تیک تاک شبکه اجتماعی چینی اعلام کرده که این پلتفرم توانسته است با جلب توجه کاربران، به سرعت رشد نماید. به صورتی که اینک شبکه اجتماعی تیک تاک ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال را سرویس دهی میکند.

به گزارش رسانه های حوزه فناوری، اپلیکیشن اجتماعی تیک تاک توانست با کلیه مشکلات و موانع رشد قابل توجهی را پشت سر بگذارد و به گفته شرکت بایت دانس تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم به بیش از یک میلیارد رسیده است. به هر حال این آمار برای اپلیکیشنی که با مشکلات و فشارهای مختلفی خصوصاً از سمت کشور آمریکا مواجه بوده آمار بسیار بالایی به حساب می آید. آن هم در صورتی که از آغاز بکار تیک تاک به صورت جهانی تنها 3 سال زمان میگذرد.

تیک تاک

علت افزایش محبوبیت شبکه اجتماعی تیک تاک به زمان شروع همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه افراد باز میگردد. در آن زمان و در سه ماه اول سال 2020 تقریبا 320 میلیون بار تیک تاک دانلود شده بود و در این فصل توانسته بود به پر دانلودترین اپلیکیشن در فروشگاه های نرم افزاری همچون گوگل پلی و اپ استور تبدیل شود.

افزایش تعداد قابل توجه کاربران این شبکه اجتماعی ویدئویی باعث شد بایت دانس که شرکت صاحب تیک تاک است، بتواند در سال 2020 به درآمد دو برابری نسبت به سال 2019 دست پیدا کند. به صورتی که بایت دانس طبق گزارشهای آماری آن سال درآمدی بیش از 34 میلیارد دلار داشته است. طبق گزارش وبسایت آماری SensorTower از زمان آغاز به کار تیک تاک تعداد افرادی که این شبکه اجتماعی را نصب کرده اند بیش از 3.2 میلیارد بوده است.

آغاز به کار شبکه اجتماعی تیک تاک

تیک تاک ابتدا با عنوان دوئین در سپتامبر سال 2016 تنها در کشور چین شروع به کار کرد و عرضه آن برای خارج از چین، با عنوان تیک تاک و در سال 2017 صورت گرفت. این پلتفرم به کاربران این امکان را میدهد که موزیک ویدئو هایی بسیار کوتاه 3 الی 60 ثانیه‌ای را ساخته و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. تیک تاک تنها برای دو سیستم عامل موبایلی آی‌اواس و اندروید در دسترس است.

متاسفانه از مهر سال 1398 تیک تاک سرویس دهی این پلتفرم اجتماعی را برای کشورمان ایران مسدود نمود به طوری که حتی با استفاده از نرم افزار های تغییر ip کاربران ایرانی قادر به استفاده از تیک تاک نبودند.