قرار است در این مقاله علاوه بر جواب سوال ، لمپوست بنر چیست؟ به تمام سوال های پیرامونی شما در مورد لمپوست بنرها ، انواع و تاثیر آن در تبلیغات محیطی پاسخ دهیم.اینگونه می توانیم به شما در جهت رزرو لمپوست بنر ها کمک کنیم.
لمپوست بنر ، همان لامپ پست بنر به انگلیسی ( lamp post banner ) به معنای بنر های تبلیغاتی پست لامپ یا تیر چراغ برق می باشد.

سازه و اجزاء لمپوست بنرها

لمپوست بنرها دارای اجزاء بسیار ساده ای هستند. از طرفی نصب لمپوست بنرها نیز نسبت به سایر ابزار های تبلیغاتی نظیر بیلبوردها و استرابوردها بسیار ساده تر می باشد.
لمپوست بنر ها عموما به صورت مستطیل عمودی و در ابعاد 1 در 3 متر هستند . البته این سایز ، سایز معمول آن هاست ولی با تغییر ارتفاع چراغ های خیابانی ، سایز لمپوست بنر ها نیز قابل تغییر می باشد.
در تصاویر زیر سعی کردیم ابعاد مناسب سازه لمپوست بنر ها را برای هر کدام از سایز چراغ های خیابانی تعیین کنیم ، این سایزهای تقریبی هستند.

ابعاد لمپوست بنرها
سازه لمپوست بنرها این قابلیت را دارند که از هر دو طرف آن ها جهت نصب تبلیغات استفاده نماییم . هر طرف می توانند تبلیغات متفاوتی داشته باشند. درست مانند تبلیغات بیلبوردی دو وجهی در بزرگراه ها.
اجزاء لمپوست بنرها ، شامل براکت ، بازوهای بالا و پایین جهت نگه داری ، ستون فلزی و فونداسیون می باشد.

سازه لمپوست بنرها
 

چاپ بنر این نوع از ابزار تبلیغات محیطی ، چاپ یو وی ( uv ) است. در چاپ یو وی لایه نازکی از نایلون بعد از چاپ روی کاغذ آن قرار می گیرد. که بنر را براق تر می کند و جلوه بهتری به آن می بخشد.
البته علت اصلی استفاده از چاپ یو وی به دلیل مقاوم کردن این چاپ بنری در مقابل آلودگی ، باران و آب است.
بعد از چاپ بنر تبلیغاتی دلخواه ، همونطور که در تصویر مشاهده می کنید باید بنر را داخل میله های تعبیه شده نصب نمود. و انتهای آن را فیکس کردن . فیکس کردن می تواند به روش های محتلفی انجام گیرد.

 

 

مکان قرارگیری لمپوست بنرها

در ادامه مقاله لمپوست بنر چیست؟ به مکان قرار گیری این نوع از ابزار تبلیغات محیطی می پردازیم.
همان طور که از نام لمپوست بنرها پیداست روی میله چراغ های شهری نصب می شوند.
چراغ های شهری عموما در امتداد بلوار ها ، بزرگراه ها ، خیابان ها و فضاهای سبز شهری و مکان های عمومی باز هستند.
در خیابان های دو طرفه و بزرگراه های بهتر است از لمپوست بنرها ، به صورت دو رو استفاه کرد که هم از فضای تبلیغاتی استفاده بهینه شود و هم رانندگان سمت دیگر خیابان جلوه بهتری را شاهد باشند.

لمپوست بنر دو طرفه
در خیابان های یک طرفه از یک روی لمپوست بنر ها می توان استفاده نمود. علاوه بر این می توان از دو بنر یا تک بنر بهره جست این مورد به فاصله چراغ ها از دیوار و درخت و سایر المان های دیگر شهری بستگی دارد.


لمپوست بنر ها، علاوه بر میله چراغ ها، روی دیوار ها و ستون ها نیز قابل نصب به صورت یک طرفه می باشند. در تصاویر زیر چند نمونه را مشاهده می کنید.
لمپوست بنر ها عموما به صورت ساده طراحی و اجرا می شوند . اما اگر تمایل دارید که بازدهی تبلیغات خود را چند برابر کنید بهتر است متفاوت از بقیه باشید و کمی خلاقیت به خرج دهید.
به این منظور می توانید در ابعاد بنر چاپی خود تغییر ایجاد کنید . سعی کنید این تغییر با استحکام آن در برابر باد منافات نداشته باشد.
بعد از اینکه بنر خود را تهیه کردید نوبت به سازه می رسد. به جای میله ساده از یک ساده فلفورژه زیبا استفاده کنید تا گیرایی آن را بیشتر نمایید. باز هم در طراحی سازه به مقاومت آن در مقابل باد و همچنین نگه داری وزن بنر توجه نمایید.

مزایای استفاده از لمپوست بنرها

در ادامه مقاله لمپوست بنر چیست؟ از گروه محتوایی سایت ادنل به مزایای استفاده از این ابزار تبلیغات محیطی نسبت به سایر ابزار مانند لایت باکس ها ، بیلبوردهای تبلیغاتی و استرابوردها و غیره می پردازیم .

هزینه پایین لمپوست بنرها

یکی از مزایای لمپوست بنرها که نسبت به بقیه مهم تر است ، هزینه پایین آنها می باشد. اما این هزینه پایین شامل چه مواردی می شود. هزینه سازه لمپوست بنر ها که شامل دو عدد میله ، براکت و فونداسیون است بسیار کم هزینه تر نسبت به استرابورد ها ، بیلبوردها ، نمایشگرهای تبلیغاتی و لایت باکس ها می باشد. ( بقیه روش های تبلیغات محیطی را برای ما کامنت کنید )
علاوه بر هزینه های سازه ، هزینه نصب آن ها نیز نسبت به سازه سایر روش های تبلیغات محیطی آسان تر و کم هزینه تر می باشد.
بنرهای تبلیغاتی که در لمپوست بنرهای استفاده می شود عموما 1 در 3 متر است که بسیار کم حجم تر از بنر های تبلیغاتی استرابورد و بیلبوردها می باشد. بنابراین هزینه طراحی آن ها نیز اصولا کم هزینه تر خواهد بود.

لمپوست بنرها مناسب کسب و کار های محلی

حالا این روش تبلیغاتی کم هزینه به چه کسب و کارهایی توصیه می شود. اگر از لمپوست بنر ها در خیابان های فرعی استفاده شود بسیار مناسب برای کسب و کار های محلی اطراف آن خیابان فرعی خواهد بود . مثلا یک مکانیکی ، یک رستوران ، یک لوازم خانگی و غیره.


در یک طرف آن می توان تبلیغات انجام داد و در طرف دیگر شماره تماس و یا آدرس دقیق جهت مراجعه را چاپ نمود. زیرا دیگر این نوع تبلیغات جهت برندینگ نیست. و هدف آن جذب مستقیم مشتری می باشد.

10 ها لمپوست بنر یا یه دونه بیلبورد، مسئله این است ؟!

از لمپوست بنرهایی که در یک بزرگراه نصب می شود می توان جهت برندینگ استفاده نمود. تکرار پرچم های تبلیغاتی در راستای یک بلوار می تواند با هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ برابری کند اما به جهت تکرار ،تاثیر بسیار بیشتری را در ذهن مخاطب برجای گزارد. هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی با 10 ها لمپوست بنر براری می کند! کدام یک بهتر است ؟!

از طریق لمپوست بنرها می توان کمپین های فروش ویژه کمپانی های بزرگ را به گوش مردم رساند و به اینگونه تبلیغات گسترده ای جهت آن آفر خاص کرد تا جمعیت زیادی جذب خرید از آن کمپین تبلیغاتی گردد.

لمپوست بنر ها به عنوان یک المان شهری

مزیت دیگر لمپوست بنرها این است که به سیمای شهری آسیب نمی زنند بلکه اگر به درستی و در ابعاد مناسب طراحی شوند و در فاصله های متوالی نصب گردند. می توانند به عنوان یک المان شهری موجب زیبایی شهر گردند

در قسمت پایانی از مقاله لمپوست بنر چیست؟ به صورت تیتروار مزایای لمپوست بنرها را یاد آور می شویم .

  • راحتی در نصب و پیاده سازی
  • هزینه های پایین سازه و اجزاء
  • هزینه های پایین اجرای لمپوست بنرها
  • مناسب برای کسب و کارهای محلی
  • مناسب برای کسب و کارهای نوپا
  • مناسب برای کمپین های تبلیغاتی
  • مناسب جهت برندسازی
  • عدم ایجاد مانع در پیاده رو ها و خیابان ها
  • عدم برهم زدن نظم بصری محیط شهری
  • زیبایی بخشی به شهر به عنوان یک المان شهری
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • ضد کشش و پارگی

معایب لمپوست بنرها

لمپوست بنرها در کنار تمام ویژگی های مثبتی که دارند ، دارای ویژگی های منفی و معایب نیز می باشند. درست است که ابعاد کوچک بنر بکار رفته در آن ها مقرون به صرفه است اما موجب می شود در فواصل دور امکان مشاهده آن ها وجود نداشته باشد. در صورتی که در بیلبوردهای تبلیغاتی اینگونه نیست.
عیب دیگر لمپوست بنر ها عدم نورپردازی آن هاست ، درست است که نور خود را از چراغ های شهری دریافت می کنند اما در نهایت کار پروژکتور را برای این سازه تبلیغاتی نخواهد داشت.
عدم امکان پیاده سازی کارهای حجمی در این نوع از ابزار های تبلیغات محیطی از دیگر معایب آن است که البته در استرابورد های نیز این ایراد وجود دارد.

  • عدم امکان نورپردازی
  • دیده نشدن از فواصل دورتر
  • عدم پیاده سازی کارهای حجمی