استفاده کنندگان از سیستم پیام رسانی واتساپ از پر شدن حافظه گوشی خود گلایه مند هستند. به این دلیل که ذخیره فایل هایی همانند ویدیو و تصاویر از طریق واتساپ در گوشی استفاده کنندگان باعث پر شدن حافظه گوشی شده و حذف کردن آنها نیز از موبایل به صورت جداگانه همیشه زمان بر و پر دردسر است. به همین جهت شرکت پیام رسان واتساپ اعلام نموده است که از این زمان به بعد قابلیت تازه ای را برای حذف فایل ها و مدیریت حافظه گوشی به این سیستم پیام رسان اضافه خواهد نمود.

به نقل از رسانه های خارجی زبان حوزه تکنولوژی، سیستم مدیریت حافظه در پیام رسان WhatsApp به کاربران کمک میکند که با حذف فایل های اضافی، فضای زیادی را در گوشی موبایل خود آزاد نمایند. این قابلیت منحصر به فرد و تازه به نسخه جدید این پیام رسان اضافه شده و کاربران برای استفاده از قابلیت حذف خودکار می توانند به قسمت تنظیمات واتساپ مارجعه کرده و در بخش ذخیره سازی، گزینه مدیریت حافظه را انتخاب نمایند.

قبل از این قسمت مدیریت حافظه در پیام رسان واتساپ تنها این قابلیت را داشت که به مرتب سازی گفتگوها و همچنین فهرست کردن تعداد پیام ها، تصاویر و ویدئوها و حذف آنها کمک کند. به هر حال این قابلیت نیز کاربردی بود ولی نتوانست رضایت کاربران را در این خصوص جلب نموده و فایل های کاربران را حذف نماید. ویژگی جدید معرفی شده به کاربر این پیام رسان این قابلیت را میدهد که در زمان پاکسازی حافظه اطلاعات در حال حذف شدن را مشاهده کنند و یا این که آن ها را بر اساس تعداد دفعات ارسال و یا فایل های بیشتر از ۵ مگابایت را دسته بندی کنند و سپس حذف نمایند. به این ترتیب در بروزرسانی جدید واتساپ مدیریت موارد ناخواسته راحت‌تر انجام میگیرد.

لازم به ذکر است شرکت صاحب پیام رسان واتساپ به تازگی عنوان نموده که این پیام رسان از مرز 2 میلیارد کاربر گذر کرده است و با این حساب باز هم واتساپ بالاترین کاربر را در میان دیگر پیام رسان ها به خود اختصاص داده و پیام رسان شماره یک دنیا میباشد.

در سال 2009 واتساپ توسط بریان اکتون و یان کوم پایه گذاری شد و بعد از آن در تاریخ 2014 به شرکت فناوری فیسبوک به قیمت 19 میلیارد دلار فروخته شد و هم اکنون زیر نظر این شرکت و رئیس جدید خود ویل کچ‌کارت در حال فعالیت میباشد.