یکی از جدیدترین مدل های صندلی تالار، نوع پلیمری آن است که تنوع زیادی در مدل ها و طرح ها دارد. علاوه بر تنوع بالای آن، این صندلی استحکام و مقاومت بسیار خوبی دارد که این امر منجر به پرطرفدار بودن آن بین مدیران کلیه تالارها شده است. جنس پلیمری و با کیفیت این نوع صندلی موجب شده گزینه مناسبی برای استفاده مداوم در تالارها باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم صندلی پلیمری تالار و چیدمان آن در جشن ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

انواع صندلی تالار

قبل از معرفی صندلی پلیمری، بهتر است که با انواع صندلی تالار آشنا شوید. در ادامه برخی از پرکاربردترین صندلی ها برای تالار را به شما معرفی می کنیم:

صندلی شیواری

صندلی شیواری که به شیباری نیز معروف بوده، یکی از صندلی های فلزی و با کیفیت است. تولید این نوع صندلی در سه رنگ طلایی، سفید و نقره ای است که مدیران با توجه به رنگ و دکور تالار خود هر یک از رنگ ها را انتخاب می کنند. این صندلی ها علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، بسیار سبک هستند. این نوع صندلی ها بهترین انتخاب برای تالارهایی است که فضای باز دارند.

صندلی استیل

صندلی استیل از چوب، فلز یا ترکیبی از این دو ساخته می شود که کیفیت آن به نوع فلز و چوب به کار رفته در آن بستگی دارد. این نوع صندلی ها نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند عمر طولانی داشته باشند. اگر به دنبال هزینه کمتر برای تالار خود هستید، این صندلی گزینه مناسبی محسوب می شود.

صندلی پلیمری تالار

این نوع صندلی به دلیل مقاومت بالایی که دارد، نیاز به کمترین نگهداری و مراقبت را خواهد داشت. شکل مجلل این صندلی، آن را به بهترین گزینه برای استفاده در تالارها تبدیل کرده است. علاوه بر زیبایی ظاهری، دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نیز است.

صندلی سلطنتی

صندلی سلطنتی

ساختار این نوع صندلی مثل صندلی استیل بوده، با این تفاوت که در ساخت آن جزئیات بیشتری مثل منبت کاری به کار رفته است. در این صندلی از پارچه های با کیفیت استفاده می شود. صندلی سلطنتی یکی از گران ترین نوع صندلی تالار در بازار است که ظاهری بسیار اشرافی دارد. این نوع صندلی نسبت به سایر صندلی های دیگر نیاز به نگهداری و مراقبت خواهد داشت و توصیه می شود که بخاطر تزئینات زیادی که دارد، زیاد جابجا نشود.

خرید صندلی پلیمری تالار

نکات ضروری هنگام خرید صندلی پلیمری وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

رنگ صندلی پلیمری

صندلی پلیمری معمولا در تالارها در دو رنگ سفید و طلایی موجود است که طرح پارچه های متنوع با طیف وسیعی از رنگ ها را می توان نسبت به طرح و دکور تالار خود برای آن انتخاب کنید. بدنه صندلی پلیمری بعد از مدتی به راحتی دوباره رنگ می شود و کفی صندلی آن نیز قابل تغییر است. این صندلی در استفاده طولانی مدت رنگ و زیبایی خود را حفظ می کند.

مقاومت صندلی پلیمری تالار

استفاده از مواد مرغوبی که شکننده نیست و استهلاک کمتری نسبت به سایر مواد دارند در صندلی پلیمری، باعث شده که یکی از مقاوم ترین صندلی ها برای تالار به شمار آید. علاوه بر آن، این نوع صندلی چند تکه است و این موضوع باعث شده تا در صورت خرابی در قسمتی از آن، بتوان به راحتی آن را از بدنه جدا و تعمیر کرد.

زیبایی تالار با صندلی پلیمری

صندلی پلیمری ظاهری زیبا و کلاسیک به تالار می بخشد. پشت این نوع صندلی منبت کاری خاصی وجود دارد که جلوه زیبایی بر نمای تالار خواهد بخشید.

صندلی پلیمری

فروش صندلی پلیمری

اگر قصد دارید صندلی پلیمری تالار خود را بفروشید، به این نکته توجه کنید که در حال حاضر صندلی خریدار و متقاضی دارد یا خیر. البته توجه به تمیزی و قابل استفاده بودن صندلی نیز اهمیت دارد، در این صورت می توانید صندلی دست دوم خود را با قیمت مناسب به فروش برسانید.

البته یکی از مزایای این نوع صندلی این است که امروزه در اکثر تالارها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت صندلی پلیمری تالار

صندلی تالار با توجه به عوامل متفاوت دارای قیمت های مختلفی است که برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در صندلی
  • کیفیت ساخت، اتصالات، رنگ و جلا دادن به محصول نهایی
  • نوع طراحی و جزئیات به کار رفته در صندلی
  • ابعاد صندلی
  • شرکت تولید کننده و …

چیدمان صندلی پلیمری تالار

چیدمان مناسب و درست صندلی پلیمری تالار نقش مهمی در زیبایی دکور و رضایت حضار در تالار دارد. هنگام چیدمان صندلی باید علاوه بر زیبایی و شکوه تالار به نکات مختلف دیگری توجه کرد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

ایجاد فاصله مناسب بین صندلی‌ ها

فاصله مناسب و دقیق بین صندلی ها موجب راحتی حضار در تالار می شود. رعایت این فاصله به قدری اهمیت دارد که علاوه بر راحتی، زیبایی سالن را نیز تضمین می کند.

صندلی تالار

توجه به اندازه و عرض صندلی ‌ها

بهتر است اندازه صندلی طوری انتخاب شود که فضای مناسبی برای جابجایی افراد وجود داشته باشد. نکته قابل ذکر دیگر برای انتخاب اندازه صندلی این است که صندلی در برابر اندازه های مختلف بدنی مقاومت کافی داشته باشد.

توجه به ارتفاع صندلی ‌ها

ارتفاع صندلی باید طوری طراحی شود که هر فرد با ارتفاع های مختلف بدنی، بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

توجه به جنس صندلی ‌ها

مواد به کار رفته در صندلی باید طوری باشد که علاوه بر کیفیت بالا هنگام استفاده، در برابر رطوبت و دمای هوا نیز مقاوم باشد.

توجه به شکل و طرح صندلی ‌ها

هنگام انتخاب شکل و طرح صندلی بهتر است به دیزاین تالار توجه کنید. علاوه بر آن، بهتر است به همان اندازه که زیبایی تالار تامین می شود، راحتی حضار نیز تضمین شود.

توصیه می شود که برای داشتن چیدمان زیبا و بی نقص صندلی پلیمری تالار، کلیه موارد ذکر شده را در نظر بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب در مورد صندلی پلیمری تالار که یکی از تجهیزات مورد استفاده در اکثر تالارهای پذیرایی است، صحبت کردیم. این صندلی ها دارای استقامت بیشتری نسبت به سایر صندلی ها هستند، به همین دلیل طرفداران زیادی به خصوص در میان عروس و دامادها دارند. صندلی پلیمری طرح و رنگ های متنوعی دارد که موجب شده اکثر مدیران تالار از انواع این صندلی برای زیباتر شدن تالارهای خود استفاده کنند.