وزیر مالی خزانه داری بریتانیا در جمع نمایندگان مجلس گفت: دولت این کشور در حال بررسی ساخت پوند دیجیتال است.

اندرو گریفیث عنوان کرد:

بریتانیا متعهد به تبدیل شدن به هاب رمزنگاری جهانی است و دولت ما راه درازی را برای اهداف پرداخت داشت، از جمله استیبل کوین.

او در ادامه گفت که استیبل کوین ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای ارزش قابل پیش بینی مرتبط با ارزهای سنتی یا دارایی هایی مانند طلا هستند. پوند دیجیتال برای استفاده خانوارها و مشاغل، به جای جایگزینی، در کنار پول نقد و سپرده های بانکی قرار خواهد گرفت.

پوند دیجیتال

عضو پارلمان و وزیر مالی خزانه داری در ادامه صحبت های خود به کمیته منتخب خزانه داری گفت که یک مشاوره عمومی در مورد ویژگی های پوند دیجیتال در هفته های آینده راه اندازی خواهد شد.

اندرو گریفیث گفت:

من می خواهم ببینم که ما یک ارز دیجیتال ایجاد می کنیم، و این در چارچوب FSMB (لایحه خدمات مالی و بازارها، که در حال حاضر در پارلمان در حال بحث است) برای استفاده عمده برای اهداف پرداخت استیبل کوین ها است.

برای نخستین بار بانک مرکزی اروپا در ژوئیه 2021 میلادی اولین گام را به سمت راه اندازی نسخه دیجیتالی یورو برداشت و یک مرحله تحقیقاتی 24 ماهه را آغاز نمود که پس از آن سه سال اجرا خواهد شد.

و آقای گریفیث به کمیته گفت:

این درست است که به دنبال پذیرش فناوری‌ های مخرب بالقوه باشیم، به‌ ویژه زمانی که ما چنین بخش فین‌ تک و مالی قوی داریم.

او گفت که دوست دارد این فرصت را برای این “فناوری تغییر بالقوه مخرب بازی” که می‌ تواند همه آن صنایع [مالی] را به چالش بکشد، اما همچنین توربوشارژ کند، فراهم نماید.

 

اندرو گریفیث

زمستان کریپتو باعث افت ارزش ارزهای دیجیتال شده است

زمستان کریپتو، کاهش سریع ارزش بیت‌ کوین و سایر دارایی‌ ها، نگرانی‌ ها را در مورد اینکه آیا می‌ توان هر ارز دیجیتالی را با ثبات در نظر گرفت، تشدید می کند. همچنین این پتانسیل را دارد که بسیاری از مسائل مربوط به سیاست عمومی را مطرح نماید.

وقتی نوبت به تنظیم ارزهای دیجیتال می‌ رسد، آقای گریفیث به کمیته گفت، با توجه به “شهرت مالی قوی” کشورش، حق داشتن مهم‌ تر از اول بودن است.

او در ادامه بیان کرد که پوند دیجیتال یک فعالیت طولانی مدت خواهد بود.