رگولاتوری برتر کشور آلمان این هفته خواستار تعیین مقررات در سطح جهانی، برای صنعت ارزهای دیجیتال به جهت محافظت از مصرف کنندگان، جلوگیری از پولشویی و حفظ ثبات مالی شد.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، مارک برانسون، رئیس تنظیم‌ کننده بازار مالی این کشور، BaFin، عنوان کرد که یک رویکرد دست‌ ساز که «فقط به صنعت اجازه می‌ دهد به عنوان زمین بازی برای بزرگسالان رشد کند» تاکتیک اشتباهی است.

آقای برانسون سخنان خود را در حالی مطرح می کرد، که دادستان های کشور آمریکا سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال FTX را به جرم اختلاس میلیاردها دلار و نقض قوانین مبارزات انتخاباتی دستگیر کردند، که یکی از بزرگترین کلاهبرداری های مالی ایالات متحده توصیف شده است.

رئیس تنظیم‌ کننده بازار مالی می گوید:

“بهار رمزنگاری” ممکن است به دنبال چیزی باشد که “زمستان رمزنگاری” بوده است، اما صنعتی که ظهور می‌ کند احتمالا پیوندهای بیشتری با امور مالی سنتی خواهد داشت و نیاز به مقررات را بیشتر می کند.

مارک برانسون، رئیس تنظیم‌ کننده بازار مالی آلمان (BaFin)

زمان وضع مقررات جهانی در صنعت کریپتو است

به نظر مارک برانسون اکنون زمانی مناسب برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال می باشد. مهمترین نکته نیز این است که فقط به یک راه حل اروپایی نیاز ندارد، بلکه به یک راه حل جهانی نیازمند است.

او در ادامه می گوید:

مقررات این صنعت سست و تکه تکه شده است. کشور ما برای معامله با ارزهای دیجیتال به بانک ها نیازمند مجوز است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که خود برانسون، در گذشته در مورد صنعت ارزهای دیجیتال تردید بسیاری داشت. ماه گذشته او در مصاحبه ای در سایت بانک مرکزی اروپا عنوان کرد که “همه مدل های کسب و کار ارز دیجیتال جدی نیستند”.

برانسون گفته بود:

امواج نوآوری، همانطور که می دانیم، مفت خورها و کلاهبرداران را نیز به همراه دارد. که در این صنعت جولان می دهند.