طراحی و چاپ پوشه و پاکت در تمام کسب‌و‌کار مثمر هستند و آن‌ها معمولا برای نگه‌داری اسناد و ذخیره‌سازی آسان آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین برای بررسی فایل‌ها در زمان مورد نیاز، بسیار مفید واقع می‌شود. چاپ نوژیک در ارائه گزینه‌های مختلف پوشه، نظیر پوشه پی وی سی و چاپ پوشه‌های حرفه‌ای با برش‌های خلاقانه بهترین و باصرفه‌ترین را به شما پیش‌نهاد می‌دهد.
چاپ پوشه اسناد و مدارک معمولا با کاغذ 200 گرم به بالا و یا مقوایی پشت طوسی انجام می‌شود که با چاپ تک رنگ یا 4 رنگ نام و لوگو مجموعه شما چاپ می‌شود؛ سپس با خط تا به دو قسمت تقسیم می‌گردد و فاقد هرگونه برش و جیب نگه‌دارنده خاصی می‌باشد. در برخی از موارد پوشه‌ها مانند فولدر عمل می‌کنند که دارای جیب هستند و از گرماژ 250 گرم بالاتری استفاده می‌کنند که دارای روکش سلفون است. به‌صورت معمول چهار رنگ دارای محفظه سی‌دی یا کارت ویزیت است که فولدر تبلیغاتی نامیده می‌شود. نوژان گرافیک با ارائه خدمات چاپ هر دو مورد چاپی در خدمت مشتریان گرامی خواهد بود.
این روزها چاپ پوشه مقوایی در بسیاری از کسب‌وکارها کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشه‌ها به نظم و سازمان‌دهی آمار و اطلاعات کمک قابل توجهی می‌کنند. در اغلب ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و… پوشه‌ها کاربرد زیادی دارند؛ معمولا در این مراکز چاپ پوشه اداری بیش‌از سایر نمونه‌ها نوبت سفارش دارد.
نظم از اصول مهم در بهتر انجام‌دادن هر کاری به‌حساب می‌آید؛ به‌نحوی‌که هر فردی بدون رعایت آن در طی مسیر دچار مشکل خواهد شد. فرقی ندارد کارمند باشید یا خانه‌دار، قطعا برای سازماندهی کارهای‌تان به نظم و استفاده از پوشه نیاز خواهید داشت. در‌صورتی‌که صاحب کسب‌و‌کار مشخصی هستید تاثیر پوشه‌ها بر پیش‌برد عالی کارتان را نادیده نگیرید.
معمولا در هر اداره یا سازمان، اسناد و مدارک مهمی وجود دارند که باید به‌خوبی نگه‌داری شوند. بهترین راه جهت حفظ امنیت و سلامت این مدارک چاپ پوشه اداری است که در اغلب این مراکز وجود دارد. این پوشه‌ها در جنس‌های مختلف از جمله مقوایی و پلاستیکی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپ پوشه مقوایی و اداری چه کاربردی دارد؟
یک کارمند اداری را تصور کنید که روزانه با حجم زیادی کاغذ و مدارک سروکار ار دارد، این فرد در‌صورت نداشتن نظم قطعا با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. این کاغذ و مدارک اطلاعاتی را در برمی‌گیرند که برای آن اداره یا سازمان حیاتی محسوب می‌شود. جهت حفظ این مدارک باید از راهی مطمئن استفاده کرد که در این میان چاپ پوشه اداری بهترین گزینه شناخته می‌شود.
بخشی از مدارک اداری که باید بایگانی شوند توسط پوشه‌های مقاوم‌تر و در بخش‌های مهم‌تر نگه‌داری می‌شوند؛ اما بخشی از مدارک که اطلاعات کم‌اهمیت‌تر را دربرمی‌گیرند، عموما توسط پوشه‌های ساده‌تر نگه‌داری می‌شوند. شاید بتوان همه کاغذها را در کشو‌ها قرار داد و خود را خلاص کرد؛ اما پس‌از مدتی با حجمی از کاغذ و اطلاعات گم‌شده روبه‌رو خواهید شد که سازماندهی آن‌ها بسیار سخت است.
یکی از بهترین راه‌ها استفاده از پوشه‌های مخصوص و سازمان‌دهی اطلاعات در آن‌هاست؛ بدین‌صورت‌که هر پوشه را به اطلاعاتی خاص اختصاص دهید و آن‌ها را در قفسه‌های مخصوص نگه‌داری کنید. چاپ پوشه اداری و استفاده از جاپوشه‌ای راه‌حلی عالی برای نظم‌دادن به اطلاعات محسوب می‌شود.
چاپ پوشه مقوایی و انواع آن
همان‌طور‌که گفته شد چاپ پوشه اداری در دو نوع پلاستیکی و مقوایی انجام می‌شود که هر کدام از کاربرد ویژه‌ای برخوردار هستند. در این میان چاپ پوشه مقوایی در طرح‌ و مدل‌های مختلف انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:
• پوشه مقوایی از نوع ابروباد
پوشه‌های مقوایی رنگی یا ابروباد به‌دلیل مقاومت خوبی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقوا قادر است تا حجم زیادی از کاغذ را به‌خوبی در خود جا دهد.
• پوشه مقوایی از نوع روغنی
این پوشه‌ها از کاغذهای روغنی ضخیم ساخته می‌شوند که از مقاومت بالایی برخوردار و در محافظت از پوشه‌ها قابل اعتمادتر هستند؛ به‌همین دلیل معمولا در چاپ پوشه تبلیغاتی و اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
• پوشه مقوایی از نوع آویز‌دار
پوشه‌های آویزدار معمولا در ادارات و شرکت‌ها جهت بایگانی اسناد و مدارک استفاده می‌شوند و در بخش‌های ساده مثل منزل خیلی به‌کار نمی‌آیند. معمولا در کارهای اداری با حجم زیادی کاغذ و اطلاعات روبه‌رو هستید؛ بنابراین نظم‌دهی به آن‌ها بسیار مهم است. یک راه عالی جهت نظم‌دهی به اطلاعات و کاغذها، استفاده از پوشه آویز‌دار است.
اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که در آن از حجم زیادی کاغذ و پوشه استفاده می‌شود، توصیه می‌کنیم تا پوشه مقوایی از نوع آویزدار را فراموش نکنید. در چاپ پوشه اداری از نوع آویزدار، دو قلاب را در دو سمت پوشه کار می‌گذارند و آن را به‌صورت افقی در کشوهای ریلی قرار می‌دهند. • پوشه مقوایی از نوع مات
چاپ پوشه مقوایی از نوع مات هم یکی از پرطرفدارترین‌ها در ادارات و سازمان‌ها محسوب می‌شود. این پوشه‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و تا مدت‌ها قادر به نگه‌داری از اسناد و مدارک خواهند بود. این پوشه‌ها به کمک دستگاه، پانچ‌شده و فنری مخصوص درون آن‌ها قرار داده می‌شود. اسناد و مدارک به‌صورت پانچ‌شده درون این پوشه‌ها قرار خواهند گرفت و به‌خوبی محافظت می‌شوند.
• پوشه مقوایی از نوع پلاستیکی
پوشه‌های اداری پلاستیکی انتخابی مناسب برای صاحبان کسب‌وکار است تا در عین حفظ سادگی امنیت اسناد و مدارک خود را به‌خوبی حفظ کنند. این پوشه‌ها فاقد فنر و گیره هستند و جهت بایگانی‌کردن اطلاعات باید آن را پانچ کرد. ظرفیت این پوشه‌ها حدود 100 برگ است؛ به‌همین دلیل نباید تعداد بیشتری در آن‌ها نگه‌داری کرد؛ چراکه فرم و زیبایی خود را از دست خواهند داد. معمولا در چاپ پوشه تبلیغاتی از این مدل بسیار استفاده می‌شود.

مزایای چاپ پوشه مقوایی و اداری
• همان‌طور‌که از قبل گفته شد، مهم‌ترین وظیفه فولدرهای اداری، بایگانی و نگه‌داری اسناد و مدارک اداری است. با بزرگ‌شدن سازمان و شرکت‌ها، بالارفتن حجم کار و اسناد اداری هم کاملا طبیعی است؛ بنابراین با چاپ پوشه مقوایی و اداری کار بسیاری از صاحبان مشاغل راحت‌تر شده است.
• پوشه‌ها نظم و سازماندهی اسناد و مدارک را به‌دنبال دارند. چاپ پوشه اداری از ایجاد هرگونه بی‌نظمی و یا گم‌شدن اسناد و مدارک جلوگیری و سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند. در واقع با صرف کم‌ترین هزینه می‌توان حجم زیادی از اطلاعات را در یک مکان جمع کرد.
• استفاده از پوشه‌های اداری کلاس کاری و حرفه‌ای شما را بالا خواهد برد. در‌صورتی‌که مدیریت حرفه و کسب‌وکار خاصی را در دست دارید، از تاثیر پوشه‌ها غافل نشوید. در‌واقع با چاپ پوشه تبلیغاتی برای کسب‌وکار خود نوعی بازاریابی پنهان ایجاد خواهید کرد و خود را فردی حرفه‌ای نشان خواهید داد.

خرید پوشه‌ها به‌صورت عمده یا تکی؟
اینکه خرید و چاپ پوشه اداری برای صاحبان کسب‌وکار به‌صورت تکی بهتر است یا عمده، به نیاز و مصرف آن‌ها بستگی دارد. درصورتی‌که حجم کار شما بالا باشد و در طول روز با اطلاعات و داده‌های زیادی روبه‌رو باشید که باید روی کاغذ چاپ شود، خرید و سفارش پوشه عمده گزینه‌ای مناسب است.

نکاتی که در زمان خرید و چاپ پوشه مقوایی باید رعایت کرد
عموما پوشه‌های A4 پرکاربردترین نوع پوشه هستند، پس باید در هنگام خرید و سفارش چاپ پوشه تبلیغاتی به ابعاد آن‌ها دقت کرد. بسته به ابعاد و اندازه کاغذهایی که مورد استفاده شما است باید از پوشه‌هایی طبق این سایز استفاده کنید.
یک نکته دیگر، جنس و برندی است که انتخاب می‌کنید. اگر نگه‌داری طولانی‌مدت از اسناد و مدارک‌تان در اولویت است پس توصیه می‌کنیم تا از پوشه‌های با‌کیفیت و تا حد ممکن برند استفاده کنید. چاپ پوشه مقوایی بادوام یکی از مهم‌ترین اقدامات هر موسسه چاپ است.
توجه به طرح و رنگ از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار دهید. پوشه‌های خط‌دار، طرح ابر و باد و یا پوشه‌های پلاستیکی را تهیه کنید که از طرح و زیبایی خوبی برخوردار هستند.
کلیه امور طراحی و چاپ اوراق اداری، پرسنلی، چاپ پرچم و … را با نوژان گرافیک تجربه کنید.