خرید اره برقی:

یکی از ابزار هایی که در کارهای تخصصی از آن بسیار استفاده می‌شود اره برقی است که به صورت‌های مختلفی چون برقی، بنزینی و ساده آن موجود می‌باشد. در اصل اسم این اره ها اره های زنجیری است اما به دلیل اینکه با برق و بنزین کار می‌کردند به اره برقی و اره بنزینی معروف شدند.

در اینجا به معرفی‌ اره برقی یا اتوماتیکی می‌پردازیم. این نوع اره دارای یک زنجیر که به آن دوران کننده نیز گفته می‌شود است. بر روی این زنجیرها دندانه های تیزی که برای برش زدن است وجود دارد و کاربرد اصلی این اره ها در خصوص بریدن و هرس کردن درختان می‌باشد.

در اين مقاله، قصد داريم با توضيح ويژگی هاي مختلف اره های برقی و بنزینی، راهنمای خريد آن ها را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد اين محصولات را داريد، پيشنهاد می کنيم ما را تا پايان اين مقاله همراهی کنید تا ضمن کسب اطلاعات کامل درباره آن ها، بتوانيد خريدی درست و مطمئن انجام دهيد. با ما همراه باشيد.

 

طول تیغه یا ساطور اره زنجیری

طول تیغه اره میزان برش آن و بزرگترین سایز چوب که اره میتواند برش دهد را بیان می کند. اگر کاربر عادی هستید بیان این نکته لازم است که تکه های بزرگ تر چوب را هم میتوان با اره های کوچک برش داد تنها لازم است عملیات برش را در دو مرحله انجام دهید.

برای مثال یک تیغه 40 سانتیمتری میتواند دو برابر طول خود، یعنی تنه درخت حدود 80 سانتیمتری را برش دهد. اما آنچه توان واقعی برش اره زنجیری را مشخص میکند چیزی بیش از طول تیغه است. آیا موتور اره 40 سانتی شما قدرت کافی برای برش تنه 80 سانتی متری درخت را تولید میکند؟

برای برش ایمن با اره زنجیری، طول ساطور اره باید حداقل 5 سانتی متر بیشتر از عرض تنه درخت باشد. بنابراین برای برش تنه 35 سانتی متری باید اره ای با ساطور 40 سانتی متری داشته باشید.

به طور کلی اگر کاربر خانگی هستید و چند مرتبه در سال از اره زنجیری استفاده میکنید، یک اره با طول ساطور کمتر از 35 سانتیمتر، برای برش های متوسط تیغه های 40 تا 50 سانتی متری و اگر کاربر فوق حرفه ای هستید و اره زنجیری را برای کاربردهای سنگین میخواهید تیغه 55 تا 90 سانتی متری را انتخاب کنید.

 

تفاوت اره زنجیری برقی و بنزینی:

دستگاه اره زنجیری بنزینی دارای یک موتور دو زمانه و معمولاً تک سیلندر است. این دستگاه توسط سوخت بنزینی، سیلندر پیستون را به حرکت درآورده و حرکت رفت و برگشتی پیستون را توسط میل لنگ به حرکت گردشی تبدیل می‌کند. این دستگاه بسیار پر قدرت بوده و همچنین دارای سرعت زیادی است و صدای زیادی نیز تولید می کند.

برای کار با دستگاه اره زنجیری بنزینی ابتدا باید سوخت مورد نظر را در مخزن آن ریخته و با هندل زدن دستگاه را روشن کنید و تا پایان کار، دستگاه روشن می ماند. اما برای کار با دستگاه اره زنجیری برقی با فشار دادن کلید، دستگاه روشن شده و با رهاسازی آن دستگاه خاموش می شود. اره زنجیری شارژی نیز مانند اره زنجیری بنزینی می تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد اما دارای محدودیت هایی است. این دستگاه نسبت به نوع برقی آن دارای توان کمتر و سرعت کمتر است و نمی توان از این دستگاه برای برش تنه های قطور استفاده نمود.

 

انواع اره بنزینی:

1- اره بنزینی با حجم موتور 24 سی سی تا 32 سی سی:

این نوع اره زنجیری بنزینی برای کارهای سبک مورد استفاده قرار گفته و برای قطع درختان کوچک مناسب می باشد. طول تیغه این نوع از اره زنجیری بین 25 تا 35 سانتیمتر می باشد.

2- اره بنزینی با حجم موتور 34 سی سی تا 46 سی سی:

این مدل از اره بنزینی به عنوان معمول ترین و پرکاربردترین نوع اره موتوری شناخته شده که برای قطع درختان با سایز متوسط و درختانی با جنس تنه سخت مناسب می باشند. این نوع اره بنزینی دارای تیغه ای با طول 35 سانتی متر تا 45 سانتیمتر می باشد.

3- اره بنزینی با حجم موتوری بالای 46 سی سی

این نوع اره موتوری برای کارهای سنگین مناسب بوده و دارای طول ساطوری بالای 45 سانتیمتر می باشد و مورد استفاده افراد حرفه ای می باشد و برای قطع درختان قطور استفاده می شود.

 

چه مدلی برای چه کاری مناسب است؟

برای انجام برش های سبک و رسیدگی به درخت های حیاط خانه: اره زنجیری برقی مناسب است.

برای برش درخت با تنه متوسط یا کار با چوب: اره بنزینی با موتور حداقل ۴۵ سی سی مناسب است.

برای  افراد غیر حرفه ای و مبتدی ها: اره ای با سایز ساطور کمتر از ۴۵ سانتیمتر ایده آل است.

برای افراد حرفه ای و استاد: اره بزرگ با تیغه های بالای ۵۰ سانتی متر مناسب است.

برای درخت های کوچک: اره بنزینی با حجم ۳۰ تا ۴۰ سی سی مناسب است.

چوب های متوسط و نیمه قطور: اره بنزینی با حجم۴۰ تا ۵۰ سی سی مناسب است.

برای برش چوب های خیلی قطور: اره بنزینی با حجم موتور بیش از ۵۰ سی سی مناسب است.

برای استفاده در باغ و جنگل: اره بنزینی بهتر از اره برقی می باشد به دلیل محدودیت در جا به جایی کابل برق.

توجه به ضخامت چوب: ضخامت چوب با سایز تیغه  ارتباط دارد. بعد از مشخص کردن ضخامت چوب، سایز تیغه را مشخص نمایید.

انجام کار در محیط های بسته یا اماکنی که نباید و سر و صدای زیادی ایجاد شود: اره برقی ایده آل است.

برای انجام کارهای نیمه حرفه ای و حرفه ای: اره موتوری بنزینی گزینه مناسبی است.

 

علف زن:

علف زن یا علف تراش چیست؟

(علف زن brush cutter) به دستگاهی گفته می شود از یک موتور بنزینی یا به صورت برق الکتریسیته (برقی) برای کوتاه کردن (هرس کردن) علف های هرز مزارع و همچنین کوتاه کردن چمن و باغات استفاده می گردد. علف تراش ( داس موتوری) به دو دسته علفتراش حرفه ای و حاشیه زن تقسیم می شوند. دستگاههایی که بصورت کم توان و تک کاره می باشند به عنوان حاشیه زن و داس برقی یا بنزینی می نامند و دستگاه هایی که عملکرد چند منظوره دارند و قابلیت نصب انواع تیغه و توپی و الحاقیات را داشته باشند علف زن یا علف تراش می نامند. و علفزن ها به طور معمول در مدل های دو زمانه و چهار زمانه تقسیم بندی کرد که با عملکرد دوشی و پشتی و چندکاره از یکدیگر تفکیک می گردند.

 

مهم ترین نکاتی که هنگام خرید علف تراش باید به آن ها توجه کرد

  • مساحت باغ یا زمین کشاورزی مورد نظر
  • کیفیت و عملکرد دستگاه علف تراش یا علف زن
  • میزان صدا دستگاه علف زن یا علف تراش
  • خدمات پس از فروش
  • قطعات یدکی و مشاوره فنی
  • گارانتی و وارانتی علف زن یا علف تراش
  • قیمت دستگاه علف زن یا علف تراش

 

نوع فعالیت اولین فاکتور در خرید علف زن

در نظر داشته باشید که انواع علف زن را با تأمین اهداف گوناگون باغبانی تا کشاورزی تولید می کنند. برای این منظور دو نوع اصلی در طراحی دستگاه علف زن وجود دارد. علف زن پشتی در کنار علف زن دوشی. هر کدام از این دو مدل اگر چه می توانند تا مقدار قابل توجهی از فعالیت ها که شبیه به هم هستند را به انجام رسانند؛ اما در نهایت در هنگام طراحی آنها یک نگرش حرفه‌ ای وجود دارد.

علف زن پشتی برای افرادی است که هر از گاهی نیاز است تا از این دستگاه استفاده کنند. چرا که کار کردن با آنها ساده است؛ اما قدرت مانور کمی دارند و در عین حال خرابی قطعات در آنها بالا می باشد. غالباً فروش علف زن پشتی بیشتر با هدف تامین نیاز های باغ های خانگی و یا محوطه های سبز پارکی صورت می ‌گیرد.

 

در مقابل علف زن دوشی مدل حرفه ‌ای تر و در عین حال کارآمد تر می باشد. اگر چه کار با علف زن دوشی اندکی دشوار تر از علف زن پشتی می باشد؛ اما این مدل قابلیت مانور بالاتری دارد و می تواند همراه با سرعت بالاتری حجم وسیعی از علف ها در مزارع تا باغات را بتراشد. غالباً قیمت علف زن دوشی از مدل های پشتی بالاتر می باشد.

 

اصلی ترین ویژگی های دستگاه علف زن

طراحی دستگاه: از آنجایی که افراد باید این دستگاه را بر روی دوش انداخته یا به پشت حمل کنند طراحی دستگاه بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که فشار زیادی به افراد وارد نکند.

قدرت موتور: موتور مهم ترین بخش دستگاه است به همین دلیل داشتن موتور قدرتمند بسیار مهم است.

تیغه های محکم: یکی دیگر از بخش های مهم دستگاه تیغه های محکم و با دوام است. دستگاه باید دارای تیغه های مستحکم باشد.

کارایی دستگاه: کارایی دستگاه نیز بسیار مهم است. این که دستگاه بتواند همزمان چندین کار مفید را در باغبانی و کشاورزی انجام دهد و همچنین قابلیت کوتاه کردن انواع گیاهان را داشته باش، از ویژگی های یک دستگاه خوب است.

 

از کجا یک علف زن خوب بخریم؟

امروزه با گسترش بسترهای اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین مردم ترجیح می دهند زحمت رفتن به بازار را با چند کلیک هموار کنند، کاری که در اکثر دنیا نیز صورت می گیرد. بنابراین یکی از گزینه های شما استفاده از همین فروشگاه های اینترنتی است که با در اختیار گذاشتن اطلاعات کاملی حتی بیشتر از یک فروشنده در یک مغازه، شما را در خرید محصول خود راهنمایی می کند.

مزیت خرید اینترنتی علف زن و اره برقی از فروشگاه موتور برق شاپ این است که شما می توانید از نظرات سایر خریداران نیز آگاه شوید و از مشاوره و راهنمای خرید کاملی که در اختیار شما قرار می گیرد استفاده نمایید.