به نقل از رسانه های ورزشی کشورمان، امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی کشورمان پس از درخشش در بازی های روزهای اخیر گفت:

همیشه دوست داشتم انرژی خوبی بگیرم و همان را به مردم میهنم بدهم. از اینکه باعث شادی آنها شدم واقعا خوشحالم.

سنگربان تیم ملی کشورمان که در 3 بازی پیشین در ترکیب اصلی حضور داشت و توانست دروازه خود را بسته نگه دارد درباره خوشحالی همیشگی او پس از هر پیروزی در مسابقه افزود: دستم روی قلبم است و با اسم «الله» وارد زمین میشوم و انرژی میگیرم. این تنها منبعی است که از آن انرژی میگیرم. خوشحالی همیشگی من پس از هر پیروزی همین است که زانو میزنم تا شکرگزاری کنم.

عابدزاده درباره شباهت های بین او و پدرش احمدرضا عابدزاده در نحوه گرفتن توپ در دروازه با یک دست عنوان کرد: این ها همه لطف خداوند است اما مهمترین موضوع این بود که بازی را بردیم. ممنون و خسته نباشید به بازیکنان تیم ملی ایران که در بازی با امارات هم با وجود اینکه 10 نفره بودیم توانستیم خیلی خوب دفاع کنیم.

پیشنهاد باشگاه سویا به امیر عابدزاده

دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان که در تیم فوتبال پونفرادینا اسپانیا بازی میکند، در واکنش به پیشنهاد باشگاه فوتبال سویا اسپانیا به او در نقل و انتقالات زمستانی ذکر کرد: امیدوارم که اتفاقات خوبی بیفتد. مسئولان باشگاه (پونفرادینا) با من صحبت کردند که تا آخر فصل بمانم. ان شاءالله تابستان هر چه قسمت باشد. هر موقع به فکر پیشرفت بودم اتفاقات خوبی برایم افتاده است. امیر عابدزاده همچنین تاکید کرد که حضور در لالیگا اسپانیا همواره یکی از اهداف و آرزوهایش بوده است.

امیر عابدزاده

 

بیوگرافی امیر عابدزاده

امیر عابدزاده با نام اصلی امیر رضا عابدزاده دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان ایران است. امیر عابدزاده فرزند دروازه‌بان سابق تیم ملی کشورمان، احمدرضا عابدزاده است. امیر هم اینک سنگربان باشگاه فوتبال پومفرادینا کشور اسپانیاست.

عابدزاده در سال های 2006 تا 2007 عضوی از آکادمی فوتبال سرخپوشان پایتخت بود و از 7 سالگی زیر نظر پدرش احمدرضا عابدزاده تمرین کرده است. امیر از سن 15 سالگی به کشور انگلیس منتقل شد. عابدزاده در سال 2008 مدتی را عضو تیم فوتبال برنتفورد بود، بعد از آن در سال 2009 به آکادمی باشگاه فوتبال تاتنهام پیوست و سپس به تیم لندن تایگر رفت. او در سال 2011 به کشور ایالات متحده آمریکا و تیم لس‌آنجلس بلوز رفت و مدتی را نیز در تیم 23 سال لس‌آنجلس بلوز بازی نمود.

عابدزاده در سال 2012 به باشگاه فوتبال سرخپوشان پایتخت ملحق شد. او در نخستین حضورش در تیم فوتبال پیروزی یعنی در زمان سرمربی گری مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی های رسمی را به علت وجود دروازه بان کارکشته برزیلی یعنی نیلسون کوریا جونیور پیدا نکرد. او در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین نمود ولی با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم پیروزی و موافقت خودش به تیم فوتبال امید سرخپوشان ملحق شد. او در بازی با زیر 21 سال با نیروی زمینی یک گل برای سرخپوشان به ثمر رساند.