آیا تا به حال یک جفت کفش را از فروشگاهی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خریداری کرده اید و عکس را در حساب رسانه اجتماعی خود ارسال کرده اید یا یک آیفون جدید را در یک پخش زنده (لایو) از جعبه خارج کرده اید؟ چه معنی این کار را بدانید یا نه، هر دو نمونه هایی از محتوای تولید شده توسط کاربر هستند که به عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط مصرف کننده نیز شناخته می شود.

UGC چیست؟

UGC محتوای اصلی مربوط به یک محصول یا خدمات است که توسط افراد و نه توسط خود برند ایجاد شده است. UGC به اشکال مختلفی از جمله به روز رسانی رسانه های اجتماعی، بررسی ها، پست های وبلاگ، ویدئوها و پادکست ها ارائه می شود. همچنین میتواند توسط مشتریان از طریق جعبه گشایی ویدیوها، انجمن های پرسش و پاسخ یا عکس هایی که خریدهای آنها را نشان می دهد، به اشتراک بگذارند. وفاداران به برندها منبع کامل دیگری از UGC هستند، زیرا آنها از قبل به یک برند علاقه مند شده اند و در جامعه آن طرفداران ثابتی بشمار می روند.

UGC

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر برای برندها مهم است؟

اکنون که مفهوم UGC را بیان کردیم، درک اینکه چرا برای برندها در عصر دیجیتال مهم است، ضروری است. محتوای ایجاد شده توسط مصرف کننده تأثیرگذار است، زیرا از طرف شخص ثالث ایجاد شده است. وبسایت Hootsuite درباره محتوای تولید شده توسط کاربر می گوید:

UGC به مشتریان فرصتی منحصر به فرد می دهد تا به جای تماشاگر بودن، در رشد یک برند شرکت کنند. این امر به میزان زیادی بر وفاداری و وابستگی به برند تأثیرگذار است. زیرا مردم به دلیل اینکه بخشی از چیزی برتر از خودشان هستند، رشد می کنند و ایجاد UGC به آنها اجازه میدهد تا بخشی از جامعه یک برند باشند.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) معتبر است و بیشتر تجربه محور است تا محتوای تحت فشار برند، زیرا هیچ ساخت، تزئین یا فتوشاپ در آن دخیل نیست. در عوض، به عنوان شکل مدرن تبلیغات دهان به دهان عمل می کند که همیشه نقش مهمی در تصمیم گیری های خرید مصرف کننده داشته است. اما مزایای خاص UGC چیست؟

  • اثبات اجتماعی که بر خریدار تأثیر می گذارد

اثبات اجتماعی اعتبارسنجی است که خریداران بالقوه نیاز دارند و مشتریان فعلی در مورد یک محصول یا خدمات ارائه می کنند. به زبان ساده، اثبات اجتماعی مهر تایید شخص دیگری است. مردم به مردم اعتماد میکنند، نه به بازاریابان و مصرف کنندگان مانند دوستان، خانواده یا یک شبکه حرفه ای به UGC روی می آورند.

به این ترتیب، UGC باعث اعتماد مصرف کننده می شود. این یک روش فوق العاده موثر برای یک برند برای تاثیرگذاری بر مخاطبین و تبدیل آنها به خریداران است. وقتی مخاطبان شما افرادی را می بینند که دوست دارند محصولی را پوشیده یا از آن استفاده می کنند، احساس ارتباط بیشتری می کنند و به آنها برای خرید کمک می نماید. نظرسنجی شرکت Stackla نشان می دهد که، به طور متوسط 60 درصد از مصرف کنندگان می گویند محتوای یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بر تصمیم گیری های خرید آنها تأثیر دارد.

  • محتوای معتبر و بدون فیلتر نامحدود

برندهایی که از UGC استقبال میکنند به دیگران سیگنال می دهند که برای گفتگوهای دو طرفه آماده هستند که می تواند روابط عمیق تری با مصرف کنندگان برقرار نماید. Sugar Factory یکی از این برند می باشد و به همین دلیل به عنوان یکی از فعال ترین ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناخته شده است. تام رسین، شریک Sugar Factory می گوید:

تقریباً همه مشتریان ما روی میزها دوربین خود را بیرون می آورند زیرا چیزی را می بینند که فکر می کنند فوق العاده است.

این برند از طریق رویکرد چشم نواز و بسیار اینستاگرامی خود، اساسا دلایلی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد که بدون هیچ فشاری برای آن ها تبلیغ کنند. تبلیغات سنتی به هیچ وجه توانایی رقابت با UGC را ندارد و راه های نامحدودی برای تشویق مصرف کنندگان برای تولید محتوای خود وجود دارد.

  • یک رویکرد انسانی

انسان ها تمایل ذاتی به تعلق دارند. UGC این حس تعلق را با ایجاد یک جامعه حول علایق مشترک که از صداهای فردی استقبال می کند، تقویت می کند. این جامعه می تواند مستقیماً از دهان مصرف کننده وزوز ایجاد کند و همه را به صحبت وادار نماید. وقتی مصرف کنندگان می شنوند و می بینند که دیگران از یک محصول یا خدمات خوشحال می شوند، می خواهند در لحظه رشد تقاضا شرکت کنند. تمایل به مشارکت محتوای متنوع و خلاقانه ای تولید می کند که ترافیک وب، تعامل کاربر، قرار گرفتن در معرض نام تجاری و تبدیل را افزایش می دهد.

چگونه برندها UGC را بدست می آورند و از آن استفاده می کنند؟

اغلب اوقات، UGC را می توان با جستجوی هشتگ ها یا کشف محتوایی که در آن نام تجاری شما تگ یا ذکر شده است، به صورت آنلاین تهیه کرد. برای تلاش هماهنگ تر، می توانید با راه اندازی هدایا، مسابقات یا کمپین هایی با هشتگ های برند که مشارکت را تشویق می کنند، کاربران را به ارسال محتوا دعوت نمایید. در مقیاس کوچک تر، می توانید سوالاتی را در زیرنویس پست های برندتان مطرح کنید تا باعث جلب مشارکت دنبال کنندگان شود.

صرف نظر از مسیری که طی شده است، یک برند همیشه باید قبل از ارسال مجدد یا استفاده از محتوای دیگران، درخواست مجوز کند. این را می توان در قالب یک پیام مستقیم یا ایمیل با سازنده آن تأیید کرد که، به برند شما اجازه ارسال مجدد محتوای خود را می دهد.

پس از آن که قوانین ارسال مجدد رعایت شد، برندها می توانند از UGC به صورت آنلاین یا در فروشگاه های خود استفاده کنند. ارسال مجدد محتوایی که مصرف کنندگان می سازند راهی برای انسانی کردن برند شما و القای اعتماد در مصرف کنندگان است. با مشاهده UGC در شبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان می توانند بیشتر با محصولات و خدماتی که خریداری می کنند ارتباط برقرار کنند. بسیاری از برندها برای تشویق خریداران، UGC را در صفحه پرداخت یا محصولات نمایش می دهند. همچنین می توان از آن برای بازاریابی ایمیلی استفاده نمود تا محصول یا خدماتی را از طریق توصیه دیگران تایید کند.

در فضای آنلاین به شدت رقابتی امروزی، برندها از احساسات، بررسی ها و توجه مشتریانشان سود می برند. این مدرکی است که برندها باید بدانند که مشتریان آنها چیزی را که ارائه می دهند دوست دارند و اثباتی که مصرف کنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان یک برند به آن نیاز دارند. این ارزش پیشنهادی UGC و قدرت آن در ایجاد تبدیل و افزایش قصد خرید، آن را به یک انتخاب اصلی برای بازاریابان تبدیل نموده است.