لوازم و قطعات روشنایی را بدون گارانتی نخرید!

زمانی که تصمیم داریم قطعات روشنایی مثل لامپ های ال ای دی یا درایورهای ال ای دی بخریم با مدل های مختلفی در بازار روبرو می شویم و تصمیم گیری برای خریدی با اطمینان و با کیفیت سخت می شود .

حالا باید مهمترین مزایای محصول را در نظر بگیریم وقتی یک محصول دارای گارانتی بی قید و شرط را خریداری میکنیم خیالمان۹۹درصد از بابت کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آسوده میشود و با وجود هزینه ای که صرف میکنیم نگران هدر رفت آن نیستیم .

 

قطعات  روشنایی مورد نیاز خودتان را با گارانتی بی قید و

شرط ۳ساله بصورت حضوری و آنلاین بخرید .

علاوه بر گارانتی محصول خریداری شده، تضمین قیمت و اصالت کالا و پشتیبانی ۲۴ساعته در تمامی ایام هفته را در این فروشگاه دارید .

 

با ما همراه باشید تا شما را با کاربرد و مزایای لوازم روشنایی معین نور آشنا کنیم ‌

لامپ های LED

لامپ ال ای دی به معنای دیود نشر دهنده نور است امروزه لامپهای ال ای دی در انواع مدل ها و شکل ها و رنگ ها در بازار عرضه میشوند

در اینجا برخی از لامپهای ال ای دی را معرفی میکنیم

 

بلک لایت ها :

لامپ بلک لایت خاص و کاربردی می باشد. مناسب برای دکوراسیون داخلی ، تزئینات مربوط به تولد یا سایر مراسم ها تست اسکناس ، استفاده برای عکاسی و غیره . لامپ‌های سیاه، لامپ‌های فلورسنتی هستند که از یک پوشش برای ساطع کردن نور قابل رویت برخوردارند، و تنها اجازه ساطع شدن نور فرابنفش را می‌دهند. زمانی که چنین نوری در یک اتاق تاریک پخش می‌شود، اتاق همچنان تاریک است اما نور فرابنفش بر روی هر چیز سفید یا فرابفشی، منعکس می‌شود که باعث می‌شود این اشیا درخشش بی‌نظیری داشته باشند و فضای جالب و هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند

 

وال واشر ها:

وال واشر یک المان نورپردازی جدید است که از کنار هم قرار گرفتن چندین منبع نوری که به طور معمول led است ساخته میشود. در شرایطی که امکان استفاده از پروژکتور وجود نداشته باشد و همزمان نیاز به نور زیاد باشد، می توان از وال واشر ها استفاده کرد. ممکن است برای نورپردازی ساختمان ها فضایی باریک و بلند داشته باشیم. در چنین شرایطی نمی توان از چندین پروژکتور به طور همزمان استفاده کرد چرا که علاوه بر کمبود فضا، تعدد پروژکتور ها در کنار هم، ظاهر نامناسبی ایجاد می کند. وال واشر ها قادرند نور خطی و یکنواخت در عرض زیاد ایجاد کنند. همچنین استفاده از وال واشر در شرایطی که تمایل به عدم تابش نور از طریق پنجره ها باشد، امکان پذیر است. به این مفهوم که می توان آن را به عنوان بخشی از زیبایی ساختمان ها نیز استفاده کرد، نورپردازی ساختمان های بزرگ با استفاده از پروژکتورها می تواند نقش به سزایی در نمایش با شکوه و مجلل ساختمان داشته باشد. وال واشر ها (Wall Washer) به منظور روشنایی و نورپردازی نمای ساختمان ها، بدنه ی پل ها، بناهای تاریخی، تونل ها و انواع دیوارها به کار می روند.

 

لامپ رشد گیاه:

این لامپ ها نور خورشید را برای گیاهان شبیه سازی می کنند و با تولید طیف الکترومغناطیسی مناسب رشد گیاه، نقش بسزایی در فتوسنتز گیاه دارند. قسمت زیادی از نور مورد نیاز برای گیاهان در طیف 400 الی 700 نانومتر قرار دارد که به آن تابش فعال فتوسنتزی یا PAR می گویند . در این طیف نوری، نورهای آبی و قرمز بیشترین تاثیر را روی گیاه دارند اما به این معنی نیست که گیاهان دیگر فرکانسها را برای سلامت خود نیاز نداشته باشد. به همین دلیل در لامپهای تولید شده معین نور طیف کاملی از نورهایی که مورد نیاز گیاهان است استفاده شده و این امر بر بهبود رشد و نمو گیاهان موثر است.این لامپهای مخصوص رشد گیاه را میتوانید از سایت معین نور خریداری کنید.

 

چراغ های فواره ای:

یکی از جدیدترین و زیباترین عناصری که برای طراحی باغ ها، فضای سبز، استخرها، مجتمع ها و غیره استفاده می شود فواره است. اما چیزی که سبب میشود تا زیبایی این فواره ها دو چندان شود نورپردازی صحیح و به کار بردن چراغ هایی که هر آن، رنگ های خاص تری از خود ساطع میکند.

چراغ فواره ای را اصطلاحا چراغ دور لوله ای نیز می گویند. نصب این نوع چراغ ها به صورت روکار بوده و توسط سه پیچ در لوله نازل ثابت می ماند. این دسته چراغ ها به دلیل ضد آب بودن و برخورداری از ویژگی های مقاومتی بالا نه تنها در فواره ها بلکه در استخرها، آبنماها، دریاچه های مصنوعی و آبشارهای مصنوعی قابل استفاده هستند.

چراغ فواره در رنگ‌ بندی متنوع عرضه می‌شود و زاویه پرتاب های متفاوتی دارند. با توجه به نیاز و مطابق با سلیقه خود می تواند چراغ فواره ای مناسب را خریداری کرده و از زیبایی بی نظیری که به محل مورد نظر شما می بخشد، لذت ببرید.

چراغ فواره ای به علت ظاهر خاص و دور لوله ای خود، مختص به نورپردازی فواره هاست و قابلیت تبدیل به فواره ای پیکسلی را دارد. این قابلیت به این معناست که شما می توانید رقص نور و افکت های حرکتی و چرخش نور بین چراغ ها را برنامه ریزی کرده و از زیبایی به وجود آمده لذت ببرید.

 

چراغ های دفنی و استخری:

از جمله تجهیزات نورپردازی و چراغ ‏های محوطه هستند که با نصب در داخل زمین، داخل نما و فضاهای مختلف، علاوه بر زیباسازی، در روشن کردن ‏فضای محوطه هم نقش دارد. معمولا جهت پرتاب نور از سمت پایین به بالاست بنابراین با نورپردازی از کف ‏کاربردهای مختلفی پیدا کرده اند.

ویژگی و مشخصه اصلی چراغ دفنی محوطه این است که به شکل توکار نصب می شوند و تنها محل خروج نور از ‏بخش حباب یا روکش مقاوم رویی قابل دیدن است. این چراغ ها به دلیل پرتاب نور به سمت بالا برای روشن ‏کردن ستون، نما، درختان بلند، مسیر رفت و آمد و غیره به کار می روند و مهمترین مزایای این محصول ضد آب بودن آنهاست

چراغ دفنی خطی یا لاینر از جدیدترین نمونه های چراغ های دفنی است که به چراغ توکار خطی هم ‏معروف بوده و در نمای ساختمان، دیوارها، کف و حتی سقف به شکل آویز و توکار نصب می شوند. معمولا بدنه ‏ای که این چراغ ها داخل آن قرار می گیرند از جنس آلومینیوم است تا به عنوان هیت سینک

گرمای تولید شده ‏را دفع کرده و طول عمر آنها را افزایش دهد

 

چراغ های COB

 

در تکنولوژی چراغ های سی ٱ بی تعداد زیادی از این چراغ ها بر روی برد فلزی نصب شده و باعث پخش نور در سطح بیشتر می شوند که دارای خیرگی کمتر و عدم آزار بصری مخاطب می گردد. در عین حال در این نسل از ال ای دی ها که با استفاده از اتصال تعداد بسیاری از چیپ های کوچک به وجود آمده اند، دیگر نیازی به پوشش پخش کننده نور نمی باشد و در نتیجه هدردهی نور در این نوع لامپ ها به وجود نمی آید.

 

مزایای چراغ COB

لامپ های ال ای دی علاوه بر مصرف برق فوق العاده پایین دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند، اما در ابتدا با مشکلاتی همراه بودند. یکی از این مشکلات انتشار نور بسیار زیاد در مقابل سایز کوچک لامپ ها بود که موجب آزار بصری مخاطب می گردید. برای رفع این مشکل، یک پوشش پخش کننده نور بر روی لامپ ال ای دی قرار داده شد که موجب هدر رفت نور می شدند. مزایای لامپ COB به اختصار

بازده بالا نوری

مصرف انرژی

طول عمر

تولید گرمای ناچیز

مقاوم در مقابل خاموش و روشن کردن های مکرر

نصب بسیار سریع و آسان

توانایی ایجاد نور در طیف های رنگی مختلف

دوام و قابلیت اطمینان بالا

امکان تغییر زاویه تابش نور

خلوص رنگ بسیار بالا

 

ماژول SMD:

تولید ماژول فول کالر (رنگی ) همزمان با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری داشته است

زمانی که اولین نمونه ها از ماژول های LED وارد بازار شدند برای نمایش رنگ ها از 3 عدد ال ای دی به رنگ های قرمز ، سبز و آبی استفاده می شد.

ترکیب رنگ این ال ای دی ها قابلیت نمایش بیش از 16 میلیون رنگ را فراهم میکرد

به این ماژول ها ماژول RGB می گفتند

این ماژول ها به ندرت در بازار یافت می شوند و به جز موارد خاص دیگر استفاده ای ندارند

با گذشت زمان پیشرفت علم تاثیر به سزایی در فناوری ساخت ال ای دی داشت و ال ای دی های 3in1 جایگزین ال ای دی های RGB شدند و به مرور ماژول تمام رنگی 3in1 جایگزین مناسبی برای ماژول تمام رنگ RGB شد و طرفداران زیادی در بازار پیدا نمود. در چند سال اخیر فناوری جدید SMD برای ساخت ماژول تمام رنگی به بازار معرفی شد و استفاده از ماژول تمام رنگی SMD به علت مزایای زیادی که در مقایسه با ماژول ال ای دی دارد رواج پیدا کرد.

 

درایور LED

درایور LED چیست :

درایور ولتاژ ورودی را به یک جریان ثابت در خروجی تبدیل می کند. این جریان ثابت برای تغذیه لامپ ال ای دی استفاده می شود. درایور یک منبع جریان ثابت است جریان خروجی آن  ثابت بوده و با تغییر توان لامپ ولتاژ خروجی آن تغییر می کند. برای مثال یک درایور 24-12 وات 300 میلی آمپر اگر به پنل 12 وات وصل شود ولتاژ خروجی 40 ولت ، و اگر به پنل 24 وات وصل شود ولتاژ خروجی 80 ولت می شود. جریان خروجی در هر دو حالت 300 میلی آمپر است.

هرگز درایور را با منابع تغذیه ( ترانس ، باتری ، تغذیه سویچینگ ) مقایسه نکنید. چون خروجی منبع تغذیه یک ولتاژ ثابت ، و خروجی درایور یک جریان ثابت است.

درایورهای ال ای دی موجود در فروشگاه معین نور به ۳دسته

درایورهای بدون برد یا پوشش

درایورهای ال ای دی جعبه دار

درایورهای ال ای دی فلزی ضد آب

تقسیم میشوند که انتخاب درایور مناسب برای راه اندازی چیپ های سی او بی ، ال ای دی و یا اس ام دی باعث افزایش طول عمر چیپ ال ای دی و دریافت نور مناسب از چراغ های ال ای دی میشود .

 

ترانسفورماتور منبع تغذیه سوئیچینگ چیست؟

 

ترانسفورماتور منبع تغذیه سوئیچینگ یک ترانسفورماتور قدرت با اضافه شدن سوئیچ است. علاوه بر عملکرد تبدیل ولتاژ ترانسفورماتور معمولی ، مدار دارای عملکردهای ایزولاسیون عایق و انتقال نیرو نیز می باشد که عموماً در تعویض منبع تغذیه و موارد مشابه شامل مدارهای با فرکانس بالا استفاده می شود. ترانسفورماتور منبع تغذیه سوئیچینگ و لوله سوئیچینگ در کنار هم یک نوسانگر متناوب خود هیجان زده (یا دیگر) را تشکیل می دهند که ولتاژ DC ورودی را در یک ولتاژ پالس فرکانس بالا مدوله می کند.

در مدار برگشتی ، هنگامی که سوئیچ روشن است ، ترانسفورماتور انرژی انرژی الکتریکی را به یک میدان مغناطیسی تبدیل می کند و می توان آن را ذخیره کرد و با خاموش بودن سوئیچ آزاد می شود. در یک مدار رو به جلو ، هنگامی که سوئیچ روشن است ، ولتاژ ورودی به طور مستقیم به بار تأمین می شود و انرژی در سیل ذخیره انرژی ذخیره می شود. هنگامی که لوله سوئیچ خاموش است ، سلف ذخیره انرژی یک جریان آزمایشی به بار را انجام می دهد. مبدل منبع تغذیه سوئیچینگ یک ترانسفورماتور قدرت با یک لوله سوئیچینگ است. علاوه بر عملکرد تبدیل ولتاژ ترانسفورماتور معمولی ، مدار دارای عملکردهای ایزولاسیون عایق و انتقال نیرو نیز می باشد که عموماً در تعویض منبع تغذیه و موارد مشابه شامل مدارهای با فرکانس بالا استفاده می شود.

حرف آخر

در متن بالا تمامی محصولات و قطعات روشنایی را با تمام نکات مورد نیاز توضیح دادیم و حالا اگر به دنبال خرید این محصولات هستید با شرط داشتن گارانتی بی قید و شرط سه ساله که خیال شما را از بابت کیفیت و هزینه راحت میکند از شما دعوت می کنیم که از سایت www.moeinnour.com دیدن کنید و خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید و به دغدغه های خود پایان دهید.