چند روز پیش بود که پروفایل رسمی کشور اوکراین در توییتر، بصورت رسمی آدرس کیف پول‌ های دیجیتالی بیتکوین و اتریوم خود را برای دریافت کمک های مالی مردی منتشر نمود. و حالا آمارها حاکی از آن است که آدرس‌ مربوط به کشور اوکراین و سازمان های غیردولتی آن، تا بدین روز در مجموع بیشتر از 13 میلیون دلار کمک های مردمی به صورت رمزارز دریافت نموده است. به احتمال زیاد این نخستین بار در تاریخ است که یک کشور در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دفاع از خود، از رمزارز ها استفاده می نماید.

به گزارش رسانه های حوزه فناوری اطلاعات، دولت کشور اوکراین به دنبال کمک‌ های مالی مردمی با استفاده از رمزارز ها است تا بتواند حمله نظامی کشور روسیه را دفع نماید.

آدرس های بیت کوین و اتریوم دولت اوکراین که قبلا در توییتر معرفی شده بودند، تا همین زمان به طور کل بیش از 7 میلیون دلار رمزارز دریافت نموده اند. آدرس رمزارز اتریوم دولت اوکراین تا اینک کمی بیش از 4.82 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده و آدرس بیت کوین نیز بیش از 2.32 میلیون دلار دریافتی داشته که البته  در حدود 200 هزار دلار از آن قبلاً برداشت شده است.

پروفایل های توییتر مربوط به دولت اوکراین و میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، وزیر تحول دیجیتال و معاون نخست وزیر این کشور، آدرس کیف پول دولتی را برای دریافت کمک‌های مالی مردمی بیت کوین، اتریوم و تتر ارائه کرده‌اند.

به دلایلی همچون هک‌ شدن حساب‌های رسمی دولت اوکراین در توییتر، میزان کمک های مالی به آدرس های گفته شده در ابتدا بسیار کم بود. هم بنیان‌ گذار اتریوم، نسبت به درستی درخواست کمک مالی کشور اوکراین ابراز تردید کرده بود. اما بوترین بعداً گفت که آدرس های ارائه شده مشروع و مرتبط با دولت کشور اوکراین هستند و پیام هشدار خود را نیز حذف نمود.

در اولین ساعاتی که آدرس های رمزارز توییت شد، موجودی کیف پول ها تقریبا به 435 هزار دلار رسید و اندکی بعد، آدرس بیت کوین معرفی شده دارای موجودی تقریبی 500 هزار دلار یا به عبارت بهتر 13 بیت کوین دریافت کرده بود، در صورتی که آدرس اتریومی معرفی شده حدود 3.6 میلیون دلار یا 1090 اتریوم موجودی داشت.