برنامه های گوگل ورکسپیس (به انگلیسی: Workspace Google) بزودی بروزرسانی خواهند شد. شرکت گوگل روز گذشته در خبری جدید اعلام نمود که قصد دارد طراحی مجموعه نرم افزارهای Drive، Docs، Sheets و Slides را در هفته های آینده تغییر دهد، تا با سیستم طراحی Material Design 3 هماهنگ تر شوند.

کاربران سرویس ایمیل Gmail حتما با ظاهر تازه آن به قدر کافی آشنا دارند. بروزرسانی برنامه های Workspace Google شباهت زیادی با طرح سرویس ایمیل دهی Gmail خواهد داشت. به نظر می رسد این شرکت چند رنگ تیره تر را به مواردی مانند نوار ابزار و نظرات اضافه می کند تا آنها را از صفحه سفید یک سند متمایز کند. دکمه “اشتراک گذاری” نیز گردتر خواهد شد، تغییری نسبت به مستطیل گوشه ای گرد که شرکت Google در حال حاضر برای این دکمه استفاده می کند.

در عکس زیر میتوانید این بروزرسانی را که بزودی اعمال می شود را مشاهده کنید.

گوگل داکس

 

نحوه نمایش تغییرات در Sheets در نیز بروزرسانی خواهد شد، که در تصویر زیر مشخص است.

گوگل داکس

علاوه بر موارد گفته شده، شرکت گوگل پشتیبانی از تراشه های هوشمند شخص ثالث را اضافه خواهد کرد، زیرا قبلا این ویژگی را در ماه اکتبر اعلام کرده بود. این ویژگی به شما امکان خواهد داد تا برنامه های شخص ثالث را مستقیماً در اسناد خود ادغام نمایید، مشابه کاری که Notion و Coda انجام می دهد.

همچنین گوگل تراشه های هوشمند جدید خود را نیز عرضه خواهد کرد، از جمله کرونومتر، رأی گیری شکلک، و تراشه‌های دعوت تقویم برای Docs  و همچنین یک تراشه میانبر تاریخ مفید در Sheets.

 

گوگل داکس چیست؟

گوگل داکس یک پردازشگر کلمه بصورت آنلاین میباشد که به عنوان بخشی از مجموعه رایگان و مبتنی بر وب با نام گوگل ورکسپیس بشمار می رود. گوگل داکس توسط شرکت گوگل ارائه شده است و از طریق مرورگر و به عنوان یک برنامه مبتنی بر وب قابل دسترسی است. همچنین میتوان با استفاده از تلفن همراه های دارای سیستم عامل Android و iOS به آن دسترسی داشت.

گوگل داکس چیست؟

برنامه و سایت Google Docs به کاربران آن این امکان را می دهد که اسناد خود را به صورت آنلاین ایجاد و یا ویرایش کنند. کاربران گوگل داکس همچنین قابلیت اشتراک گذاری و همکاری با دیگر کابران را روی اسناد دارند. شخصی که ویرایش‌ ها را انجام می دهد قابل شناسایی و ردیابی است و میتوان تاریخچه بازبینی تغییرات را مشاهده کرد.

گوگل داکس از باز کردن و ذخیره اسناد در قالب استاندارد OpenDocument و همچنین در قالب متن غنی، متن یونیکد ساده، HTML فشرده و Microsoft Word پشتیبانی می کند. همچنین امکان کار با فرمت های PDF و EPUB وجود دارد.