود مشورت کنید.

جاذبه های گردشگری اردن

آیا می توانم ویزای خود را در اردن تمدید کنم؟

تمدید ویزا برای بسیاری از مسافران امکان پذیر است، اما تضمینی نیست. به طور معمول، ویزا رایگان است و از 1 تا 3 ماه قابل تمدید است. این فرآیند ممکن است به یک فرمت آنلاین منتقل شود، اما فعلاً هنوز به صورت حضوری انجام می شود و شما باید قبل از انقضای ویزای خود برای درخواست تمدید به ایستگاه پلیس مراجعه کنید. اگر ویزای خود را بیش از حد تمدید کرده اید، قبل از اینکه بتوانید برای تمدید ثبت نام کنید، باید روزانه 1.5 JD هزینه بپردازید.

در حالی که ممکن است بشنوید که تمدید ویزا را می توان در هر ایستگاه پلیسی انجام داد، اما برخی ممکن است این خدمت را ارائه ندهند، بنابراین بهتر است این کار را در یک شهر بزرگتر مانند امان انجام دهید. برای تمدید در نزدیکترین ایستگاه به هتل یا محل اقامت خود درخواست دهید. مقامات آدرس شما را می پرسند و اگر در منطقه آنها نیستید، ممکن است شما را به جای دیگری بفرستند.

آیا ویزای تعطیلات کاری برای اردن وجود دارد؟

متأسفانه، اردن در حال حاضر ویزای تعطیلات کاری را ارائه نمی دهد.