شبکه اجتماعی توییتر روز گذشته اعلام کرد که اشتراک Twitter Blue برای گوشی های موبایل اندرویدی را 11 دلار در ماه قیمت گذاری خواهد کرد. این قیمت همانند مشترکان iOS خواهد بودر در حالی که در مقایسه با هزینه های ماهانه، برنامه سالانه ارزان تری را برای کاربران وب ارائه خواهد داد.

البته علامت تیک آبی که در گذشته برای حساب های تأیید شده سیاستمداران، شخصیت های مشهور، روزنامه نگاران و سایر شخصیت های عمومی رایگان بود، حالا برای هر کسی که مشکلی در پرداخت آن ندارد، قابل ارائه خواهد بود.

در حالی که مالک توییتر ایلان ماسک، هم اکنون برای حفظ تبلیغ‌ کنندگان مبارزه می‌ کند، توییتر آبی در سال 2022 میلادی برای کمک به رشد درآمدی این شبکه اجتماعی منتشر شد.

توییتر آبی

این شبکه اجتماعی بزرگ در سایت خود اعلام کرد که کاربران نسخه های اندروید می توانند اشتراک ماهانه سرویس Twitter Blue را با قیمت 11 دلار خریداری کنند. یعنی دقیقا برابر با قیمتی که برای کاربران سیستم عامل iOS اپل وجود دارد.

به نظر می رسد قیمت بالای این سرویس برای کاربران اندرویدی برای جبرای هزینه های دریافت شده توسط فروشگاه گوگل پلی اندروید مانند اپ استور شرکت اپل است.

قیمت توییتر آبی در نسخه وب کمتر است

طرح سالانه اشتراک توییتر آبی، که فعلا فقط در نسخه وب توییتر موجود است، 84 دلار قیمت داشت که به قیمت اشتراک ماهانه وب 8 دلار تخفیف دارد.

فعلا توییتر به پرسش های کاربران مبنی بر قیمت های بالاتر نسخه های اندروید پاسخی نداده است. این شبکه اجتماعی اعلام نمود که تخفیف برای کاربران نسخه وب در کشورهایی از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا، ژاپن، نیوزلند و استرالیا در دسترس خواهد بود.

اوایل ماه دسامبر، ایلان ماسک گفت که تیک آبی توییتر نصف تعداد تبلیغات را خواهد داشت و توییتر تا سال آینده میلادی سطح بالاتری را بدون تبلیغات ارائه خواهد کرد.