اگر خبر های فناوری را در این چند روز دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد خبر ممنوعیت فروش محصولات اپل را در کشور برزیل خوانده اید. طی اعلام مقامات کشور برزیل، شرکت اپل حق ندارد به هر بهانه ای گوشی های موبایل آیفون را بدون شارژر در برزیل بفروشد. البته شرکت اپل نیز در پیامی جدید به تصمیم مقامات برزیل پاسخ داد.

طبق گزارش‌ های منتشر شده، شرکت اپل اعلام کرده است که حکم دادگاه کشور برزیل را که فروش مدل‌ های آیفون بدون شارژر در این کشور را متوقف میکند، به چالش خواهد کشید. وزارت دادگستری کشور برزیل پیش از این شرکت اپل را به دلیل این ادعا که این شرکت محصولی ناقص به مصرف کنندگان میفروشد، 2.4 میلیون دلار جریمه نموده است. طبق دستور دادگستری برزیل فروش تمامی مدل های آیفون 12 و 13 در این کشور ممنوع است. غول کوپرتینویی در سال 2020 میلادی با عرضه گوشی موبایل آیفون 12 به دلیل نگرانی های زیست محیطی، فروش شارژر همراه با تلفن همراه خود را متوقف نمود.

آیفون 12 بدون شارژر

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اپل از اقدام کشور برزیل برای ممنوعیت فروش مدل های آیفون بدون شارژر باطری تجدید نظر خواهد نمود. اپل گفته است که به همکاری با آژانس حمایت از مصرف کنندگان برزیلی (Senacon) برای حل و فصل نگرانی های آنها ادامه خواهد داد.

اپل در این گزارش می گوید:

ما قبلاً چندین حکم دادگاهی در برزیل در این مورد گرفته‌ ایم و مطمئن هستیم که مشتریان ما از گزینه‌ های مختلف برای شارژ و اتصال دستگاه‌ های خود آگاه هستند.

برزیل در روزهای گذشته اپل را برای عرضه آیفون بدون شارژر جریمه کرده است

مقامات کشور برزیل روز سه شنبه این هفته فروش گوشی های موبایل آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را که همراه با شارژر عرضه نمی شوند، به حالت تعلیق درآورد. از طرفی دیگر این شرکت را 2.4 میلیون دلار جریمه و این شرکت را به اقدامات تبعیض آمیز عمدی علیه مصرف کنندگان خود متهم کرده است.

اپل با معرفی گوشی موبایل آیفون 12 در سال 2020 میلادی، عمل بسته بندی شارژرها را متوقف کرد و از آن به عنوان اقدامی برای کاهش انتشار کربن یاد کرد. مقامات برزیلی استدلال این شرکت را رد نموده و گفتند هیچ مدرکی مبنی بر اینکه فروش گوشی های موبایل هوشمند بدون شارژر از محیط زیست محافظت می کند وجود ندارد.

اقدامات مقامات برزیل پیش از رویداد Far Out امروز اپل انجام می شود، جایی که انتظار میرود آیفون 14 و مدل های جدیدتر آن برای مشتریان این گوشی های هوشمند معرفی شود.