قبل از این که به موضوع مقاله بپردازیم ابتدا معرفی کوتاه از جایا کالا می کنم بعد به موضوع مقاله بپردازم. جایا کالا یکی از سایت های پر فروش و معروف در کشور هست که فعالیت خود را در شهر میاندو آب استان آذربایجان غربی انجام می دهد. جایا کالا بدلیل اینکه در شهر میاندو آب واقع شده و بخاطر اعتبار بالا در کشور و به درخواست مشتریان از جاهای مختلف کشور فروش نهال را به سایت خود اضافه کرده هست. الان یکی از دسته بندی مهم محصولات جایا کالا فروش نهال می باشد. در راستای همین اقدام از سال 98 شرکت جایا کالا چندین نهالستان در مناطق خوش آب و هوای مخصوص رشد نهال در میاندوآب تاسیس کرد. جایا کالا با تاسیس این نهالستان ها متخصصینی جهت کاشت نهال و اصلاح کردن و پیومد زنی نهال پذیرش کرد و بعد از همه این مراحل بخش مهمی برای تست نهال تاسیس کرد و امروزه به یکی از بزرگترین فروشندگان معتبر نهال در کشور تبدیل شده هست. سالانه بالای 700 هزار نهال در نهالستان های زیر نظر جایا کالا تولید می شود که بخش بزرگی از نهال ها پیوندی هستند و بخش دیگر بذری هستند. تمامی نهال ها بصورت دسته بندی شده اصلاح می شوند تا مقاوم به سرما و گرما و کم آبی بشوند. علم امروزی و پیشرفت تکنولوژی کاشت نهال باعث شده امروزه با کمترین هزینه ها بهترین سود دهی را در امر باغداری کرد. به همین جهت با همراهی جایا کالا می توانید با کاشت نهال های مختلف در باغتان به سود دهی بالایی دست پیدا کنید. مشاوران جایا کالا همواره آماده پاسخگویی مشتریان عزیز نهال در سرتاسر کشور می باشند.

برای رسیدن به باردهی بالای نهال گردو چه باید کرد

برای اینکه به باردهی بالای نهال دست پیدا بکنید فرقی هم ندارد چه نهال گردو باد چه نهال های دیگر محصولات باید نکاتی را که در این مقاله به آن اشاره می کنیم توجه کنید.

1- خرید نهال ضمانتی از نهالستان معتبر

2- کاشت نهال در منطقه مناسب و مطابق با نهالی که میکارید

3- کاشت نهال در خاک و زمین مناسب

4- بررسی میزان ارتفاع از سطح دریا موقع کاشت

5- انتخاب نوع کود برای کاشت نهال

6- رعایت فاصله مناسب بین نهال ها موقع کاشت

7-هرس کردن به موقع در صورت نیاز

8- آبیاری کافی و به موقع نهال ها

و غیره

برای باردهی هر نهال رعایت تمامی موارد بالا لازم هست ولی ما دراینجا برای باردهی بیشتر نهال گردو توضیحات و راهنمای های لازم را برای مشتریان عزیز ارائه میدهیم و به تشریح موارد بالا می پردازیم.

خرید نهال از نهالستان معتبر

همیشه دقت کنید که نهال را از نهالستان معتبر خریداری کنید هرگز از نرم افزارهایی مثل دیوار و اینیستا اقدام به خرید نکنید چرا که همه آنها اعتبار لازم را ندارند. بعنوان مثال اگر از دیوار خرید کنید اگرنهالی خراب برای شما بفرستند یا بعد از پرداخت هزینه هیچ نهالی برای شما ارسال نکنند تنها جایی که دستتون میرسه شکایت به پشتیبلنی دیوار هست و آنها هم تنها کاری که میکنند مسدود کردن کاربر هست که هیچ ارزشی ندارد و فرد کلاهبردار میتواند باز هم با یک شماره سیم دیگر و یک کارت ملی یک نفر دیگه اقدام به فروش کند و ریالی به شما بازگردانده نمی شود. ولی خرید از سایت های معتبر بحث دیگه ای هست الان در سایت های معتبر نمادی به نام نماد اعتماد الکترونیکی هست که توسط آن میتوانید پیگیر طرف مربوطه شوید هر موقع که خواستید طرف فروشنده را به راحتی پیدا کنید و به پولتان برسید همان نمادی که در پایین صفحه سایت جایا کالا هم موجود هست می توانید مشاهده کنید و با کلیک بر روی نماد به سایت نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت و معدن وصل شوید. هرگز فریب عکس های پروانه فعالیت یا مجوز هایی که در سایت ها می گذارند رو نخورید سایت باید در مرحله اول نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشد وگرنه همه عکس های مجوز یا پروانه فعالیت را با فتوشاپ هم میشه طراحی کرد ولی نمیشه کاری کرد که کلیک بر روی آن به یک وزارتی وصل شوید که درآن صاحب سایت تایید شده باشد.در سایت جایا کالا نهال ها بصورت ضمانتی ارسال می شوند و شما با در دست داشتن فاکتور و شماره رهگیری که بعداز ثبت خرید برایتان ارسال می شود همیشه می توایند پیگیر محصولاتتان باشید واگر محصولتان خراب یا خشک شود جایا کالا تمام خسارت های شما را پرداخت خواهد کرد و یا نهالی جایگزین برای شما ارسال خواهد کرد.

کاشت نهال در منطقه مناسب

یک باغدار ماهر میداند که هر نهالی منطقه خاص خودش را میطلبد بعنوان مثال اگر نهال گردو پکان را در مناطق سردسیری بکارید همان روزهای اول باید منتظر خشک شدنش باشید و هیچگونه اصلاحی نمی تواند نهال گردو پکان را به سرما مقاوم کند پس فریب حرف نهال فروشانی که می گویند نهال های اصلاح شده ما مقاومت کافی برای منطقه سرد سیری را دارند نخورید این حرف درست هست که نهال های اصلاح شده مقاوم هستند ولی هر نهالی نمی تواند مقاومت کافی را دارا بشودپس موقع خرید نهال با مشاو.ران جایا کالا حتما مشورت های لازم را انجام دهید و لعد اقدام له خرید کنید. سعی کنید ابتدا شناخت لازم از منطقه مورد نظرتان را به دست آورید و بعد اقدام به خرید کنید موقع مشاوره گرفتن اطلاعات لازم را به مشاوران ما بدهید تا آنها بگویند که چه گردویی برای محل شما مناسب هست الان نهال گردو چندلر در جایا کالا بصورت اصلاح شده موجود هست که به همه مناطق مناسب هست و با خرید نهال گردو چندلر به قیمت مناسب از جایا کالا می توانید این نهال را در مناطق سردسیر و گرم سیر بکارید و به محصول مورد نیاز خود دست پیدا کنید. نهال های گردو با این دسته بندی در جایا کالا موجود هست می توانید با ارائه اطلاعات لازم کارشناسان ما برای منطقه شما بهترین نژاد را معرفی کنند.

خرید نهال گردو چندلر – نهال گردو پکان آمزیکایی – نهال گردو خوشه ای – نهال گردو شیلی – نهال گردو لارا – نهال گردو ژنوایپ برتر – نهال گردو کاغذی – نهال گردو پدرو – نهال گردو اسائیلی – نهال گردو کانادایی – نهال گردو تویسرکان و غیره

کاشت نهال در خاک و زمین مناسب

برای کاشت نهال گردو حتما لازم هست با خاک نرم کاشته شود خاکی که ریشه در داخل آن بتواند به تغذیه مناسب دست پیدا کند زمین شور و سنگی برای کاشت نهال گردو مناسب نمی باشند اگر از سرناچاری هم بخواهید بکارید باید کود و خاک را با هم مخلوط کنید و خاک هم باید از یک زمین دیگر بیاورید هرچند کاشت نهال در زمین شور توصیه نمی شود ولی با کاشت نهال در زمین شور منتظر بار زیاد نباشید. موقع کاشت حتما خاک چاله هایی که کنده اید را الک کنید و نرمشان کنید باید بالای 70 سانتی متر زمین را بکنید و با خاک نرم نهال هایتان را بکارید.

کاشت نهال گردو در ارتفاع مناسب از سطح دریا

خوشبختانه کشور ما در سطح مناسبی از دریا ارتفاع دارد و حدود 95 درصد باغات کشورمان مناسب کاشت نهال گردو هستند این ارتفاع بایذ از صفر تا سه هزار باید که اکثر نقاط ایران در این سطح قرار دارند اگر خارج از کشور ایران هستید حتما بررسی کنید که ارتفاع شهری که در آن هستید از سطح دریا تا چه انداره هست اگر بین صفر تا سه هزار باشد بهترین ارتفاع را از سطح دریا دارد و می توانید کاشت خود را انجام دهید.

انتخاب نوع کود برای کاشت نهال گردو

برای کاشت نهال گردو جهت رشد قوی و مناسب نیاز به کود خواهید داشت که امروزه انواع کود وجود دارد باید ما بررسی کنیم که کدام کودها برای کاشت و تغذیه مناسب نهال گردو مناسب هست ما برای شما 4 کود معرفی می کنیم این 4 کود نیاز اساسی برای کاشت نهال گردو هستند.

کود پتاسیم

کود نیتروژنی

کود فسفر

کود دامی و حیوانی

کود را موقع کاشت در فصل سرما می دهید و بعد از آن در فصل بهار باید بدهید. درختان گردو به این کودها نیاز دارند تا به رشد بالایی دست پیدا کنند و به درخت پرمحصول تبدیل شوند اندازه کود هم بستگی به خاکتان دارد که موقع کاشت باید خاکتان آزمایش شود شما میتوانید خاکتان را جهت تست به ما بفرستید تا ما آزمایش های لازم را روی خاکتان انجام دهیم اگر قبلا در خاکتان محصولات دیگه ای کاشته اید حتما باما در میان بگذارید تا بگوییم از هرکدام از کود ها چه مقدار باید بدهید.

هرس کردن به موقع نهال گردو

درخت های گردو هم مانند خیلی از درختان نیاز به هرس کردن دارند تا رشد خوبی داشته باشند. هرس کزدن بسته به نژاد گردو متفاوت هست موقع هرس کردن حتما مشاوران جایا کالا را در جریان بگذارید تا به شما بگویند هرکدام از نژاد گردو را چطور باید هرس کنید.

رعایت فلصله کاشت نهال گردو

نهال گردو برای تغذیه زیاد خاک نیازمند هست و با وجود طول عمر بالا آن این نیاز بیشتر هم هست در طول سالهای متوالی ریشه های گردو بزرگتر می شوند بخاطر همین باید فاصله مناسبی را بین نهال های گردو در نظر بگیرید این فاصله مناسبترین و استانداردترین حالتش 7 متر هست اگر جای کمی دارید می توانید تا 5 متر هم کاهش دهید ولی مناسبترین فاصله 7 متر هست.

آبیاری مناسب نهال گردو

بعد از همه مراحلی که در بالا گفتیم اگر آبیاری کافی نباشد محصول مناسب نه تنها نخواهد بود بلکه باید کم کم منتظر خشک شدن نهال هایتان باشید نهال های جایا کالا اصلاح شده هستند و مقاومت خوبی برای کم آبی و سرما دارند ولی اگر این بی آبی بیش از اندازه باشد مقاومت نهال ها هم خواهد شکست. در مناطقی که باران بشتر می بارد آبیاری هم کمتر لازم خواهد شد ولی در مناطق خشک این نیاز بیشتر می شود آبیاری به صورتهای قطره ای و غرقابی انجام میشود ولی هرگز نباید زمینتان را باتلاقی کنید این عمل باعث خراب شدن نهال ها خواهد شد در هرحال هر گونه افراط یا تفریط باعث خراب شدن نهال ها خواهد شد البته بسته به نژاد نهال های گردو میزان آبیاری هم متفاوت خواهد بود برای آبیاری مناسب هر نژاد با ما در تماس باشید. برای تماس با ما می توانید به سایت جایا کالا مراجعه نمایید و از شماره های ثبت شده در سایت جایا کالا با ما در تماس باشید.

خرید نهال گردو از جایا کالا

خرید نهال از جایا کالا بسیار راحتو با اطمینان تر از هر جای دیگری هست در جایا کالا میتوانید اینترنتی خرید کنید و نهال هایتان کمتراز یک هفته به دستتان برسد و از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی پرداخت خود را انجام دهید و شماره پیگیری دریافت کنید و یا می توانید با تماس با مدیریت سایت یک سوم مبلغ را پرداخت کرده و بقیه را موقع تحویل پرداخت کنید در هرحالت نهال های ضمانتی تحویل شما خواهد شد اگر نهالی خشک شود و یا محصولی بی کیفیت ارائه دهد جایا کالا پشتیبان همیشگی شما خواهد بود.برای خرید اقساطی همه محصولات جایا کالا چه محصولات نهال باشه چه گوشی موبایل و لوازم آرایشی باشه می توانید با مراجعه به سایت جایا کالا و تماس با مدیریت شرایط خرید اقساطی را به شما اطلاع بدهیم.